Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pracownia dydaktyki przyrody II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-3N16
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pracownia dydaktyki przyrody II
Jednostka: Wydział Fizyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Student nabędzie umiejętności wykonywania szkolnych doświadczeń chemicznych, wykorzystywania ich w procesie nauczania przyrody w szkole podstawowej oraz umiejętność kierowania pracą laboratoryjną uczniów.

Pełny opis:

W ramach laboratorium z dydaktyki przyrody studenci wykonują i opracowują doświadczenia chemiczne przewidziane w programach nauczania przyrody w szkole podstawowej. W tym np. otrzymywanie i badanie właściwości gazów, badanie rozpuszczalności związków z naszego otoczenia, badanie wpływu emisji wybranych gazów na środowisko naturalne, badanie efektu cieplarnianego, otrzymywanie i badanie właściwości węglowodorów nasyconych, nienasyconych i aromatycznych, klasyfikacja tworzyw sztucznych, badanie właściwości związków organicznych z naszego otoczenia, takich jak białka i cukry, badanie palności związków organicznych. Badanie właściwości metali i niemetali, poznawanie metod rozdziału mieszanin. Studenci przygotowują ciekawe doświadczenia, które mogą być wykorzystane na zajęciach kółka przyrodniczego z uczniami bardziej zainteresowanymi chemią.

Literatura:

Zajęcia są prowadzone wg projektu autorskiego

Efekty uczenia się:

Student potrafi wykorzystać eksperymenty chemiczne w procesie nauczania przyrody w szkole podstawowej oraz potrafi kierować pracą uczniów w szkolnym laboratorium przyrody.

Efekty kształcenia:

Wiedza

Student zna (na poziomie średnim) elementy chemii związane bezpośrednio z ogółem podstawowych zjawisk przyrodniczych. (K_W05)

Umiejętności

-Student rozpoznaje metody, którymi chemia posługuje się do badania przyrody

- planuje i przeprowadza doświadczenia chemiczne (K_U02)

- formułuje wioski ilościowe i jakościowe z doświadczeń chemicznych

- potrafi przeprowadzić doświadczenia z chemiczne zawarte w podstawie programowej przyrody

- potrafi zorganizować pracę doświadczalną ucznia (K-K02)

Postawy

-dyskutuje z kolegami i prowadzącym w czasie zajęć, wspólnie budując wiedzę (K-K02)

- rozumie potrzebę doskonalenia warsztatu dydaktycznego i pogłębiania wiedzy merytorycznej.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywna i staranna praca podczas zajęć

Pozytywna ocena z raportu końcowego po każdym bloku tematycznym

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie kolokwium końcowego po zrealizowaniu pełnego bloku zajęć

Uczestnictwo i praca podczas zajęć 30 h

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)