Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MM - Techniczne środki animacji i edukacji nieformalnej 2300-MM-AKN-TS
Warsztaty (WAR) Semestr zimowy 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura:

1. Andreas Feninger, Nauka o fotografii, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, 1987

2. Tom Ang, Podręcznik fotografii cyfrowej, PWN 2009,

3. Michael Langford, Fotografia od a do z, Muza S.A.,1992

4. John Hedecore, Fotografia, Arkady 1996,

5. Kelby S., Klosskowski M., Photoshop Elements 8. Perfekcyjna edycja zdjęć ze Scottem Kelbym, Gliwice, Helion 2010

6. Daniel Arijon, Gramatyka języka filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2008

7. Joseph V. Mascelli, 5 tajników warsztatu filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2007

8. Olivier Schutte, Praca nad scenariuszem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005

9. Alicja Helman, O dziele filmowym, Wydawnictwo literackie, Kraków 1981

10. Arystoteles, Poetyka, Wydawnictwo Biblioteki Narodowej, Wrocław 1983

11. Jacek Bławut, Bohater w filmie dokumentalnym, Wydawnictwo PWSFTViT, Łódź 2010

12. Marshall McLuhan, Wybór tekstów, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2001

13. Roland Barthes, Światło obrazu, Wydawnictwo KR, Warszawa 1996

14. Wybrane materiały filmowe, prezentacje przygotowane przez prowadzących oraz aktualne artykuły z czasopism specjalistycznych i społeczno-kulturalnych.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Aktywna obecność, dopuszczalne nie więcej niż 2 nieobecności.

Sprawdziany w formie testów.

Samodzielne wykonanie prac warsztatowych w pracowni foto-filmowej.

Udział w realizacji projektów eksponowanych w Galerii Wydziałowej.

Zakres tematów:

- Poznanie urządzeń multimedialnych wykorzystywanych w procesie dydaktycznym oraz zasad ich doboru i konfigurowania dla potrzeb przetwarzania obrazu i dźwięku.

- Najnowsze trendy współczesnych form wizualnych

- Fotografia a komunikowanie społeczne i poznanie naukowe.

- Relacje między tekstem a obrazem w przekazie. Interakcyjne budowanie obrazu.

- Odwzorowanie optyczne obrazu a rodzaj rejestratora. Srebrowo-chemiczne czy pikselowo-elektroniczne.

- Ingerencja w zarejestrowany obraz. Kadrowanie, obracanie, jasność, kontrast, nasycenie. W technice cyfrowej: Głęb ia bitowa a odwzorowanie koloru. Krzywe reprezentujące obraz. Elektroniczne wyostrzanie.

- Czarno-biała „srebrowa” obróbka negatywowo-pozytywowa.

- Funkcje regulacyjne aparatu fotograficznego i ich wpływ na efekt finalny.

- Problemy kompozycji obrazu fotograficznego i filmowego. Perspektywa, wieloplanowość. Światłocień.

- Światło zastane lub generowane sztucznie. Kierunkowość oświetlenia. Temperatura barwowa i balans bieli w technice cyfrowej. Zasady pracy z lampą błyskową.

- Poznanie podstawowych funkcji kamery filmowej.

- Wybrane elementy gramatyki języka filmowego. Filmowe środki wyrazu - kamera i ruch.

- Fotograf kontra filmowiec - wybór właściwego medium do realizacji założeń pedagogicznych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 13:30 - 15:00, sala 502
Leszek Rowicki, Marek Świątkiewicz 21/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Dydaktyczny - Mokotowska 16/20
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)