Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS2 - Metody pracy z młodzieżą z wykorzystaniem teatru improwizowanego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS2/ASK-L-TI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS2 - Metody pracy z młodzieżą z wykorzystaniem teatru improwizowanego
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

W trakcie zajęć studenci dowiedzą się czym jest teatr improwizowany, wezmą udział w warsztatach impro, stając się zarówno reżyserami, scenarzystami, jak i aktorami w powstających spektaklach. Na kolejnych zajęciach przyjrzymy się temu, w jaki sposób improwizacja kształtuje umiejętności społeczne, jak może być wykorzystana w pracy z dziećmi i co może zaoferować nauczycielom i animatorom społecznym.

Pełny opis:

Teatr improwizowany jest stosunkowo nowym rodzajem gatunku scenicznego, którego charakterystyczną cechą jest tworzenie dialogów i akcji w trakcie występu. Nieprzewidywalność, szaleństwo oraz spontaniczność improwizowanego spektaklu sprawiają, że przyjmuje on zazwyczaj formę komedii. Jednakże, improwizacji nie należy postrzegać jedynie w kategoriach rozrywkowych. Aktorzy biorący udział w przedstawieniu uczą się otwartości na drugą osobę, rozwijają swoją kreatywność, a także kształtują umiejętności komunikacyjne. Z tego powodu teatr improwizowany może być wykorzystywany jako jedna z metod pracy z młodzieżą.

W trakcie zajęć studenci dowiedzą się czym jest teatr improwizowany, wezmą udział w warsztatach impro, stając się zarówno reżyserami, scenarzystami, jak i aktorami w powstających spektaklach. Na kolejnych zajęciach przyjrzymy się temu, w jaki sposób improwizacja kształtuje umiejętności społeczne, jak może być wykorzystana w pracy z dziećmi i co może zaoferować nauczycielom i animatorom społecznym.

Literatura:

Johnston K., Impro for storytellers, Routledge, 1999.

Pawluśkiewicz J. I in., Duży pies nie szczeka, Stowarzyszenie Willa Decjusza, Kraków 2016.

Taveres G., Improv for everyone, FB, 2012.

Efekty uczenia się:

Student dowie się, czym jest teatr improwizowany i w jaki sposób może być wykorzystany w edukacji. Będzie umiał grać w zaimprowizowanych scenach.

Zajęcia kształtują umiejętności społeczne, uczą sprawnej komunikacji i otwartości, ćwiczą kreatywność i twórcze myślenie.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci są oceniani za udział w ćwiczeniach warsztatowych i aktywność na zajęciach, a także wykonanie pracy zaliczeniowej.

Z przedmiotu student otrzymuje ocenę – do wewnętrznych rozliczeń w ramach modułu „Metody działań w animacji i edukacji nieformalnej”. Uzyskanie średniej oceny min. 4,5 ze wszystkich przedmiotów w module zwalnia z egzaminu.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)