Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wstęp do programowania dla nauczycieli

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-N-FAK-PROG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wstęp do programowania dla nauczycieli
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Głównym celem zajęć będzie przygotowanie przyszłych nauczycieli do wprowadzania elementów programowania w toku zajęć szkolnych. Kurs składa się z zajęć teoretycznych i praktycznych.

Pełny opis:

Ogólny plan zajęć prezentuje się następująco:

Dział I: Zanim zaczniemy programować

1. Czym jest programowanie? Jak o programowaniu rozmawiać z uczniami?

2. Algorytmy – wprowadzenie i ćwiczenia.

3. Drzewka decyzyjne – wprowadzenie i ćwiczenia.

Dział II: Języki programowania

1. Rodzaje języków.

2. Jaki język wybrać dla uczniów?

3. Wprowadzenie do języka Python.

Dział III: Zaczynamy programować

1. Co jest najważniejsze przy programowaniu? Omówienie.

2. Pisanie prostych programów w Pythonie – ćwiczenia.

Dział IV: Programowanie z dziećmi

1. Jak zacząć programowanie z uczniami?

2. Przydatne materiały do codziennej pracy z dziećmi.

3. Gry i zabawy.

4. Kiedy uczeń wie więcej… Co wtedy?

5. Czego uczy programowanie?

Literatura:

Brak obowiązkowej

Efekty uczenia się:

Studenci po tym kursie:

1. W zakresie wiedzy:

- Definiują programowanie własnymi słowami;

- Wyjaśniają, czym są algorytmy oraz drzewa decyzyjne;

- Znają zasady tworzenia algorytmów oraz drzew decyzyjnych;

- Wymieniają rodzaje języków programowania, opisują ich strukturę.

2. W zakresie umiejętności:

- Tworzą proste algorytmy i drzewa decyzyjne;

- Tworzą proste programy w języku Python;

- Rozwiązują napotkane problemy samodzielnie i/lub zespołowo;

- Potrafią zaplanować lekcję programowania dla uczniów.

3. W zakresie kompetencji społecznych:

- Aktywnie uczestniczą w grupowych zadaniach;

- Rozwiązują zespołowo napotkane problemy.

Metody i kryteria oceniania:

"Warunkiem zaliczenia jest:

- wykonanie zadań praktycznych podczas trwania kursu – 30% oceny końcowej;

- kolokwium zaliczeniowe - 30% oceny końcowej;

- indywidualna praca zaliczeniowa - 40% oceny końcowej.

Poziom zadań zostanie dostosowany do poziomu danych osób."

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)