MS2 - Metody pracy z młodzieżą z wykorzystaniem teatru improwizowanego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS2/ASK-L-TI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS2 - Metody pracy z młodzieżą z wykorzystaniem teatru improwizowanego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się czym jest teatr improwizowany, wezmą udział w warsztatach impro, stając się zarówno reżyserami, scenarzystami, jak i aktorami w powstających spektaklach. Na kolejnych zajęciach przyjrzymy się temu, w jaki sposób improwizacja kształtuje umiejętności społeczne, jak może być wykorzystana w pracy z dziećmi i co może zaoferować nauczycielom i animatorom społecznym. |
Pełny opis: |
Teatr improwizowany jest stosunkowo nowym rodzajem gatunku scenicznego, którego charakterystyczną cechą jest tworzenie dialogów i akcji w trakcie występu. Nieprzewidywalność, szaleństwo oraz spontaniczność improwizowanego spektaklu sprawiają, że przyjmuje on zazwyczaj formę komedii. Jednakże, improwizacji nie należy postrzegać jedynie w kategoriach rozrywkowych. Aktorzy biorący udział w przedstawieniu uczą się otwartości na drugą osobę, rozwijają swoją kreatywność, a także kształtują umiejętności komunikacyjne. Z tego powodu teatr improwizowany może być wykorzystywany jako jedna z metod pracy z młodzieżą. W trakcie zajęć studenci dowiedzą się czym jest teatr improwizowany, wezmą udział w warsztatach impro, stając się zarówno reżyserami, scenarzystami, jak i aktorami w powstających spektaklach. Na kolejnych zajęciach przyjrzymy się temu, w jaki sposób improwizacja kształtuje umiejętności społeczne, jak może być wykorzystana w pracy z dziećmi i co może zaoferować nauczycielom i animatorom społecznym. |
Literatura: |
Johnston K., Impro for storytellers, Routledge, 1999. Pawluśkiewicz J. I in., Duży pies nie szczeka, Stowarzyszenie Willa Decjusza, Kraków 2016. Taveres G., Improv for everyone, FB, 2012. |
Efekty uczenia się: |
Student dowie się, czym jest teatr improwizowany i w jaki sposób może być wykorzystany w edukacji. Będzie umiał grać w zaimprowizowanych scenach. Zajęcia kształtują umiejętności społeczne, uczą sprawnej komunikacji i otwartości, ćwiczą kreatywność i twórcze myślenie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci są oceniani za udział w ćwiczeniach warsztatowych i aktywność na zajęciach, a także wykonanie pracy zaliczeniowej. Z przedmiotu student otrzymuje ocenę – do wewnętrznych rozliczeń w ramach modułu „Metody działań w animacji i edukacji nieformalnej”. Uzyskanie średniej oceny min. 4,5 ze wszystkich przedmiotów w module zwalnia z egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.