Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy dydaktycznej – ZIP

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0508-RSTPD-OG-ZIP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy dydaktycznej – ZIP
Jednostka: Biuro Programu ZIP i Innowacji Dydaktycznych
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie w ramach ZIP dla doktorantów
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie i podpisanie (podczas pierwszych zajęć) Deklaracji uczestnika/uczestniczki projektu i Oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu. Rezygnacja z udziału w zajęciach w trakcie ich trwania wiąże się ze zwrotem kosztów żetonów ZIP wykorzystanych do rejestracji na zajęcia.

Skrócony opis:

Przed doktorantami jako młodymi dydaktykami i osobami, które często dopiero niedawno ukończyły studia magisterskie, stoi bardzo dużo wyzwań – począwszy od tego, jak zbudować autorytet wśród studentów, jak zapanować nad grupą czy jak radzić sobie z trudnymi słuchaczami. Celem warsztatów jest zdobycie podstawowych umiejętności, które pozwolą na lepsze zarządzanie sytuacjami kryzysowymi na zajęciach i w większym stopniu umożliwią radzenie sobie z własnym stresem i emocjami z tym związanymi.

Na zajęciach będziemy czerpać z teorii asertywności, emocji i motywacji, komunikacji oraz zarządzania grupą. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy, tzn. będziemy się skupiać na konkretnych przykładach, doświadczeniach uczestników zajęć, które oni będą wnosić na warsztaty oraz na możliwych rozwiązaniach tych sytuacji, nie na ich teoretycznych aspektach.

Pełny opis:

Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl

Literatura:

Uzupełniona zgodnie z zapotrzebowaniem studentów

Efekty uczenia się:

Po zajęciach uczestnik będzie potrafił:

• Asertywnie wyznaczać granice (w kontakcie ze studentami i nie tylko).

• Asertywnie wyrażać i przyjmować krytykę.

• Zarządzać swoimi emocjami i rozpoznawać emocje swoich słuchaczy.

• Zarządzać trudnymi sytuacjami, pojawiającymi się w grupie zajęciowej.

• Określić swoje umiejętności, cel, wartości i rolę jako dydaktyka.

Uczestnik pozna:

• Podstawy teorii asertywności.

• Narzędzia komunikacji, usprawniające pracę z trudnym uczestnikiem.

• Podstawy pracy grupowej.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach, aktywny udział w ćwiczeniach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)