Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS1-Wybrane zagadnienia w terapii pedagogicznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ2-MS1-PWT-WZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS1-Wybrane zagadnienia w terapii pedagogicznej
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Założeniem przedmiotu jest koncentrowanie uwagi studentów na specyficznych aspektach wpływu terapeutycznego na dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych na szczeblu wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego.

Skrócony opis:

Przedmiot wyposaża studentów w wiedzę z zakresu wybranych aspektów funkcjonowania społecznego, edukacyjnego i wychowawczego uczniów z różnego rodzaju zaburzeniami i trudnościami rozwojowymi takimi jak: ADHD, zespół Aspergera, autyzm, dyskalkulia, dysleksja, zaburzenia zachowania, itd. Pozwala także poznać metody motywowania i aktywizowania edukacyjnego wymienionych grup uczniów, indywidualizowania pracy z nimi, redukowania niewłaściwych zachowań i postaw.

Pełny opis:

Treści przedmiotu koncentrują się wokół zagadnień wiążących się zarówno z codziennym wpływem dydaktyczno - wychowawczym na dzieci jak i rozmaitymi aspektami oddziaływań terapeutycznych. Dotyczą zarówno organizacji zajęć terapeutycznych, jak i modeli wpływu terapeutycznego oraz szeroko pojętego integrowania działań wspierających rozwój i edukację uczniów w kształceniu zintegrowanym.Przedmiot wyposaża studentów w wiedzę z zakresu wybranych aspektów funkcjonowania społecznego, edukacyjnego i wychowawczego uczniów z różnego rodzaju zaburzeniami i trudnościami rozwojowymi takimi jak: ADHD, zespół Aspergera, autyzm, dyskalkulia, dysleksja, zaburzenia zachowania, itd. Pozwala także poznać metody motywowania i aktywizowania edukacyjnego wymienionych grup uczniów, indywidualizowania pracy z nimi, redukowania niewłaściwych zachowań i postaw.

Literatura:

J.Thompson- Specjalne potrzeby edukacyjne

red. A. Balejko, M. Zińczuk -Terapia pedagogiczna w teorii i praktyce

P. A. Gindrich - Funkcjonowanie psychospołeczne uczniów dyslektycznychL. Wiatrowska, H. Dmochowska - Dziesko u progu szkoły

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student:

- interpretuje potrzeby edukacyjne dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami rozwojowymi i wyznacza na tej podstawie sposoby wpływu terapeutycznego

- jest świadomy różnic indywidualnych uczniów i wykorzystuje wiedzę na rzecz indywidualizowania pracy z dziećmi o specyficznych zaburzeniach i trudnościach edukacyjnych

- rozumie potrzebę wykorzystywania zróżnicowanych sposobów wpływu terapeutycznego dla zmiany zachowań, motywacji i postaw uczniów

UMIEJĘTNOŚCI

Student:

- potrafi dobrać metody wpływu terapeutycznegodo indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów

- potrafi wprowadzać w przebieg codziennej edukacjiuczniów elementy wpływów terapeutycznych sprzjajacych m. in. aktywizowaniu dzieci do realizacji zadań, nawiązywania współpracy z rówieśnikami itp.

- potrafi różnicować i klasyfikować na podstawie objawów trudności uczniów

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student:

- jest refleksyjny, poszukujący aktywnie rozwiązań terapeutycznych wspierajacych rozwój i edukację uczniów

- wykazuje się determinacją w realizacji wyznaczonych celów terapeutycznych w stosunku do uczniów

- przejawia wrażliwość i zainteresowania uczniem i jego problemami

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę przedmiotu składają się przygotowywane indywidualnie i w grupach prezentacje i projekty dotyczące sposobów postępowania terapeutycznego z dziećmi o wybranych problemach edukacyjnych i rozwojowych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)