University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Practical French Course Oral Communication

General data

Course ID: 4102-4M1S-PNJF-KU
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Practical French Course Oral Communication
Name in Polish: PNJF-B-komunikacja ustna
Organizational unit: University College of French Language Teacher Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: French
Type of course:

foreign languages
obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Zdany egzamin z PNJF po I roku, znajomość języka francuskiego na poziomie B1/B1+

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Przedmiot realizuje część programu PNJF – rok II - patrz: PNJF B.

Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowej: komunikacja ustna.

Full description: (in Polish)

Semestr letni

Każde zajęcia odbywają się według podobnego schematu

1. rozgrzewka językowa prowadzona przez wykładowcę lub studenta

2. zaprezentowanie informacji usłyszanych w radio w ramach wykonania zadania domowego lub (w zależności od cyklu) informacji z przeczytanych tekstów

3. sprawdzenie innych zadań domowych w tym „point de vue argumenté”

4. wprowadzenie do słuchania nagrania lub zapoznanie się z treścią tekstów

5. wysłuchanie nagrania lub lektura tekstów i praca nad rozumieniem ogólnym i szczegółowym

6. rozwinięcie w postaci prezentacji wypowiedzi ustnych studentów na temat treści zawartych w nagraniu/tekście według wybranego typu planu (analityczny, porównawczy, dialektyczny, tematyczny lub chronologiczny)

7. rozmowa na temat prezentacji kolegów, komentarze, opinie własne

8. podsumowanie nowych informacji i nowego słownictwa

W zależności od cyklu, zajęcia mogą być bardziej ukierunkowane na pracę z różnego typu tekstami pisanymi zamiast z nagraniami.

Ćwiczenia sprawdzające rozumienie ze słuchu lub/i sprawdzające rozumienie tekstu pisanego, praca własna z artykułami prasowymi i plikami audio, dostępnymi w internecie, np.radio francuskie, RFI, FdLM, konsultacje, różne formy ćwiczenia wypowiedzi ustnej, praca w parach, praca w grupach, wystąpienia przed grupą.

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:

a) obecność na zajęciach (student ma prawo do 27% nieobecności w semestrze. Zajęcia nie będą zaliczone jeśli student przekroczy limit nieobecności. W takim wypadku student będzie musiał powtarzać przedmiot)

b) zaliczenie dwóch testów ze słownictwa z omawianych na zajęciach nagrań lub tekstów (zalicza 60 % punktów) .

c) przedstawienie na ocenę wypowiedzi ustnej opartej na treściach z nagrań lub tekstów przedstawionych na zajęciach (zalicza 15 punktów na 25) wg wybranego typu planu – tzw. point de vue argumenté

d) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych

e) końcowe zaliczenie pisemne:

- test ze znajomości kluczowego słownictwa zawartego w prezentowanych na zajęciach tekstach/nagraniach – zalicza 60 % punktów

f) końcowe zaliczenie ustne polegające na przedstawieniu uporządkowanej wypowiedzi ustnej na jeden z tematów z nagrań lub tekstów omawianych na zajęciach wzbogaconej informacjami z prasy francuskojęzycznej wg zasad „point de vue argumenté” (zalicza 15 punktów na 25)

Bibliography: (in Polish)

1. Abbadie C. et all., L’expression française écrite et orale, PUG, Grenoble, 2002

2. Barféty M., Expression orale, CLE International/SEJER, 2006

3. Dollez C., Pons S., Alter ego plus 3, Hachette, Paris 2013

4. Dupoux, B., et alli, 2006, Réussir le Delf, Niveau B2, Paris : Didier

5. Miquel C., Vocabulaire progressif du français avec 250 exercices, CLE International, 1999

6. Kober-Kleinert C.,-Parizet M.-L, Poisson S. Activités pour le Cadre Européan Commun de Référence, niveau C1C2, CLE International 2006

7. Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde

8. Artykuły z prasy francuskojęzycznej

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu procesu uczenia się student:

WIEDZA

1. ma uporządkowaną wiedzę na temat strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu sprawności rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem i wypowiedzi ustnej (K_W01)

2. zna słownictwo i terminologię związane z poruszanymi na zajęciach tematami (K_W03)

UMIEJĘTNOŚCI

1. rozumie krótkie nagrania audio/tekstów o charakterze autentycznym,o różnorodnej tematyce i różnej formie: artykuły prasowe, serwisy informacyjne, wywiady, dyskusje, piosenki, recenzje filmów, książek, spektakli, – na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Oceniania (K_U01)

2. rozpoznaje formy języka potocznego mówionego i odróżnia je od form używanych w języku pisanym (K_U01)

3. rozpoznaje najważniejsze informacje i organizuje je w formie planu, na podstawie którego przedstawia ustnie główne treści nagrania (K_U01)

4. rozwija ustnie poruszane w nagraniu treści, potrafi się do nich ustosunkować w wypowiedzi ustnej (K_U01)

5. rozumie dłuższe artykuły z prasy francuskojęzycznej (K_U01)

6. potrafi swobodnie posługiwać się słownictwem z różnych dziedzin życia: aktualności polityczne, wydarzenia kulturalne, zjawiska społeczne, które pojawiło się na zajęciach (K_U16)

7. potrafi zrelacjonować w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej różne punkty widzenia na dany temat, wykorzystując różnorodne typy planów: plan porównawczy, plan dialektyczny, plan analityczny, plan tematyczny, plan chronologiczny (K_U16)

8. przygotować wystąpienia ustne, w języku obcym, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także

różnych źródeł (K_U19)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1. podjąć refleksję nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności,

ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków

własnego rozwoju i kształcenia (K_K02)

2. współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role (K_K06)

PNJF KU jest jedną z części składowych bloku przedmiotowego PNJF.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:

a) obecność na zajęciach (student ma prawo do 27% nieobecności w semestrze. Zajęcia nie będą zaliczone jeśli student przekroczy limit nieobecności. W takim wypadku student będzie musiał powtarzać przedmiot)

b) zaliczenie dwóch testów ze słownictwa z omawianych na zajęciach nagrań (zalicza 60 % punktów) .

c) przedstawienie na ocenę wypowiedzi ustnej opartej na treściach z nagrań lub tekstów przedstawionych na zajęciach i wzbogaconej o informacje z prasy francuskojęzycznej (zalicza 15 punktów na 25) wg wybranego typu planu – tzw. point de vue argumenté

d) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych

e) końcowe zaliczenie pisemne:

- test ze znajomości kluczowego słownictwa zawartego w prezentowanych na zajęciach tekstach – zalicza 60 %

f) końcowe zaliczenie ustne polegające na przedstawieniu uporządkowanej wypowiedzi ustnej na jeden z tematów z nagrań/tekstów omawianych na zajęciach wzbogaconej informacjami z prasy francuskojęzycznej lub wyłącznie w oparciu o różnego typu teksty wg zasad „point de vue argumenté” (zalicza 15 punktów na 25)

Obecność na zajęciach (powyżej 27 % nieobecności na jednych z zajęć w ramach bloku PNJF student nie zalicza przedmiotu) - 10% oceny końcowej.

Wywiązywanie się z zadań domowych/praca na zajęciach - 35%.

Zaliczenie wszystkich testów/prac - 45%.

Praca własna - 10%.

PNJF KU jest jedną z części składowych bloku przedmiotowego PNJF.

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)