Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Mechanizmy promocji polityków

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2102-M-D3MPRP-MP
Kod Erasmus / ISCED: 14.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Mechanizmy promocji polityków
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
Grupy: Nauki Polityczne - DZIENNE II STOPNIA - 3 semestr 2 rok -przedmioty wszystkie
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Kierunek podstawowy MISMaP:

psychologia

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Mechanizmy komunikowania politycznego służące promocji polityków.

Relacje między instytucjonalnym a indywidualnym wymiarem komunikowania.

Kampanie promocji polityków a kampanie wyborcze.

Projektowanie kampanii wyborczych w mediach społecznościowych.

Mechanizmy promocji i public relations w kreowaniu indywidualnych karier politycznych.

Pełny opis:

Przedmiot realizowany jest w formie konwersatorium z elementami wykładu. W czasie zajęć przeprowadzana będzie analiza mechanizmów promocji marki osobistej w polityce na przykładzie wybranych bohaterów życia politycznego.

Polityk jako marka. Wizerunek polityka.

Analiza sytuacji wyjściowej i ustalenie celów promocji.

Strategie promocji polityków: rodzaje strategii kampanii i ich związek z analizą sytuacji wyjściowej, omówienie strategii na wybranych przykładach.

Reklama i promocja jako najważniejsze narzędzia stosowane w kampanii wyborczej: narzędzia reklamy i promocji i ich wykorzystanie w kampanii, skuteczność mediów reklamowych, koszty reklamy.

Narzędzia promocji politycznej.

Współpraca z mediami: zasady i formy w komunikacji politycznej.

Sytuacje kryzysowe: rodzaje sytuacji kryzysowych w komunikacji politycznej i ich przyczyny, zapobieganie i zarządzanie kryzysem.

Literatura:

J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001
3.

J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan, Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze., Warszawa 2002

M. Milewski, Marka znana z widzenia, „Brief” nr 12, 2005

J. Pacuła, Językowe i pozajęzykowe komponenty marki politycznej, [w:] Media i Społeczeństwo nr 1/2011

P. Tkaczyk, Zakamarki marki, Gdańsk 2011

S. Trzeciak, Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci?, Warszawa 2015

S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera, Warszawa 2015

P. Żukiewicz, Przywództwo polityczne. Teoria i praktyka, Warszawa 2011

Efekty uczenia się:

WIEDZA

K_W09 – Student zna i rozumie mechanizmy promocji polityków, komunikowania politycznego oraz ich konsekwencje w zróżnicowanej perspektywie czasowej.

S_W05 – Student ma wiedzę dotyczącą podmiotów komunikowania politycznego oraz dostrzega relacje między nimi oraz relacje między marketingiem politycznym a komunikowaniem politycznym zachodzące w procesie promocji polityków.

UMIEJĘTNOŚCI

K_U03 – Student umie wskazać zależności między mechanizmami promocji polityków, ocenić ich efektywność oraz dostrzega na poziomie pogłębionym relacje między polityką a zjawiskami i procesami historycznymi, ekonomicznymi, społecznymi i kulturowymi w zakresie analiz strategii politycznych.

K_U05 – Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę dotyczącą mechanizmów promocji oraz rozwijać profesjonalne umiejętności z zakresu promocji polityków, a także wykonywać zadania w zróżnicowanych warunkach, korzystając z różnych źródeł wiedzy i nowoczesnych technologii.

S2_U04 – Student umie dostrzegać relacje zachodzące w procesie promocji polityków między polityką, komunikowaniem politycznym, marketingiem politycznym i public relations.

S2_U05 – Student potrafi w kompleksowy sposób wykonywać zadania z zakresu promocji polityków posługując się przy tym nowoczesnymi technologiami.

KOMPETENCJE

K_K03 – Student jest gotów do wykorzystywania mechanizmów promocji polityków podczas reprezentowania w różnoraki sposób zróżnicowanych interesów grup społecznych, uwzględniając polityczne, ekonomiczne i prawne aspekty podejmowanych inicjatyw.

S2_K02 – Student jest świadomy wpływu działań promocyjnych i komunikacyjnych na społeczeństwo i jest gotowy do działania w celu kształtowania postaw prospołecznych.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot kończy się projektem.

Studium przypadku - analiza wybranej marki politycznej i wykorzystanych mechanizmów promocji.

Metody oceny pracy studenta / Liczba punktów/udział w ocenie końcowej

ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) / 40%

Studium przypadku / 60%

Ocena

Algorytm oceny końcowej

2

3***

Powyżej 51%

3,5

Powyżej 60%

4

Powyżej 65%

4,5

Powyżej 75%

5

Powyżej 85%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartłomiej Biskup
Prowadzący grup: Bartłomiej Biskup
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Mechanizmy komunikowania politycznego służące promocji polityków.

Relacje między instytucjonalnym a indywidualnym wymiarem komunikowania.

Kampanie promocji polityków a kampanie wyborcze.

Projektowanie kampanii wyborczych w mediach społecznościowych.

Mechanizmy promocji i public relations w kreowaniu indywidualnych karier politycznych.

Pełny opis:

Przedmiot realizowany jest w formie konwersatorium z elementami wykładu. W czasie zajęć przeprowadzana będzie analiza mechanizmów promocji marki osobistej w polityce na przykładzie wybranych bohaterów życia politycznego.

Polityk jako marka. Wizerunek polityka.

Analiza sytuacji wyjściowej i ustalenie celów promocji.

Strategie promocji polityków: rodzaje strategii kampanii i ich związek z analizą sytuacji wyjściowej, omówienie strategii na wybranych przykładach.

Reklama i promocja jako najważniejsze narzędzia stosowane w kampanii wyborczej: narzędzia reklamy i promocji i ich wykorzystanie w kampanii, skuteczność mediów reklamowych, koszty reklamy.

Narzędzia promocji politycznej.

Współpraca z mediami: zasady i formy w komunikacji politycznej.

Sytuacje kryzysowe: rodzaje sytuacji kryzysowych w komunikacji politycznej i ich przyczyny, zapobieganie i zarządzanie kryzysem.

Literatura:

J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001
3.

J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan, Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze., Warszawa 2002

M. Milewski, Marka znana z widzenia, „Brief” nr 12, 2005

J. Pacuła, Językowe i pozajęzykowe komponenty marki politycznej, [w:] Media i Społeczeństwo nr 1/2011

P. Tkaczyk, Zakamarki marki, Gdańsk 2011

S. Trzeciak, Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci?, Warszawa 2015

S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera, Warszawa 2015

P. Żukiewicz, Przywództwo polityczne. Teoria i praktyka, Warszawa 2011

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)