University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Pedagogical Grammar with elements of Contrastive Grammar

General data

Course ID: 4103-1M1S-GPEGKHJ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Pedagogical Grammar with elements of Contrastive Grammar
Name in Polish: Gramatyka pedagogiczna z elementami gramatyki kontrastywnej i historii języka
Organizational unit: University College of German Language Teacher Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: German
Type of course:

obligatory courses

Requirements:

Pedagogical Grammar with elements of Contrastive Grammar 4103-1M1S-GPEGKHJ

Prerequisites:

Pedagogical Grammar with elements of Contrastive Grammar 4103-1M1S-GPEGKHJ

Prerequisites (description):

(in Polish) Student ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresugramatzki opisowej j€yzka niemieckiego, właściwych naucyzciela języka niemieckiego, zorientowaną na zastosowania praktyczne w wybranej sferze działalności glottodzdaktzcynejj oray zna podstawową terminologię z zakresu j€yzkoynawstwa deskrzpcyjnego, właściw dla nauczania języka niemieckiego

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

1. Podział części mowy na płaszczyznach: morfologicznej, syntaktycznej i semantycznej w teorii i praktyce (ćwiczenia),

2. Wybrane zagadnienia z zakresu morfologii języka niemieckiego:

strony, czasy, tryby

3. Użycie rodzajnika określonego i nieokreślonego.

4. deklinacja przymiotnika

5. semantyka czasowników modalnych

6. konstrukcje bezokolicznikowe

7. Szeregi alternacyjne

Full description: (in Polish)

Wszystkie tematy realizowane są w odniesieniu do zmian historycznych w perspektywie rozwoju języka i w ujęciu kontrastywnym.

1. szeregi alternacyjne: podział czasowników w/g tradycyjnych i nowszych ujęć

2. formy nieregularne czasownika: umlaut prymarny i sekundarny

3. bezokoliczniki w j. niemieckim i sposoby zastosowania: teoria i pragmatyka

4. czasowniki modalne z bezokolicznikiem II

5. deklinacja przymiotnika ze szczególnym uwzględnieniem nieokreślonych przymiotników liczebnych

6. sposoby transformacji konstrukcji aktywnych na pasywne (pojęcia: aspekt, tranzytywność)

7. Semantyka i morfologia trybu przypuszczającego.

Bibliography: (in Polish)

Helbig G./Buscha J., Deutsche Übungsgrammatik, Leipzig

Helbig G./Buscha J.,Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Leipzig

Jung W. Grammatik der deutschen Sprache, Leipzig

Learning outcomes: (in Polish)

Student ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu gramatyki opisowej i historii języka niem, właściwych dla nauczyciela języka niemieckiego, zorientowaną na zastosowania praktyczne w procesie glottodydaktycznym oraz zna podstawową terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla nauczania języków obcych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

kolokwia pisemne i ustne, aktywny udział w zajęciach, frekwencja

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)