Mechanizmy promocji polityków
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2102-M-D3MPRP-MP |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.1
|
Nazwa przedmiotu: | Mechanizmy promocji polityków |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: |
Nauki Polityczne - DZIENNE II STOPNIA - 3 semestr 2 rok -przedmioty wszystkie |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Mechanizmy komunikowania politycznego służące promocji polityków. Relacje między instytucjonalnym a indywidualnym wymiarem komunikowania. Kampanie promocji polityków a kampanie wyborcze. Projektowanie kampanii wyborczych w mediach społecznościowych. Mechanizmy promocji i public relations w kreowaniu indywidualnych karier politycznych. |
Pełny opis: |
Przedmiot realizowany jest w formie konwersatorium z elementami wykładu. W czasie zajęć przeprowadzana będzie analiza mechanizmów promocji marki osobistej w polityce na przykładzie wybranych bohaterów życia politycznego. Polityk jako marka. Wizerunek polityka. Analiza sytuacji wyjściowej i ustalenie celów promocji. Strategie promocji polityków: rodzaje strategii kampanii i ich związek z analizą sytuacji wyjściowej, omówienie strategii na wybranych przykładach. Reklama i promocja jako najważniejsze narzędzia stosowane w kampanii wyborczej: narzędzia reklamy i promocji i ich wykorzystanie w kampanii, skuteczność mediów reklamowych, koszty reklamy. Narzędzia promocji politycznej. Współpraca z mediami: zasady i formy w komunikacji politycznej. Sytuacje kryzysowe: rodzaje sytuacji kryzysowych w komunikacji politycznej i ich przyczyny, zapobieganie i zarządzanie kryzysem. |
Literatura: |
J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001 3. J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan, Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze., Warszawa 2002 M. Milewski, Marka znana z widzenia, „Brief” nr 12, 2005 J. Pacuła, Językowe i pozajęzykowe komponenty marki politycznej, [w:] Media i Społeczeństwo nr 1/2011 P. Tkaczyk, Zakamarki marki, Gdańsk 2011 S. Trzeciak, Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci?, Warszawa 2015 S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera, Warszawa 2015 P. Żukiewicz, Przywództwo polityczne. Teoria i praktyka, Warszawa 2011 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W09 – Student zna i rozumie mechanizmy promocji polityków, komunikowania politycznego oraz ich konsekwencje w zróżnicowanej perspektywie czasowej. S_W05 – Student ma wiedzę dotyczącą podmiotów komunikowania politycznego oraz dostrzega relacje między nimi oraz relacje między marketingiem politycznym a komunikowaniem politycznym zachodzące w procesie promocji polityków. UMIEJĘTNOŚCI K_U03 – Student umie wskazać zależności między mechanizmami promocji polityków, ocenić ich efektywność oraz dostrzega na poziomie pogłębionym relacje między polityką a zjawiskami i procesami historycznymi, ekonomicznymi, społecznymi i kulturowymi w zakresie analiz strategii politycznych. K_U05 – Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę dotyczącą mechanizmów promocji oraz rozwijać profesjonalne umiejętności z zakresu promocji polityków, a także wykonywać zadania w zróżnicowanych warunkach, korzystając z różnych źródeł wiedzy i nowoczesnych technologii. S2_U04 – Student umie dostrzegać relacje zachodzące w procesie promocji polityków między polityką, komunikowaniem politycznym, marketingiem politycznym i public relations. S2_U05 – Student potrafi w kompleksowy sposób wykonywać zadania z zakresu promocji polityków posługując się przy tym nowoczesnymi technologiami. KOMPETENCJE K_K03 – Student jest gotów do wykorzystywania mechanizmów promocji polityków podczas reprezentowania w różnoraki sposób zróżnicowanych interesów grup społecznych, uwzględniając polityczne, ekonomiczne i prawne aspekty podejmowanych inicjatyw. S2_K02 – Student jest świadomy wpływu działań promocyjnych i komunikacyjnych na społeczeństwo i jest gotowy do działania w celu kształtowania postaw prospołecznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się projektem. Studium przypadku - analiza wybranej marki politycznej i wykorzystanych mechanizmów promocji. Metody oceny pracy studenta / Liczba punktów/udział w ocenie końcowej ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) / 40% Studium przypadku / 60% Ocena Algorytm oceny końcowej 2 3*** Powyżej 51% 3,5 Powyżej 60% 4 Powyżej 65% 4,5 Powyżej 75% 5 Powyżej 85% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Biskup | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Biskup | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Mechanizmy komunikowania politycznego służące promocji polityków. Relacje między instytucjonalnym a indywidualnym wymiarem komunikowania. Kampanie promocji polityków a kampanie wyborcze. Projektowanie kampanii wyborczych w mediach społecznościowych. Mechanizmy promocji i public relations w kreowaniu indywidualnych karier politycznych. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot realizowany jest w formie konwersatorium z elementami wykładu. W czasie zajęć przeprowadzana będzie analiza mechanizmów promocji marki osobistej w polityce na przykładzie wybranych bohaterów życia politycznego. Polityk jako marka. Wizerunek polityka. Analiza sytuacji wyjściowej i ustalenie celów promocji. Strategie promocji polityków: rodzaje strategii kampanii i ich związek z analizą sytuacji wyjściowej, omówienie strategii na wybranych przykładach. Reklama i promocja jako najważniejsze narzędzia stosowane w kampanii wyborczej: narzędzia reklamy i promocji i ich wykorzystanie w kampanii, skuteczność mediów reklamowych, koszty reklamy. Narzędzia promocji politycznej. Współpraca z mediami: zasady i formy w komunikacji politycznej. Sytuacje kryzysowe: rodzaje sytuacji kryzysowych w komunikacji politycznej i ich przyczyny, zapobieganie i zarządzanie kryzysem. |
|
Literatura: |
J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001 3. J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan, Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze., Warszawa 2002 M. Milewski, Marka znana z widzenia, „Brief” nr 12, 2005 J. Pacuła, Językowe i pozajęzykowe komponenty marki politycznej, [w:] Media i Społeczeństwo nr 1/2011 P. Tkaczyk, Zakamarki marki, Gdańsk 2011 S. Trzeciak, Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci?, Warszawa 2015 S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera, Warszawa 2015 P. Żukiewicz, Przywództwo polityczne. Teoria i praktyka, Warszawa 2011 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.