Wstęp do programowania dla nauczycieli
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-N-FAK-PROG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do programowania dla nauczycieli |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć będzie przygotowanie przyszłych nauczycieli do wprowadzania elementów programowania w toku zajęć szkolnych. Kurs składa się z zajęć teoretycznych i praktycznych. |
Pełny opis: |
Ogólny plan zajęć prezentuje się następująco: Dział I: Zanim zaczniemy programować 1. Czym jest programowanie? Jak o programowaniu rozmawiać z uczniami? 2. Algorytmy – wprowadzenie i ćwiczenia. 3. Drzewka decyzyjne – wprowadzenie i ćwiczenia. Dział II: Języki programowania 1. Rodzaje języków. 2. Jaki język wybrać dla uczniów? 3. Wprowadzenie do języka Python. Dział III: Zaczynamy programować 1. Co jest najważniejsze przy programowaniu? Omówienie. 2. Pisanie prostych programów w Pythonie – ćwiczenia. Dział IV: Programowanie z dziećmi 1. Jak zacząć programowanie z uczniami? 2. Przydatne materiały do codziennej pracy z dziećmi. 3. Gry i zabawy. 4. Kiedy uczeń wie więcej… Co wtedy? 5. Czego uczy programowanie? |
Literatura: |
Brak obowiązkowej |
Efekty uczenia się: |
Studenci po tym kursie: 1. W zakresie wiedzy: - Definiują programowanie własnymi słowami; - Wyjaśniają, czym są algorytmy oraz drzewa decyzyjne; - Znają zasady tworzenia algorytmów oraz drzew decyzyjnych; - Wymieniają rodzaje języków programowania, opisują ich strukturę. 2. W zakresie umiejętności: - Tworzą proste algorytmy i drzewa decyzyjne; - Tworzą proste programy w języku Python; - Rozwiązują napotkane problemy samodzielnie i/lub zespołowo; - Potrafią zaplanować lekcję programowania dla uczniów. 3. W zakresie kompetencji społecznych: - Aktywnie uczestniczą w grupowych zadaniach; - Rozwiązują zespołowo napotkane problemy. |
Metody i kryteria oceniania: |
"Warunkiem zaliczenia jest: - wykonanie zadań praktycznych podczas trwania kursu – 30% oceny końcowej; - kolokwium zaliczeniowe - 30% oceny końcowej; - indywidualna praca zaliczeniowa - 40% oceny końcowej. Poziom zadań zostanie dostosowany do poziomu danych osób." |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.