MD-Umiejętności negocjacyjno-mediacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MD-PO-UN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MD-Umiejętności negocjacyjno-mediacyjne |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
W czasie zajęć omówione zostaną zagadnienia z zakresu tematyki negocjacji i mediacji. Przedstawione zostaną zasady, techniki i typy negocjacji. |
Pełny opis: |
Nadrzędnym celem zajęć jest zdobycie przez studenta wiedzy o teoretycznych i praktycznych aspektach negocjacji i mediacji. Omówione zostaną następujące zagadnienia: - Wyjaśnienia terminologiczne: negocjacje, mediacje, konflikt. - Negocjacje jako swoisty rodzaj komunikacji interpersonalnej. - Zasady skutecznej komunikacji społecznej (aktywne słuchanie, blokady komunikacyjne, perswazja, manipulacja) - Teoria konfliktu (fazy konfliktu, rodzaje konfliktu, techniki radzenia sobie w sytuacji konfliktowej). - Negocjacje (strategie negocjacyjne i ich konsekwencje, techniki negocjacyjne) - Reguły mediacji, typy mediacji, etyka w mediacjach. |
Literatura: |
- W. Ury, Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa 1995 - R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, Warszawa 1991 - E. Gmurzyńska, R. Morek (red.), Mediacje. Teoria i praktyka, Warszawa 2014 - Z. Nęcki, Negocjacje w biznesie, Kraków 1994 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: -Student potrafi zdefiniować pojęcia negocjacji i mediacji oraz wskazać różnice między nimi; -Student zna zasady negocjacji i mediacji; -Student ma wiedzę o stylach negocjacji i mediacji; -Student ma wiedzę o strategiach i taktykach negocjacji i mediacji; -Student ma wiedzę o typach konfliktu i zna podstawowe zasady radzenia sobie z konfliktami; -Student zna zasady etyczne odnoszące się do negocjacji i mediacji; -Student zna zasady komunikowania interpersonalnego użyteczne w mediacjach i negocjacjach (szczególnie rozumie istotę aktywnego słuchania) i potrafi zastosować je w praktyce; Umiejętności: -Student potrafi formułować i rozpoznawać komunikaty perswazyjne; -Student potrafi identyfikować taktyki manipulacyjne w negocjacjach i mediacjach i zna sposoby im przeciwdziałania; -Student potrafi zaplanować i zrealizować poszczególne etapy procesu negocjacyjnego samodzielnie i współpracując w grupie. Postawy Student świadomie planuje strategie negocjacyjne z poszanowaniem zasad etycznego komunikowania społecznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie do zajęć i aktywny udział (znajomość zadanej literatury). Prezentacja. Frekwencja - 2 nieobecności dopuszczalne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.