Empiryczne analizy i storytelling danych – ZIP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0508-EASD-OG-ZIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Empiryczne analizy i storytelling danych – ZIP |
Jednostka: | Biuro Programu ZIP i Innowacji Dydaktycznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie w ramach ZIP dla doktorantów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie i podpisanie (podczas pierwszych zajęć) Deklaracji uczestnika/uczestniczki projektu i Oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu. Rezygnacja z udziału w zajęciach w trakcie ich trwania wiąże się ze zwrotem kosztów żetonów ZIP wykorzystanych do rejestracji na zajęcia. |
Skrócony opis: |
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie i podpisanie (podczas pierwszych zajęć) Deklaracji uczestnika/uczestniczki projektu i Oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu. Rezygnacja z udziału w zajęciach w trakcie ich trwania wiąże się ze zwrotem kosztów żetonów ZIP wykorzystanych do rejestracji na zajęcia. Na zajęciach studenci nauczą się: znajdować wiarygodne dane, analizować dane, wizualizować dane i na tej podstawie tworzyć tzw. historie. Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do prowadzenia prezentacji wykorzystujących wizualizacje danych w sposób umożliwiający spójne i interesujące prowadzenie narracji. Zajęcia będą skoncentrowane na praktycznych aspektach przygotowywania prezentacji danych. Zajęcia skierowane są głównie do studentów kierunków społecznych, niewykluczając jednocześnie możliwości uczestnictwa studentów innych nauk |
Pełny opis: |
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl W dobie wszechobecności danych coraz większą wagę nabiera umiejętność zbudowania z analizowanych danych spójnej narracji. Zajęcia mają na celu pomóc w kształtowaniu umiejętności prezentowania danych w sposób interesujący dla odbiorców i jednocześnie pozwalający przekazać informacje, na których zależy autorowi. Na zajęciach studenci nauczą się: 1. znajdować wiarygodne dane – na zajęciach omówione zostaną kluczowe dla studentów kierunków społecznych bazy danych dostępnych dla studentów oraz omówione zostaną metody pozyskiwania własnych danych ilościowych; 2. analizować dane – krytyczne omówienie ograniczeń w zakresie analizy danych ilościowych, przedstawienie podstawowych metod analizy ilościowej i narzędzi wykorzystywanych do analizy – zajęcia praktyczne, które skupione będą na zaproponowanych przez studentów projektach i danych wybranych do analizy 3. wizualizować dane – praca na przygotowanych przez studentów zbiorach, wstępne przygotowanie wizualizacji danych wykorzystywanych w projektach studentów 4. tworzenie historii – grupowe i indywidualne omawianie możliwości uporządkowania narracji dotyczącej prowadzonej przez studentów analizy Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do prowadzenia prezentacji wykorzystujących wizualizacje danych w sposób umożliwiający spójne i interesujące prowadzenie narracji. Zajęcia będą skoncentrowane na praktycznych aspektach przygotowywania prezentacji danych. Zajęcia skierowane są głównie do studentów kierunków społecznych, niewykluczając jednocześnie możliwości uczestnictwa studentów innych nauk |
Literatura: |
Cole Nussbaumer Knaflic, Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals Book (fragmenty) Sejal Vora, The Power of Data Storytelling (fragmenty) David McCandless, Knowledge is Beautiful Edward R. Tufte, The Visual Display of Quantitative Information Materiały prasowe ilustrujące zagadnienie data storytelling |
Efekty uczenia się: |
Przygotowanie do krytycznego analizowania danych ilościowych. Studenci posiądą umiejętności związane z przedstawianiem wyników analizy ilościowej w sposób porządkujący przekaz jej wyników za sprawą technik data storytelling. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie (aktywne uczestnictwo w zajęciach i przygotowanie prezentacji zaliczeniowej). Warunkami zaliczenia zajęć jest: - obecność i aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach; - wykonywanie zadań proponowanych uczestnikom zajęć; - przygotowanie prezentacji wykorzystującej umiejętności nabyte w czasie zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.