Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Adolescencja - zrozumieć nastolatka - Klinika Kariery

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-PS-PR-ADO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Adolescencja - zrozumieć nastolatka - Klinika Kariery
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

uzupełniające

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podstawowym celem warsztatu jest spojrzenie na zadania rozwojowe adolescencji poprzez pryzmat własnych doświadczeń na rzecz zrozumienia ich roli i wpływu na kontakt z klientem młodzieżowym.

Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych, analitycznych oraz komunikacyjnych.

Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5.

Pełny opis:

Tematyka warsztatu koncentruje się wokół następujących zagadnień:

1. Definicji okresu adolescencji z charakterystyką kolejnych etapów tego procesu.

2. Wiedzy na temat zadań rozwojowych przypadających na każdy z etapów okresu adolescencji.

3. Rozumienia potrzeb związanych z funkcjonowaniem w obszarze emocjonalnym, społecznym i fizycznym nastolatka.

4. Zagrożeń wynikających z zakłócenia procesu rozwojowego na każdym z etapów adolescencji

5. Sieci wsparcia i pomocy dla młodych osób w sytuacji odstępstwa od norm rozwojowych.

Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych, analitycznych oraz komunikacyjnych

Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- wymienia i opisuje poszczególne etapy rozwoju okresu adolescencji,

- zna podstwowe zadania rozwojowe przypadające na ten okres rozwoju,

- posiada wiedzę na temat mapy potrzeb nastolatka w obszarze emocjonalnym, fizycznym, społecznym.

Umiejętności:

- potrafi dokonać opisu wstępnej konceptualizacji rozumienia adolescenta,

- posiada wiedzę, której używa w kontakcie z nastoletnim klientem,

- tworzy adekwatny do etapu rozwoju adolscenta arkusz pytań diagnostycznych,

- samodzielnie interpretuje dane tworząc wstępną koceptualizację rozumienia nastolatka.

Kompetencje społeczne i postawy:

- umie nawiązać kontakt z klientem adekwatny do jego etapu rozwoju,

- potrafi nawiązać wspołpracę ze specjalistami,

- wyciaga wnioski z rozpoznania sytuacji, ktore służą mu do dalszej pracy,

- stosuje standardy etyczne w pracy z klientem,

- buduje kontakt z nastolatkiem doceniając potrzebę poufności i zrozumienia w pracy klientem będącym na tym etapie rozwoju.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia jest obecność na całym spotkaniu.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)