Problemy współczesnej psychologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NU1-PWP-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Problemy współczesnej psychologii |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Kurs prowadzony jest w formie wykładu. W jego trakcie studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z procesami rozwoju, poznają wybrane modele rozwoju oraz specyfikę zmian rozwojowych w kolejnych fazach życia i w różnych obszarach funkcjonowania człowieka. Zdobywają wiedzę na temat związków między procesami rozwojowymi i ich przebiegiem a specyfiką środowiska społecznego. |
Pełny opis: |
Podstawowymi obszarami nauczania przedmiotu są kwestie dotyczące: *pojęcia rozwoju i zmian rozwojowych, *metod badania zmian rozwojowych. *głównych modeli rozwoju człowieka, *społecznych czynników prorozwojowych, *charakterystyki zmian funkcjonowania w sferze poznawczej, emocjonalnej, społecznej i moralnej w różnych okresach rozwojowych, *pojęcia grupy społecznej, jej struktury i dynamiki, interakcji interpersonalnych, a w szczególności procesu komunikacji, *interakcji między rozwojem jednostki (percepcją społeczną, poznaniem społecznym i postawami społecznymi) a specyfiką grup społecznych, do których ona należy, *zachowaniami pro- i antyspołecznymi. |
Literatura: |
Po ukończeniu kursu studenci rozpoznają wybrane modele rozwoju człowieka, opisują uwarunkowania rozwoju oraz definiują kolejne fazy rozwojowe w różnych obszarach funkcjonowania jednostki; potrafią wskazać zależności między zachowaniami jednostki a funkcjonowaniem grup społecznych, których jest członkiem; potrafią scharakteryzować przebieg interakcji edukacyjnych i zaproponować prorozwojowe zmiany tych procesów. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu studenci rozpoznają wybrane modele rozwoju człowieka, opisują uwarunkowania rozwoju oraz definiują kolejne fazy rozwojowe w różnych obszarach funkcjonowania jednostki; potrafią wskazać zależności między zachowaniami jednostki a funkcjonowaniem grup społecznych, których jest członkiem; potrafią scharakteryzować przebieg interakcji edukacyjnych i zaproponować prorozwojowe zmiany tych procesów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.