Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Problemy współczesnej psychologii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NU1-PWP-OG Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Problemy współczesnej psychologii
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Kurs prowadzony jest w formie wykładu.

W jego trakcie studenci zapoznają się z

podstawowymi zagadnieniami związanymi z procesami rozwoju,

poznają wybrane modele rozwoju oraz specyfikę zmian rozwojowych w kolejnych fazach życia i w różnych obszarach funkcjonowania człowieka.

Zdobywają wiedzę na temat związków między procesami rozwojowymi i ich przebiegiem a specyfiką środowiska społecznego.

Pełny opis:

Podstawowymi obszarami nauczania przedmiotu są kwestie dotyczące:

*pojęcia rozwoju i zmian rozwojowych,

*metod badania zmian rozwojowych.

*głównych modeli rozwoju człowieka,

*społecznych czynników prorozwojowych,

*charakterystyki zmian funkcjonowania w sferze poznawczej, emocjonalnej, społecznej i moralnej w różnych okresach rozwojowych,

*pojęcia grupy społecznej, jej struktury i dynamiki,

interakcji interpersonalnych, a w szczególności procesu komunikacji,

*interakcji między rozwojem jednostki (percepcją społeczną, poznaniem społecznym i postawami społecznymi) a specyfiką grup społecznych, do których ona należy,

*zachowaniami pro- i antyspołecznymi.

Literatura:

Po ukończeniu kursu studenci

rozpoznają wybrane modele rozwoju człowieka, opisują uwarunkowania rozwoju oraz definiują kolejne fazy rozwojowe w różnych obszarach funkcjonowania jednostki;

potrafią wskazać zależności między zachowaniami jednostki a funkcjonowaniem grup społecznych, których jest członkiem;

potrafią scharakteryzować przebieg interakcji edukacyjnych i zaproponować prorozwojowe zmiany tych procesów.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu studenci

rozpoznają wybrane modele rozwoju człowieka, opisują uwarunkowania rozwoju oraz definiują kolejne fazy rozwojowe w różnych obszarach funkcjonowania jednostki;

potrafią wskazać zależności między zachowaniami jednostki a funkcjonowaniem grup społecznych, których jest członkiem;

potrafią scharakteryzować przebieg interakcji edukacyjnych i zaproponować prorozwojowe zmiany tych procesów.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Małkowska-Szkutnik
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Małkowska-Szkutnik
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.