Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Problemy współczesnej psychologii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NU1-PWP-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Problemy współczesnej psychologii
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Kurs prowadzony jest w formie wykładu.

W jego trakcie studenci zapoznają się z

podstawowymi zagadnieniami związanymi z procesami rozwoju,

poznają wybrane modele rozwoju oraz specyfikę zmian rozwojowych w kolejnych fazach życia i w różnych obszarach funkcjonowania człowieka.

Zdobywają wiedzę na temat związków między procesami rozwojowymi i ich przebiegiem a specyfiką środowiska społecznego.

Pełny opis:

Podstawowymi obszarami nauczania przedmiotu są kwestie dotyczące:

*pojęcia rozwoju i zmian rozwojowych,

*metod badania zmian rozwojowych.

*głównych modeli rozwoju człowieka,

*społecznych czynników prorozwojowych,

*charakterystyki zmian funkcjonowania w sferze poznawczej, emocjonalnej, społecznej i moralnej w różnych okresach rozwojowych,

*pojęcia grupy społecznej, jej struktury i dynamiki,

interakcji interpersonalnych, a w szczególności procesu komunikacji,

*interakcji między rozwojem jednostki (percepcją społeczną, poznaniem społecznym i postawami społecznymi) a specyfiką grup społecznych, do których ona należy,

*zachowaniami pro- i antyspołecznymi.

Literatura:

Po ukończeniu kursu studenci

rozpoznają wybrane modele rozwoju człowieka, opisują uwarunkowania rozwoju oraz definiują kolejne fazy rozwojowe w różnych obszarach funkcjonowania jednostki;

potrafią wskazać zależności między zachowaniami jednostki a funkcjonowaniem grup społecznych, których jest członkiem;

potrafią scharakteryzować przebieg interakcji edukacyjnych i zaproponować prorozwojowe zmiany tych procesów.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu studenci

rozpoznają wybrane modele rozwoju człowieka, opisują uwarunkowania rozwoju oraz definiują kolejne fazy rozwojowe w różnych obszarach funkcjonowania jednostki;

potrafią wskazać zależności między zachowaniami jednostki a funkcjonowaniem grup społecznych, których jest członkiem;

potrafią scharakteryzować przebieg interakcji edukacyjnych i zaproponować prorozwojowe zmiany tych procesów.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)