Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej – Klinika Kariery
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-PR-PR-UPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej – Klinika Kariery |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | uzupełniające |
Założenia (opisowo): | . |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów i przygotowanie do procesu organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5. |
Pełny opis: |
W ramach zajęć student zapozna się się z podstawami prawnymi, procedurami oraz formami organizowania pomocy uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Student zapozna się z arkuszem Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia oraz pozna zasady jego opracowywania. W ramach zajęć zostaną także omówione najczęstsze problemy komunikacyjne występujące między środowiskiem szkolnym i rodzinnym. Udział w warsztacie umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych w zakresie organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz kompetencji komunikacyjnych w zakresie współpracy środowiska szkolnego i rodzinnego. Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student zna podstawy prawne organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - student zna procedury organizowania ww. pomocy Umiejętności: - student potrafi przygotować arkusz Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia - student potrafi rozwiązywać problemy komunikacyjne występujące między środowiskiem rodzinnym i szkolnym - student potrafi opracować plan działań wspierających ucznia - student potrafi opracować plan współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę Kompetencje - student posiada kompetencje do zaplanowania procesu wsparcia ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego |
Metody i kryteria oceniania: |
• 80% obecności studenta na zajęciach • przekazanie jednego z opracowanych podczas zajęć dokumentów szkolnych (np. IPET, WOPFU, scenariusz rozmowy z rodzicem, wychowawcą, plan działań wspierających ucznia, plan współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę), możliwość zaliczenia (pracy) indywidualnie lub w grupach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.