MS2 - Projektowanie zajęć warsztatowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS2-TKM-PZW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS2 - Projektowanie zajęć warsztatowych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających samodzielne projektowanie zajęć warsztatowych. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających samodzielne przygotowywanie zajęć warsztatowych z uwzględnieniem etapów procesu grupowego, wykorzystaniem bezpiecznych i konfrontujących metod, atrakcyjnych środków dydaktycznych. Studenci zostaną ponadto przygotowani do tworzenia harmonogramów i scenariuszy zajęć. Tematy realizowane podczas zajęć: 1. Przebieg procesu grupowego a projektowanie zajęć warsztatowych 2. Zastosowanie metod bezpiecznych i konfrontujących w procesie rozwoju grupy 3. Projektowanie zajęć warsztatowych w fazie formowania grupy 4. Projektowanie zajęć warsztatowych w fazie konfliktu 5. Projektowanie zajęć warsztatowych w fazie normowania 6. Projektowanie zajęć warsztatowych w fazie rozstaniowej 7. Projektowanie harmonogramów i scenariuszy zajęć warsztatowych z uwzględnieniem celów, metod dydaktycznych, środków dydaktycznych angażujących uczestników |
Literatura: |
• Biech E., Silberman M. (2016), Metody aktywizujące w szkoleniach, wydanie II, Warszawa. • Czernecka M., Hyla M., Łais S. (2016), Projektowanie efektywnych szkoleń, Warszawa 2016. • Dirksen J. (2017), Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne, Gliwice. • Holwek J. (2017), Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu, Gliwice 2017. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student: 1. posiada uporządkowaną wiedzę na temat zasad projektowania zajęć warsztatowych, scenariuszy i harmonogramów 2. zna zadania trenera na poszczególnych etapach procesu grupowego 3. zna i rozumie zasady determinujące przygotowanie zajęć warsztatowych 4. posiada wiedzę na temat stosowania metod bezpiecznych i konfrontujących Umiejętności: student: 1. potrafi samodzielnie zaprojektować zajęcia warsztatowe 2. potrafi samodzielnie przygotować scenariusz i harmonogram zajęć warsztatowych z problematyki kompetencji miękkich z uwzględnieniem procesu grupowego 3. potrafi krytycznie ocenić, metody pracy, harmonogram i scenariusz zajęć warsztatowych wymieniając jego zalety i mankamenty Kompetencje społeczne: student: 1. efektywnie współdziała w zespole osób zaangażowanych w proces projektowania zajęć warsztatowych 2. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem działań szkoleniowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie cyklicznie wykonywanych przez studentów zadań. Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności na zajęciach w semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Marianowska | |
Prowadzący grup: | Anna Marianowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Marianowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.