Działanie i badanie w obszarze experiential learning (uczenia przez doświadczenie)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-SD77/DiB/2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Działanie i badanie w obszarze experiential learning (uczenia przez doświadczenie) |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
12.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Założenia (opisowo): | W zajęciach może uczestniczyć student, który zaliczył seminarium dyplomowe na drugim roku oraz ma opracowaną i zatwierdzoną koncepcję pracy. |
Skrócony opis: |
Kontynuacja zajęć. Seminarium dotyczy szeroko pojętej problematyki działania i badania w obszarze experiential learning. |
Pełny opis: |
W ramach seminarium student/ka realizuje projekt animacyjny lub badawczy opracowany podczas zajęć seminarium na drugim roku. Studenci przygotowują, zgodnie z opracowanym przez siebie i zatwierdzonym przez promotora harmonogramem, kolejne części pracy, które prezentowane są na forum całej grupy. Dodatkowo studenci opracowują i prezentują zagadnienia egzaminacyjne. |
Literatura: |
literatura dobierana jest indywidualnie, w zależności od wybranego tematu pracy. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu terminologii związanej z działaniem i badaniem w obszarze experiential learning 2. Student posiada wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych, instytucjach życia społecznego oraz rozumie zachodzące między nimi relacje. 3. Student zna podstawowe teorie dotyczące experiential learning. 4. Student posiada pogłębioną wiedzę o różnorodnych środowiskach socjalizacyjnych i procesach zachodzących w środowisku wychowawczym. 5. Student posiada podstawową wiedzę na temat metod poznawania środowiska. 6. Student posiada podstawową wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych umożliwiających prowadzenie badań naukowych. 7. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy pedagogicznej. Umiejętności: 1. Student potrafi zastosować podejścia teoretyczne do obserwacji, analizy i interpretacji sytuacji oraz zjawisk mających miejsce w środowisku społecznym i edukacyjnym dzieci i młodzieży. 2. Student posiada podstawowe umiejętności badawcze umożliwiające prowadzenie analiz, formułowanie wniosków i interpretowanie wyników uzyskanych badań. 3. Potrafi spójnie i precyzyjnie wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy z zakresu pedagogiki z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych. 4. Student potrafi prezentować własne pomysły, formułować wątpliwości i krytyczne sądy, wykorzystując zdobyta wiedzę teoretyczną. Kompetencje: 1. Student rozumie potrzebę pogłębiania i aktualizowania wiedzy z zakresu problematyki pedagogiki oraz jej subdyscyplin naukowych. 2. Student jest świadomy etycznego kontekstu badań naukowych, przestrzega norm i zasad w projektowaniu i realizacji procedury badawczej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem ukończenia seminarium jest złożenie pracy dyplomowej – zatwierdzenie jej przez promotora. Zasady prowadzenia i zaliczania zajęć: • Spotkania całą grupą odbywają się naprzemiennie z konsultacjami indywidualnymi – według ustalonego harmonogramu. • Aby zaliczyć semestr zimowy należy: zaprezentować na forum przed całą grupą: - koncepcję pracy, - założenia teoretyczne pracy (podstawa rozdziału teoretycznego), - metodologię badań - wzory narzędzi badawczych, - wyznaczone pytania dyplomowe. opracować indywidualny harmonogram działań, rozliczyć się z niego na koniec semestru, wprowadzić korekty na drugi semestr, odbyć minimum jedną konsultację indywidualną (na którą należy przyjść z gotową listą pytań i wątpliwości). • Aby zaliczyć semestr letni należy: zaprezentować na forum przed całą grupą: - wyniki badań pilotażowych, - raport z badań własnych, - wnioski z pracy, - wyznaczone pytania dyplomowe odbyć minimum jedną konsultację indywidualną (na którą należy przyjść z gotową listą pytań i wątpliwości), osoby, które nie złożą gotowej pracy w terminie do 30 maja – rozliczają się z indywidualnego harmonogramu działań. • Termin oddania gotowej pracy – 30 maja. Prace złożone po tym terminie będą bronione we wrześniu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM-LIC
SEM-LIC
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Palamer-Kabacińska | |
Prowadzący grup: | Ewa Palamer-Kabacińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Palamer-Kabacińska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.