MKJO - Critical thinking
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-KJO-39/CT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MKJO - Critical thinking |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | . |
Skrócony opis: |
Kurs dostarcza wiedzę z zakresu myślenia krytycznego oraz doskonali umiejętności dla niego centralne. |
Pełny opis: |
Podczas kursu omówione zostaną wybrane mechanizmy poznawcze oraz powszechne błędy logiczne, które towarzyszą procesowi myślenia krytycznego. Zostaną również przedstawione podstawowe koncepcje teoretyczne myślenia krytycznego oraz zasady jego praktykowania. Kurs obejmuje doskonalenie niektórych konstytutywnych dla myślenia krytycznego umiejętności, np. tych z grupy argumentacji. |
Literatura: |
1) Paul, R. & Elder, L. (2006) Critical Thinking. Tools for Taking Charge of Your Learning and Your Life 2) Kuhn, D. (2005) Education for Thinking 3) Johnson, H. R. & Blair, A. (2006) Logical Self-Defence 4) Gilovich, T. (1993) How We Know What Isn’t So 5) Wasilewska-Kamińska, E. (2016) Myślenie krytyczne jako cel kształcenia. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student potrafi: a) nazwać i wyjaśnić wybrane mechanizmy poznawcze dotyczące myślenia i rozumowania u człowieka b) nazwać i wytłumaczyć podstawowe błędy logiczne c) rozpoznawać podstawowe błędy logiczne d) rozpoznać strukturę argumentu e) ocenić argument f) skonstruować poprawny i silny argument g) wymienić i wyjaśnić podstawowe zasady myślenia krytycznego h) analizować złożone kwestie za pomocą argumentów dialogowych, w przeciwieństwie do stosowania jedynie argumentów pojedynczych lub diadycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach i aktywne uczestnictwo będą podstawą zaliczenia kursu, który zakończony zostanie pisemnym testem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.