Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej – Klinika Kariery

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-PR-PR-UPP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej – Klinika Kariery
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

uzupełniające

Założenia (opisowo):

.

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów i przygotowanie do procesu organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5.

Pełny opis:

W ramach zajęć student zapozna się się z podstawami prawnymi, procedurami oraz formami organizowania pomocy uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Student zapozna się z arkuszem Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia oraz pozna zasady jego opracowywania. W ramach zajęć zostaną także omówione najczęstsze problemy komunikacyjne występujące między środowiskiem szkolnym i rodzinnym.

Udział w warsztacie umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych w zakresie organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz kompetencji komunikacyjnych w zakresie współpracy środowiska szkolnego i rodzinnego.

Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- student zna podstawy prawne organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego

- student zna procedury organizowania ww. pomocy

Umiejętności:

- student potrafi przygotować arkusz Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia

- student potrafi rozwiązywać problemy komunikacyjne występujące między środowiskiem rodzinnym i szkolnym

- student potrafi opracować plan działań wspierających ucznia

- student potrafi opracować plan współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę

Kompetencje

- student posiada kompetencje do zaplanowania procesu wsparcia ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego

Metody i kryteria oceniania:

• 80% obecności studenta na zajęciach

• przekazanie jednego z opracowanych podczas zajęć dokumentów szkolnych (np. IPET, WOPFU, scenariusz rozmowy z rodzicem, wychowawcą, plan działań wspierających ucznia, plan współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę), możliwość zaliczenia (pracy) indywidualnie lub w grupach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)