Pracownia dydaktyki przyrody II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-3N16 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pracownia dydaktyki przyrody II |
Jednostka: | Wydział Fizyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Student nabędzie umiejętności wykonywania szkolnych doświadczeń chemicznych, wykorzystywania ich w procesie nauczania przyrody w szkole podstawowej oraz umiejętność kierowania pracą laboratoryjną uczniów. |
Pełny opis: |
W ramach laboratorium z dydaktyki przyrody studenci wykonują i opracowują doświadczenia chemiczne przewidziane w programach nauczania przyrody w szkole podstawowej. W tym np. otrzymywanie i badanie właściwości gazów, badanie rozpuszczalności związków z naszego otoczenia, badanie wpływu emisji wybranych gazów na środowisko naturalne, badanie efektu cieplarnianego, otrzymywanie i badanie właściwości węglowodorów nasyconych, nienasyconych i aromatycznych, klasyfikacja tworzyw sztucznych, badanie właściwości związków organicznych z naszego otoczenia, takich jak białka i cukry, badanie palności związków organicznych. Badanie właściwości metali i niemetali, poznawanie metod rozdziału mieszanin. Studenci przygotowują ciekawe doświadczenia, które mogą być wykorzystane na zajęciach kółka przyrodniczego z uczniami bardziej zainteresowanymi chemią. |
Literatura: |
Zajęcia są prowadzone wg projektu autorskiego |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi wykorzystać eksperymenty chemiczne w procesie nauczania przyrody w szkole podstawowej oraz potrafi kierować pracą uczniów w szkolnym laboratorium przyrody. Efekty kształcenia: Wiedza Student zna (na poziomie średnim) elementy chemii związane bezpośrednio z ogółem podstawowych zjawisk przyrodniczych. (K_W05) Umiejętności -Student rozpoznaje metody, którymi chemia posługuje się do badania przyrody - planuje i przeprowadza doświadczenia chemiczne (K_U02) - formułuje wioski ilościowe i jakościowe z doświadczeń chemicznych - potrafi przeprowadzić doświadczenia z chemiczne zawarte w podstawie programowej przyrody - potrafi zorganizować pracę doświadczalną ucznia (K-K02) Postawy -dyskutuje z kolegami i prowadzącym w czasie zajęć, wspólnie budując wiedzę (K-K02) - rozumie potrzebę doskonalenia warsztatu dydaktycznego i pogłębiania wiedzy merytorycznej. Metody i kryteria oceniania: Aktywna i staranna praca podczas zajęć Pozytywna ocena z raportu końcowego po każdym bloku tematycznym |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie kolokwium końcowego po zrealizowaniu pełnego bloku zajęć Uczestnictwo i praca podczas zajęć 30 h |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.