Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

(A) University Instruction Design – lecture

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0000-SZD-DSW-A-WK-EN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: (A) University Instruction Design – lecture
Jednostka: Uniwersytet Warszawski
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

10 45-minute classes - formal lecture and tutorials

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The courseismeant to enablefutureacademicteachers to createeffectiveinstruction. It introducesdoctoralstudentsinto the fundamentals of Instruction Design (ID), namely the concepts and procedures for analyzing, designing, developing, and evaluatinginstruction. It introducesdoctoralstudents with the knowledge of overallteaching and learning processes.

Literatura: (tylko po angielsku)

Bigge, M.L., Shermis, S.S. (1999). Learning Theories for Teachers(6th ed.). Addison Wesley Longman, Inc.

Dick,W., Carey, L. & Carey, J.O. (2013). The Systematic Design of Instruction (7th ed.). Pearson Education Limited.

Ertmer, P.A., Newby, T.J. (2013). Behaviorism, Cognitivism, Constructivism: Comparing Critical Features From anInstructional Design Perspective. Performance ImprovementQuarterly, 26 (2), 43-71.

Gagne, R.M., Wager, W.W., Goals, K.C., & Keller, J.M. (2004). Principles of Instructional Design (5th ed.). Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning.

Kaufman, R., Herman, J., &Watters, K. (2002). Educationalplanning: Strategic, tactical, and operational. Lanham, MD: Roman and LittlefieldEducation.

Richey, R.C., Kline, J.D., & Tracey, M.W. (2010). The Instructional Design Knowledge Base: Theory, research, and practice. New York, NY: Taylor and Francis.

Rothwell, W.J., &Kazanas, H.C. (2008). Mastering the Instructional Design Process: A Systematicapproach(4th ed.). San Francisco, CA: Pfeiffer.

Tyler, R.W. (2013). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

At the end of the coursestudentswill be able to:

• Describe the structure of Instructional Design;

• Demonstrate ability to formulate instructional objectives;

• Present the taxonomy of educational objectives;

• Explain the notion of operationalization of educational objectives;

• Understand the principles od effective communication and its impact upon instructional outcomes;

• Understand philosophical foundations of contemporary education

• Understand contemporary teaching methodology as well as educational trends and fads;

• Understand the paradigm shift in education.

• Discuss substantively the challenges of digital era for university instruction.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Requirements for successful course completion.

First and foremost, active participation in classes. Students are allowed to skip just one (90-minute-long) teaching unit.

Principles for successful course completion.

Lectureparticipationiscompulsoryhencesuccessfulcoursecompletionisbased on student participation. It is impossible to pass the course with less than 490-minute-long teaching units. If a student skips more than 2 45-minute-long classes then they need to repeat the entire course.

Students who do not pass the theoretical (lecture) course are nor permitted to participate in Instruction Design workshops.

Course evaluation.

Online participation in classes. Final test.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)