Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kulturowy wymiar edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NUSM2-WIŁ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kulturowy wymiar edukacji
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria magisterskie

Skrócony opis:

Problematyka seminarium koncentruje się wokół związków edukacji zarówno formalnej (np.szkoły) jak i nieformalnej ( alternatywne formy rozwoju zainteresowań) i wybranych aspektów kultury XXI wieku. Trzy, proponowane obszary zagadnień:

1. Problemy społeczne i wychowawcze (np. przemoc, nierówności społeczne, zaburzenia relacji międzyludzkich, konflikty pokoleń i innych grup społecznych).

2. Problemy wartości i celów edukacji formalnej vs wartości, cele i postawy współczesnej młodzieży (także analiza programów wychowawczych szkół),

3. Przemiany kultury i ich odzwierciedlenie w edukacji i życiu codziennym (np. globalizacja, feminizm, rosnący wpływ mediów).

Studenci będą zachęcani do modyfikacji i rozszerzania listy zagadnień.

Pełny opis:

Problematyka seminarium koncentruje się wokół związków edukacji zarówno formalnej (np.szkoły) jak i nieformalnej ( alternatywne formy rozwoju zainteresowań) i wybranych aspektów kultury XXI wieku. Trzy, proponowane obszary zagadnień:

1. Problemy społeczne i wychowawcze (np. przemoc, nierówności społeczne, zaburzenia relacji międzyludzkich, konflikty pokoleń i innych grup społecznych).

2. Problemy wartości i celów edukacji formalnej vs wartości, cele i postawy współczesnej młodzieży (także analiza programów wychowawczych szkół),

3. Przemiany kultury i ich odzwierciedlenie w edukacji i życiu codziennym (np. globalizacja, feminizm, rosnący wpływ mediów).

Studenci będą zachęcani do modyfikacji i rozszerzania listy zagadnień.

Literatura:

literatura do uzgodnienia

Efekty uczenia się:

Studenci dokonują wyboru i stosują wybrane metody badania, najczęściej sondażowe (ankieta i wywiad) oraz analizy dokumentów.

Studenci interpretują wyniki własnych badań empirycznych.

Studenci wyjaśniają wyniki własnych badań empirycznych na gruncie teorii naukowych oraz dotychczasowej wiedzy naukowej z danego zakresu.

Studenci oceniają własny warsztat metodologiczny.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia drugiego roku seminarium jest napisanie rozdziałów wprowadzających w problematykę pracy, rozdziału metodologicznego oraz przeprowadzenie badan i ustalenie zasad i struktury ich opracowania.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)