MKJO-New challenges for learning, B2+
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NU-KJO-CHALLENG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MKJO-New challenges for learning, B2+ |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs poruszający wybrane zagadnienia z pedagogicznych debat w kulturze anglosaskiej. Przedstawiona zostanie problematyka dotycząca praktyki edukacyjnej zarówno w odniesieniu do działalności instytucji wychowawczych, jak i w kontekście wychowania rodzinnego. Proponowane do omówienia lektury zachęcają do nowego spojrzenia na zagadnienie kształcenia i zapraszają do podjęcia refleksji nad jego istotą. |
Pełny opis: |
Kurs poruszający wybrane zagadnienia z pedagogicznych debat w kulturze anglosaskiej. Przedstawiona zostanie problematyka dotycząca praktyki edukacyjnej zarówno w odniesieniu do działalności instytucji wychowawczych, jak i w kontekście wychowania rodzinnego. Proponowane do omówienia lektury zachęcają do nowego spojrzenia na zagadnienie kształcenia i zapraszają do podjęcia refleksji nad jego istotą. Lektury są dostosowane do zainteresowań studentów. Na pierwszym spotkaniu wspólnie ustalamy listę lektur i określamy ostateczny kształt tematyczny spotkań. Istotnym czynnikiem w przebiegu zajęć jest przygotowanie uczestników i prezentacje, zapraszające wszystkich uczestników do dyskusji. |
Literatura: |
W. Carr, For Education. Towards Critical Educational Inquiry, Open University Press, Buckingham, Philadelphia, 1998 (Rozdział: What is an educational practice?). M.A.B. Degenhardt, Indoctrination, [w:] D. I. Lloyd, Philosophy and the Teacher, RoutledgeFalmer, London & New York 2002. J. Haynes, Children as Philosophers. Learning through enquiry and dialogue in the primary classroom, RoutledgeFalmer, London & New York 2002 (fragmenty). P. Hogan, The New Significance of Learning. Imagination’s heartwork, Routledge, London & New York 2010 (fragmenty). J. R. Martin, The Schoolhome. Rethinking Schools for Changing Families, Harvard University Press, Cambridge, London, 1995 (Rozdziały: School and Home, Learning to Live). N. Noddings, Critical Lessons. What Our Schools Should Teach, Cambridge University Press, 2007 (Rozdziały: Making a Living, Religion, Parenting, Preparing Our School) J. White, The child’s mind, RoutledgeFalmer, London & New York 2002 (fragmenty). |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: - umie przeprowadzić analizę tekstu w języku angielskim, wydobywając z niego najważniejsze wyznaczniki debat pedagogicznych, - posługuje się najważniejszymi pojęciami stosowanymi w filozoficznym dyskursie pedagogicznym, - umie odnieść analizowane zagadnienia z tekstu anglojęzycznego do sytuacji w edukacji w Polsce, - umie przedstawić w języku angielskim istotę i przebieg analizowanych debat pedagogicznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w zajęciach, prezentacja wybranego tekstu/zagadnienia, wprowadzająca grupę w problematykę lektury i zachęcająca do dyskusji. Za prezentację można uzyskać 85 punktów, za aktywność i pracę na zajęciach, przygotowanie do zajęć, itp - 15 punktów. Aby uzyskać ocenę student musi zdobyć określoną liczbę punktów: 3 60-67 3+ 68-75 4 76-83 4+ 84-91 5 92-100 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.