Z zagadnień opieki nad dziećmi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NUSM1-KOL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Z zagadnień opieki nad dziećmi |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
12.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Dziecko w trudnej sytuacji życiowej: pozbawione opieki rodzicielskiej lub ofiara zaniedbań i krzywdzenia często trafia do placówki opiekuńczej. Placówka, która staje się okresowym schronieniem dla dziecka jest jednocześnie nowym, obcym miejscem, w którym dziecko czuje się niepewnie, często nie rozumie sytuacji, w jakiej się znalazło, ani powodów, które do tego doprowadziły. Reakcje dziecka na taką sytuację bywają bardzo różne, od rozpaczy do spokojnej akceptacji. Seminarium ma być wspólnym studiowaniem reakcji dziecka na trudną sytuację i poszukiwaniem optymalnych sposobów pomocy. Analizować będziemy losy dzieci, które trafiają do placówek opiekuńczych oraz losy tych, które z nich odchodzą: powracają do swych rodzin, są adoptowane lub przejmuje nad nimi opiekę rodziny zastępcze. |
Pełny opis: |
W ramach seminarium otwarta jestem na uwzględnianie propozycji studentów w zakresie szeroko pojętej opieki, wychowania i ochrony praw dziecka. W trakcie seminarium przewiduje się nastepujące etapy: - Gromadzenie literatury przedmiotu - Analiza tekstów - Sformułowanie problemów badawczych - Opracowanie metod badawczych, tworzenie narzędzi badawczych - Stworzenie koncepcji prac magisterskich Efekty kształcenia: Student zna, rozumie i potrafi zanalizować literaturę przedmiotu Student potrafi sformułować problem badawczy i przedstawić hipotezę Student potrafi wybrać i zastosować stosowną metodę badań Student potrafi znaleźć lub opracować narzędzia badawcze Student opracowuje koncepcję pracy magisterskiej. |
Literatura: |
W zależności od tematyki prac magisterskich zaproponowanej przez studentów |
Efekty uczenia się: |
Student - potrafi określić dziedzinę swoich zainteresowań badawczych, - tworzy koncepcję pracy i formułuje problemy i pytania badawcze, - posiada umiejętnośc odpowiedzniego doboru i zastosowania metod badawczych, - przeprowadza badania i analizuje ich wyniki, - potrafi zaprezentować własne stanowisko i obronić sformułowane tezy w dziedzinie pedagogiki społecznej |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin magisterki komisyjny; - wiedza z zakresu pedagogiki społecznej i pomocy społecznej, - przedstawienie postaci wybitnego pedagoga i jego dzieła, - przedstawienie najważniejszych problemów dzoieci w wybranym kraju i systemu pomocy społecznej, - obrona tez zaprezentowanych w pracy magisterskiej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEM-MGR
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 32 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Kolankiewicz | |
Prowadzący grup: | Maria Kolankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 32 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Kolankiewicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.