Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MM - Projekt animacyjny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ1-MM-A-PA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MM - Projekt animacyjny
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem warsztatów jest gruntowne zapoznanie uczestników z metodą pracy z grupą, jaką stanowi projekt animacyjny. W trakcie warsztatów studenci poznają różne konteksty stosowania projektu animacyjnego (wymiar grupowy, środowiskowy, mikro-i makrospołeczny) i odmienne sposoby jego definiowania: jako procesu ukierunkowanego na dokonanie zmiany w przestrzeni społecznej – w grupie, w środowisku lokalnym, jako metody pracy animatora pomagającej mu osiągnąć zamierzone cele, czy jako narzędzie zmiany i aktywizacji społecznej grup i jednostek, budowania właściwych relacji społecznych między grupami. Omówienie konkretnych przykładów zrealizowanych projektów animacyjnych i przeanalizowanie ich mocnych stron oraz zapoznanie się z trudnościami, na jakie napotkali ich realizatorzy ma na celu przygotowanie studentów do profesjonalnego stosowania tej metody w ich własnej pracy animacyjnej.

Pełny opis:

Opis szczegółowy:

1. Przedstawienie programu zajęć, proponowanej literatury i warunków zaliczenia przedmiotu – wstępne zaplanowanie terminów realizacji mini-projektów integracyjnych w wybranych szkołach, przedszkolach i świetlicach, podział na zespoły projektowe.

Praca metodą projektów – zarys ogólny – prezentacja tematyczna.

2. Projekt animacyjny krok po kroku – szczegółowa analiza poszczególnych etapów przygotowania i realizacji projektu animacyjnego, metoda Laswella.

Rozdz. 2 Czym jest projekt?, rozdz. 3 Projekt krok po kroku, w: Zarządzanie projektem, pakiet szkoleniowy nr 3 (niebieski), dostępne na:

http://www.mlodziez.org.pl/sites/mlodziez.org.pl/files/publication/211/zarz_dzanie_projektem_pakiet_szkolenniowy_3_14401.pdf

Projekt, Narzędzia, Zasoby, w: Teraz! Animacja kultury, IKP dostępne na:

http://ikp.uw.edu.pl/teraz-animacja-kultury-culture-animation-now/

3. Dokumentacja projektu – wnioski aplikacyjne, raport z diagnozą, scenariusze działań, budżet i dokumentacja przebiegu realizacji projektu, dokumenty ewaluacyjne, sprawozdania cząstkowe i raport końcowy.

4. Wstęp do realizacji mini-projektu animacyjnego – projekt: warsztat integracyjny.

Wstęp i rozdz. Warsztat integracyjny ss. 5-22, w: Beata Kolska-Lach, O relacji dorosły dziecko raz jeszcze;

Przygotowanie scenariusza zajęć z elementami ewaluacji na podstawie tekstu:

Grażyna Walczewska-Klimczak Przygody z Robinsonem, w: „Guliwer” nr 4/1995

5./6. Realizacja mini-projektów w wybranych szkołach i placówkach.

7/8. Omówienie przebiegu realizacji mini-projektów z komentarzem krytycznym – złożenie dokumentacji sprawozdawczej; podsumowanie i ewaluacja warsztatów.

Literatura:

Dadel, O projekcie i wniosku raz jeszcze

Animacja współpracy środowiskowej, red. M. Mendel

oraz literatura wynikająca ze specyfiki realizowanego projektu

Efekty uczenia się:

Efekty kształcenia:

wiedza:

- student zna różne definicje projektu animacyjnego z uwzględnieniem co najmniej kilku kontekstów jego zastosowania;

- zna etapy przygotowania i realizacji projektu animacyjnego, potrafi je scharakteryzować i uzasadnić ich znaczenie w całościowej koncepcji projektu;

-wymienia przykłady projektów zrealizowanych przez różne grupy i organizacje;

umiejętności:

- student opracowuje własny mini-projekt dla wybranej grupy, do tego celu potrafi wykorzystać materiały źródłowe i adoptować je do potrzeb własnych i grupy;

- student potrafi zaplanować organizację pracy własnej w ramach pracy w grupie projektowej;

postawa:

- student wyraża gotowość zarówno do prowadzenia działań projektowych, jak także do krytycznej autoanalizy tego procesu;

- docenia wartość budowania relacji wewnątrzgrupowych w atmosferze zrozumienia i wzajemnego poszanowania jej uczestników;

- student z zaangażowaniem i rozwagą realizuje powierzone mu zadania projektowe, dbając o bezpieczeństwo własne i uczestników projektów.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Aby uzyskać zaliczenie przedmiotu na ostatnich zajęciach student zobowiązany jest:

- aktywnie uczestniczyć w zajęciach (znać treść zalecanych tekstów, brać czynny udział w dyskusjach);

- raz współprzygotować własne wystąpienie (mini-wykład z prezentacją multimedialną) na zadany temat na podstawie wskazanego tekstu i innych źródeł);

- mieć wymaganą frekwencję – dopuszczalna 1 nieobecność, niedopuszczalne spóźnienia :-)

- współzrealizować w ustalonych terminach mini-projekt animacyjny i rozliczyć się z dokumentacji projektowej (pisemne sprawozdanie grupowe, multimedialna prezentacja przebiegu i osiągnięć grupy w ramach mini-projektu z komentarzem);

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)