Courses in registration (in Polish) Rejestracja na zajęcia Dydaktyka Szkoły Wyższej dla Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych dla I r. 1500-2023Z-SDN-DSW
Actions | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1500-SDN-DSW-CHM |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Zajęcia mają charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Głównym ich celem jest wsparcie doktorantek i doktorantów w przygotowaniu do samodzielnego prowadzenia zajęć, w zdobywaniu i rozwijaniu kompetencji niezbędnych w przyszłej pracy dydaktycznej ze studentami. |
|
||||
1500-SDN-DSW-JJ |
Classes
Groups
Brief description
(in Polish) Zajęcia o charakterze warsztatowym służą praktycznemu przygotowaniu doktorantek i doktorantek do pracy dydaktycznej oraz udziału w pracach podmiotów kolegialnych odpowiedzialnych za jakość oferty dydaktycznej UW (rad dydaktycznych i Uniwersyteckiej rady ds. Kształcenia). Uczestnicy zajęć mierzą się z przygotowaniem sylabusa zajęć i tym samym ćwiczą się w formułowaniu efektów uczenia się, doborze metod dydaktycznych prowadzących do ich osiągnięcia oraz metod ich weryfikacji. |
|
||||
1500-SDN-DSW-RG-ENG |
Classes
Groups
Brief description
The course is aimed to support participants in acquiring academic knowledge and skills in the field of pedagogy, particularly planning teaching processes, analyzing and evaluating learning, describing educational aims and purposes and discussing the proper circumstances for teaching and learning. |
|
||||
1500-SDN-DSW-CZ |
Classes
Groups
Brief description
Teaching is an important element of the activity of a university. Being linked with research activity, it is the foundation of the academic community. The practice of science has a strong influence on the quality of teaching and, of course, good teaching should benefit from research. Research activity related to teaching also gains significantly. As far as possible, both types of academic activity should reinforce each other. In order for academic teaching to be considered good, it is necessary not only to know specific techniques, tools and methods of teaching, but above all, to constantly and consciously reflect on the goals and outcomes of education. It requires a constant effort to use the knowledge of how people learn and apply teaching principles based on good research to achieve the goals. |
|
||||