Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy dydaktycznej – ZIP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0508-RSTPD-OG-ZIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy dydaktycznej – ZIP |
Jednostka: | Biuro Programu ZIP i Innowacji Dydaktycznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie w ramach ZIP dla doktorantów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie i podpisanie (podczas pierwszych zajęć) Deklaracji uczestnika/uczestniczki projektu i Oświadczenia uczestnika/uczestniczki projektu. Rezygnacja z udziału w zajęciach w trakcie ich trwania wiąże się ze zwrotem kosztów żetonów ZIP wykorzystanych do rejestracji na zajęcia. |
Skrócony opis: |
Przed doktorantami jako młodymi dydaktykami i osobami, które często dopiero niedawno ukończyły studia magisterskie, stoi bardzo dużo wyzwań – począwszy od tego, jak zbudować autorytet wśród studentów, jak zapanować nad grupą czy jak radzić sobie z trudnymi słuchaczami. Celem warsztatów jest zdobycie podstawowych umiejętności, które pozwolą na lepsze zarządzanie sytuacjami kryzysowymi na zajęciach i w większym stopniu umożliwią radzenie sobie z własnym stresem i emocjami z tym związanymi. Na zajęciach będziemy czerpać z teorii asertywności, emocji i motywacji, komunikacji oraz zarządzania grupą. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy, tzn. będziemy się skupiać na konkretnych przykładach, doświadczeniach uczestników zajęć, które oni będą wnosić na warsztaty oraz na możliwych rozwiązaniach tych sytuacji, nie na ich teoretycznych aspektach. |
Pełny opis: |
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl |
Literatura: |
Uzupełniona zgodnie z zapotrzebowaniem studentów |
Efekty uczenia się: |
Po zajęciach uczestnik będzie potrafił: • Asertywnie wyznaczać granice (w kontakcie ze studentami i nie tylko). • Asertywnie wyrażać i przyjmować krytykę. • Zarządzać swoimi emocjami i rozpoznawać emocje swoich słuchaczy. • Zarządzać trudnymi sytuacjami, pojawiającymi się w grupie zajęciowej. • Określić swoje umiejętności, cel, wartości i rolę jako dydaktyka. Uczestnik pozna: • Podstawy teorii asertywności. • Narzędzia komunikacji, usprawniające pracę z trudnym uczestnikiem. • Podstawy pracy grupowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach, aktywny udział w ćwiczeniach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.