Adolescencja - zrozumieć nastolatka - Klinika Kariery
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-PS-PR-ADO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Adolescencja - zrozumieć nastolatka - Klinika Kariery |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | uzupełniające |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem warsztatu jest spojrzenie na zadania rozwojowe adolescencji poprzez pryzmat własnych doświadczeń na rzecz zrozumienia ich roli i wpływu na kontakt z klientem młodzieżowym. Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych, analitycznych oraz komunikacyjnych. Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5. |
Pełny opis: |
Tematyka warsztatu koncentruje się wokół następujących zagadnień: 1. Definicji okresu adolescencji z charakterystyką kolejnych etapów tego procesu. 2. Wiedzy na temat zadań rozwojowych przypadających na każdy z etapów okresu adolescencji. 3. Rozumienia potrzeb związanych z funkcjonowaniem w obszarze emocjonalnym, społecznym i fizycznym nastolatka. 4. Zagrożeń wynikających z zakłócenia procesu rozwojowego na każdym z etapów adolescencji 5. Sieci wsparcia i pomocy dla młodych osób w sytuacji odstępstwa od norm rozwojowych. Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych, analitycznych oraz komunikacyjnych Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - wymienia i opisuje poszczególne etapy rozwoju okresu adolescencji, - zna podstwowe zadania rozwojowe przypadające na ten okres rozwoju, - posiada wiedzę na temat mapy potrzeb nastolatka w obszarze emocjonalnym, fizycznym, społecznym. Umiejętności: - potrafi dokonać opisu wstępnej konceptualizacji rozumienia adolescenta, - posiada wiedzę, której używa w kontakcie z nastoletnim klientem, - tworzy adekwatny do etapu rozwoju adolscenta arkusz pytań diagnostycznych, - samodzielnie interpretuje dane tworząc wstępną koceptualizację rozumienia nastolatka. Kompetencje społeczne i postawy: - umie nawiązać kontakt z klientem adekwatny do jego etapu rozwoju, - potrafi nawiązać wspołpracę ze specjalistami, - wyciaga wnioski z rozpoznania sytuacji, ktore służą mu do dalszej pracy, - stosuje standardy etyczne w pracy z klientem, - buduje kontakt z nastolatkiem doceniając potrzebę poufności i zrozumienia w pracy klientem będącym na tym etapie rozwoju. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest obecność na całym spotkaniu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.