Pedagogical Grammar with elements of Contrastive Grammar
General data
Course ID: | 4103-1M1S-GPEGKHJ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Pedagogical Grammar with elements of Contrastive Grammar |
Name in Polish: | Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka |
Organizational unit: | University College of German Language Teacher Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | German |
Type of course: | obligatory courses |
Requirements: | Pedagogical Grammar with elements of Contrastive Grammar 4103-1M1S-GPEGKHJ |
Prerequisites: | Pedagogical Grammar with elements of Contrastive Grammar 4103-1M1S-GPEGKHJ |
Prerequisites (description): | (in Polish) Student ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresugramatzki opisowej j€yzka niemieckiego, właściwych naucyzciela języka niemieckiego, zorientowaną na zastosowania praktyczne w wybranej sferze działalności glottodzdaktzcynejj oray zna podstawową terminologię z zakresu j€yzkoynawstwa deskrzpcyjnego, właściw dla nauczania języka niemieckiego |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) 1. Podział części mowy na płaszczyznach: morfologicznej, syntaktycznej i semantycznej w teorii i praktyce (ćwiczenia), 2. Wybrane zagadnienia z zakresu morfologii języka niemieckiego: strony, czasy, tryby 3. Użycie rodzajnika określonego i nieokreślonego. 4. deklinacja przymiotnika 5. semantyka czasowników modalnych 6. konstrukcje bezokolicznikowe 7. Szeregi alternacyjne |
Full description: |
(in Polish) Wszystkie tematy realizowane są w odniesieniu do zmian historycznych w perspektywie rozwoju języka i w ujęciu kontrastywnym. 1. szeregi alternacyjne: podział czasowników w/g tradycyjnych i nowszych ujęć 2. formy nieregularne czasownika: umlaut prymarny i sekundarny 3. bezokoliczniki w j. niemieckim i sposoby zastosowania: teoria i pragmatyka 4. czasowniki modalne z bezokolicznikiem II 5. deklinacja przymiotnika ze szczególnym uwzględnieniem nieokreślonych przymiotników liczebnych 6. sposoby transformacji konstrukcji aktywnych na pasywne (pojęcia: aspekt, tranzytywność) 7. Semantyka i morfologia trybu przypuszczającego. |
Bibliography: |
(in Polish) Helbig G./Buscha J., Deutsche Übungsgrammatik, Leipzig Helbig G./Buscha J.,Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Leipzig Jung W. Grammatik der deutschen Sprache, Leipzig |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu gramatyki opisowej i historii języka niem, właściwych dla nauczyciela języka niemieckiego, zorientowaną na zastosowania praktyczne w procesie glottodydaktycznym oraz zna podstawową terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla nauczania języków obcych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) kolokwia pisemne i ustne, aktywny udział w zajęciach, frekwencja |
Copyright by University of Warsaw.