Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

MKJO-New challenges for learning, B2+

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NU-KJO-CHALLENG Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MKJO-New challenges for learning, B2+
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs poruszający wybrane zagadnienia z pedagogicznych debat w kulturze anglosaskiej. Przedstawiona zostanie problematyka dotycząca praktyki edukacyjnej zarówno w odniesieniu do działalności instytucji wychowawczych, jak i w kontekście wychowania rodzinnego. Proponowane do omówienia lektury zachęcają do nowego spojrzenia na zagadnienie kształcenia i zapraszają do podjęcia refleksji nad jego istotą.

Pełny opis:

Kurs poruszający wybrane zagadnienia z pedagogicznych debat w kulturze anglosaskiej. Przedstawiona zostanie problematyka dotycząca praktyki edukacyjnej zarówno w odniesieniu do działalności instytucji wychowawczych, jak i w kontekście wychowania rodzinnego. Proponowane do omówienia lektury zachęcają do nowego spojrzenia na zagadnienie kształcenia i zapraszają do podjęcia refleksji nad jego istotą.

Lektury są dostosowane do zainteresowań studentów. Na pierwszym spotkaniu wspólnie ustalamy listę lektur i określamy ostateczny kształt tematyczny spotkań.

Istotnym czynnikiem w przebiegu zajęć jest przygotowanie uczestników i prezentacje, zapraszające wszystkich uczestników do dyskusji.

Literatura:

W. Carr, For Education. Towards Critical Educational Inquiry, Open University Press, Buckingham, Philadelphia, 1998 (Rozdział: What is an educational practice?).

M.A.B. Degenhardt, Indoctrination, [w:] D. I. Lloyd, Philosophy and the Teacher, RoutledgeFalmer, London & New York 2002.

J. Haynes, Children as Philosophers. Learning through enquiry and dialogue in the primary classroom, RoutledgeFalmer, London & New York 2002 (fragmenty).

P. Hogan, The New Significance of Learning. Imagination’s heartwork, Routledge, London & New York 2010 (fragmenty).

J. R. Martin, The Schoolhome. Rethinking Schools for Changing Families, Harvard University Press, Cambridge, London, 1995 (Rozdziały: School and Home, Learning to Live).

N. Noddings, Critical Lessons. What Our Schools Should Teach, Cambridge University Press, 2007 (Rozdziały: Making a Living, Religion, Parenting, Preparing Our School)

J. White, The child’s mind, RoutledgeFalmer, London & New York 2002 (fragmenty).

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student:

- umie przeprowadzić analizę tekstu w języku angielskim, wydobywając z niego najważniejsze wyznaczniki debat pedagogicznych,

- posługuje się najważniejszymi pojęciami stosowanymi w filozoficznym dyskursie pedagogicznym,

- umie odnieść analizowane zagadnienia z tekstu anglojęzycznego do sytuacji w edukacji w Polsce,

- umie przedstawić w języku angielskim istotę i przebieg analizowanych debat pedagogicznych.

Metody i kryteria oceniania:

Udział w zajęciach, prezentacja wybranego tekstu/zagadnienia, wprowadzająca grupę w problematykę lektury i zachęcająca do dyskusji.

Za prezentację można uzyskać 85 punktów, za aktywność i pracę na zajęciach, przygotowanie do zajęć, itp - 15 punktów.

Aby uzyskać ocenę student musi zdobyć określoną liczbę punktów:

3 60-67

3+ 68-75

4 76-83

4+ 84-91

5 92-100

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Godoń
Prowadzący grup: Rafał Godoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs poruszający wybrane zagadnienia z pedagogicznych debat w kulturze anglosaskiej. Przedstawiona zostanie problematyka dotycząca praktyki edukacyjnej zarówno w odniesieniu do działalności instytucji wychowawczych, jak i w kontekście wychowania rodzinnego. Proponowane do omówienia lektury zachęcają do nowego spojrzenia na zagadnienie kształcenia i zapraszają do podjęcia refleksji nad jego istotą.

Pełny opis:

Kurs poruszający wybrane zagadnienia z pedagogicznych debat w kulturze anglosaskiej. Przedstawiona zostanie problematyka dotycząca praktyki edukacyjnej zarówno w odniesieniu do działalności instytucji wychowawczych, jak i w kontekście wychowania rodzinnego. Proponowane do omówienia lektury zachęcają do nowego spojrzenia na zagadnienie kształcenia i zapraszają do podjęcia refleksji nad jego istotą.

Lektury są dostosowane do zainteresowań studentów. Na pierwszym spotkaniu wspólnie ustalamy listę lektur i określamy ostateczny kształt tematyczny spotkań.

Istotnym czynnikiem w przebiegu zajęć jest przygotowanie uczestników i prezentacje, zapraszające wszystkich uczestników do dyskusji.

Literatura:

W. Carr, For Education. Towards Critical Educational Inquiry, Open University Press, Buckingham, Philadelphia, 1998 (Rozdział: What is an educational practice?).

M.A.B. Degenhardt, Indoctrination, [w:] D. I. Lloyd, Philosophy and the Teacher, RoutledgeFalmer, London & New York 2002.

J. Haynes, Children as Philosophers. Learning through enquiry and dialogue in the primary classroom, RoutledgeFalmer, London & New York 2002 (fragmenty).

P. Hogan, The New Significance of Learning. Imagination’s heartwork, Routledge, London & New York 2010 (fragmenty).

J. R. Martin, The Schoolhome. Rethinking Schools for Changing Families, Harvard University Press, Cambridge, London, 1995 (Rozdziały: School and Home, Learning to Live).

N. Noddings, Critical Lessons. What Our Schools Should Teach, Cambridge University Press, 2007 (Rozdziały: Making a Living, Religion, Parenting, Preparing Our School)

J. White, The child’s mind, RoutledgeFalmer, London & New York 2002 (fragmenty).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Godoń
Prowadzący grup: Rafał Godoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs poruszający wybrane zagadnienia z pedagogicznych debat w kulturze anglosaskiej. Przedstawiona zostanie problematyka dotycząca praktyki edukacyjnej zarówno w odniesieniu do działalności instytucji wychowawczych, jak i w kontekście wychowania rodzinnego. Proponowane do omówienia lektury zachęcają do nowego spojrzenia na zagadnienie kształcenia i zapraszają do podjęcia refleksji nad jego istotą.

Pełny opis:

Kurs poruszający wybrane zagadnienia z pedagogicznych debat w kulturze anglosaskiej. Przedstawiona zostanie problematyka dotycząca praktyki edukacyjnej zarówno w odniesieniu do działalności instytucji wychowawczych, jak i w kontekście wychowania rodzinnego. Proponowane do omówienia lektury zachęcają do nowego spojrzenia na zagadnienie kształcenia i zapraszają do podjęcia refleksji nad jego istotą.

Lektury są dostosowane do zainteresowań studentów. Na pierwszym spotkaniu wspólnie ustalamy listę lektur i określamy ostateczny kształt tematyczny spotkań.

Istotnym czynnikiem w przebiegu zajęć jest przygotowanie uczestników i prezentacje, zapraszające wszystkich uczestników do dyskusji.

Literatura:

W. Carr, For Education. Towards Critical Educational Inquiry, Open University Press, Buckingham, Philadelphia, 1998 (Rozdział: What is an educational practice?).

M.A.B. Degenhardt, Indoctrination, [w:] D. I. Lloyd, Philosophy and the Teacher, RoutledgeFalmer, London & New York 2002.

J. Haynes, Children as Philosophers. Learning through enquiry and dialogue in the primary classroom, RoutledgeFalmer, London & New York 2002 (fragmenty).

P. Hogan, The New Significance of Learning. Imagination’s heartwork, Routledge, London & New York 2010 (fragmenty).

J. R. Martin, The Schoolhome. Rethinking Schools for Changing Families, Harvard University Press, Cambridge, London, 1995 (Rozdziały: School and Home, Learning to Live).

N. Noddings, Critical Lessons. What Our Schools Should Teach, Cambridge University Press, 2007 (Rozdziały: Making a Living, Religion, Parenting, Preparing Our School)

J. White, The child’s mind, RoutledgeFalmer, London & New York 2002 (fragmenty).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.