Literatura: |
1. J. Błachut, A. Gaberle, K. Krajewski, Kryminologia, Gdańsk 2007;
2. E. Drzazga, M. Grzyb (red.), Nowe kierunki w kryminologii, Warszawa 2018
3. K. Buczkowski, B. Czarnecka – Dzialuk, W. Klaus, A. Kossowska, I. Rzeplińska, P. Wiktorska, D. Woźniakowska-Fajst, D. Wójcik, Społeczno-polityczne konteksty współczesnej przestępczości w Polsce, Warszawa 2013;
4. M. Grzyb, Zielona Kryminologia, Archiwum Kryminologii, Tom XXXIII, rok 2011, s. 7 – 26
5. M. Grzyb, Przestępstwa motywowane kulturowo. Aspekty kryminologiczne i prawnokarne, Warszawa 2016
6. E. Drzazga, Kryminologia kulturowa. Wprowadzenia do koncepcji, Archiwum Kryminologii, Tom XXXII, rok 2010, s. 5 – 22
7. K. Gradoń, Kryminologia kulturowa? Antropologia kultury jako przyczynek do rozważań nad problematyka zabójstwa w krajach anglosaskich, Archiwum Kryminologii 2005-2006, t. XXVIII, s. 178 – 185
8. T. Newburn, Criminology (third edition), London 2017
9. European Sourcebook of Crime and Criminal Justice Statistics 2014 (fifth edition), www.heuni.fi/material/attachments/heuni/reports/qrMWoCVTF/HEUNI_Report_80_European_Sourcebook.pdf;
10. M. Maguire, R. Morgan, R. Reiner, The Oxford Handbook of Criminology, Oxford University Press 2012;
11. Walsh A., Ellis L., Criminology. An Interdisciplinary Approach, Sage Publications, 2007
12. R. Khare, Benefits that a Zemiological Approach can bring to the Study of Global Crime and Insecurity, International Research Journal of Social Sciences, vol. 5, maj 2016, s. 30 – 32, http://www.isca.in/IJSS/Archive/v5/i5/7.ISCA-IRJSS-2016-049.pdf
|
Efekty uczenia się: |
Uczestnicy zajęć:
a) wiedza: studenci zapoznają się z:
- najnowszymi nurtami w nauce kryminologii,
- stanowiskami i dyskusjami w jej nurcie,
- współczesnymi postaciami przestępczości,
- aktualnym stanem badań kryminologicznych.
b) umiejętności: studenci rozwiną umiejętności:
- analizowania złożonych zjawisk społecznych i ich wpływu na zjawisko przestępczości,
- formułowania i sprawdzania hipotez badawczych,
- prawidłowego redagowania opracowań naukowych,
- redagowania opracowań zgodnie z przepisami prawa autorskiego, przy założeniu samodzielności twórczej opracowania i poszanowania praw autorów źródeł, z których korzystają.
c) kompetencje społeczne: studenci będą zachęcani do prowadzenia dyskusji i wyrażania swojego stanowiska w oparciu o merytoryczne argumenty, z dbałością o kulturę i poszanowanie poglądów adwersarza
|