MKJO - Art and Education - English B2+
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-KJO-6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MKJO - Art and Education - English B2+ |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: |
Courses in foreign languages |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do samodzielnych studiów w języku angielskim/poziom znajomosci B-2+/, dokonywania tlumaczeń tekstów i dyskusji na tematy pojwiające się w trakcie konwersatorium.Podstawowy obszar rozważań to wychowanie przez sztukę i aktywność twórczą , społeczna misja sztuki - głównie w zakresie pracy z tekstem akademickim i dyskusji na tematy pojawiające się w trakcie konwersatorium.
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do współpracy międzynarodowej, miedzy innymi z INSEA- Międzynarodowym Stowarzyszeniem Wychowania przez Sztukę , odbywania studiów w ramach europejskich programów edukacyjnych . |
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do współpracy międzynarodowej, miedzy innymi z INSEA- Międzynarodowym Stowarzyszeniem Wychowania przez Sztukę , odbywania studiów w języku angielskim w ramach europejskich programów edukacyjnych . W wymiarze dydaktycznym, celem zajęć jest jak najpełniejsza integracja ścieżki merytorycznej ze ścieżką językową. W przebiegu ścieżki merytorycznej studenci poznają problematykę wychowania estetycznego oraz obszarów edukacyjnych związanych ze sztuką , terminologię specyficzną dla tej dziedziny rozważań Możliwe będą spotkania z naukowcami zajmującymi się zagadnieniami sztuki i wychowania głównie z krajów Unii Europejskiej ./kontakty ze Stowarzyszeniem INSEA/. Główne tematy to: 1.Czas , który mija czas który trwa - aktualne problemy wychowania przez sztukę . 2.Metodologia i kształcenie nauczycieli 3.Kultura wizualna i wartości wychowania przez sztukę 4.Ekspresja w sztuce i doświadczenia młodej generacji Ścieżka językowa zakłada podwyższenie kompetencji językowych słuchaczy (przy założeniu poziomu wyjściowego B2) w zakresie wszystkich sprawności językowych, ze szczególnym naciskiem na umiejętności niezbędne przy posługiwaniu się językiem akademickim. Proces kształcenia tych umiejętności, zarówno w zakresie sprawności receptywnych (czytanie i słuchanie ze zrozumieniem tekstów akademickich) jak i produktywnych (dyskusja, prezentacja, sporządzanie notatek, pisanie streszczeń i referatów) odbywać się będzie na bazie materiałów merytorycznych, związanych z tematyką seminarium. |
Literatura: |
1..Boughton Doug ,Mason Rachel red. Beyond Multicultural Art Education :International Perspectives ,Waxmann ,Munster 1999 2.Bruner J. The Culture of Education 1996 /frag./ 3.Journal of Art and Design Education ,Volume 16 Number 2 1997, NSEAD ,Blackwell Publishers and Volume 26 Number3 2007 4.Read H. Education Through Art 1943 /frag./ 5.Samoraj M. red. Essays on Education Through Art. Time Passing and Time Enduring.2002/ frag./ 6.Stokrocki Mary red. Interdisciplinary Art Education ,The National Art Education Association ,Reston 2005 6.Wojnar I. Reflections on the 30 th Anniversary of the Death of Sir Herbert Read w : Samoraj M. red. Essays on Education Through Art. Time Passing and Time Enduring.2002 . |
Efekty uczenia się: |
Studenci osiągną wiedzę : z zakresu podstawowych problemów wychowania przez sztukę , a także rozwiązań teoretycznych i praktycznych wychowania przez aktywność twórczą w różnych krajach świata dzięki studiowaniu magazynów edukacyjnych takich jak n p . ,,The International Journal of Art & Design Education". Rozwiną umiejętności : w zakresie posługiwania się językiem angielskim w obszarze takich tematów jak sztuka dawna i współczesna oraz problemy metodyczne z obszaru wychowania przez sztukę. Po ukończeniu konwersatorium student : 1. Posiada szersza i pogłębiona wiedzę na temat zagadnień związanych z wychowaniem przez sztukę; 2. Jest przygotowany do posługiwania się terminologią specjalistyczną z zakresu kierunku studiów; 3. Rozróżnia i prawidłowo stosuje rejestr języka , wybierając rejestr formalny w zakresie języka akademickiego; 4. Posiada umiejętność efektywnego i krytycznego czytania tekstu akademickiego; 5. Streszcza w języku obcym , ustnie lub pisemnie, informacje, wyniki badań naukowych, opinie i argumenty autora, zawarte w tekście naukowym, artykule opublikowanym w czasopiśmie fachowym lub innych źródłach związanych z dziedziną studiów; 6. Potrafi ustosunkować się do przeczytanego tekstu i w sposób logiczny i zwięzły wyrazić swoją opinie na poruszane w nim tematy; 7. Posiada podstawowe umiejętności w zakresie academic writing: prawidłowo sporządza notatki z wykładu, zna zasady konstruowania streszczenia i referatu; 8. Wyszukuje przydatne mu informacje w tekstach źródłowych w języku obcym, dotyczących jego dziedziny studiów, opublikowanych w języku obcym; 9. Przedstawia w języku obcym prezentację, przygotowaną zgodnie z konwencją, na podstawie przeczytanej literatury z zakresu dziedziny studiów; 10. Umiejętnie oznacza wykorzystane w prezentacji bądź referacie cytaty i odniesienia do opublikowanych źródeł oraz zestawia bibliografię , z której korzystał w pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą uzyskania pozytywnej oceny z przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach prowadzonych w jezyku angielskim, zabieranie głosu w dyskusjach na temat prezentacji problemów i zagadnień wskazanych powyżej.Dopuszczalna jest dukrotna nieobecność na zajeciach. Każdy uczestnik kursu przygotowuje prezentację multimedialną lub referat w jezyku angielskim .Kryteria oceniania zgodne są z ogólnymi zasadami przyjętymi na Uniwersytecie Warszawskim ,także z obowiazujacą skalą ocen ,ocena ciagła/bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność/ |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.