Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Działanie i badanie w obszarze experiential learning (uczenia przez doświadczenie)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-SD77/DiB/2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Działanie i badanie w obszarze experiential learning (uczenia przez doświadczenie)
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 12.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Założenia (opisowo):

W zajęciach może uczestniczyć student, który zaliczył seminarium dyplomowe na drugim roku oraz ma opracowaną i zatwierdzoną koncepcję pracy.

Skrócony opis:

Kontynuacja zajęć. Seminarium dotyczy szeroko pojętej problematyki działania i badania w obszarze experiential learning.

Pełny opis:

W ramach seminarium student/ka realizuje projekt animacyjny lub badawczy opracowany podczas zajęć seminarium na drugim roku.

Studenci przygotowują, zgodnie z opracowanym przez siebie i zatwierdzonym przez promotora harmonogramem, kolejne części pracy, które prezentowane są na forum całej grupy.

Dodatkowo studenci opracowują i prezentują zagadnienia egzaminacyjne.

Literatura:

literatura dobierana jest indywidualnie, w zależności od wybranego tematu pracy.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu terminologii związanej z działaniem i badaniem w obszarze experiential learning

2. Student posiada wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych, instytucjach życia społecznego oraz rozumie zachodzące między nimi relacje.

3. Student zna podstawowe teorie dotyczące experiential learning.

4. Student posiada pogłębioną wiedzę o różnorodnych środowiskach socjalizacyjnych i procesach zachodzących w środowisku wychowawczym.

5. Student posiada podstawową wiedzę na temat metod poznawania środowiska.

6. Student posiada podstawową wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych umożliwiających prowadzenie badań naukowych.

7. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy pedagogicznej.

Umiejętności:

1. Student potrafi zastosować podejścia teoretyczne do obserwacji, analizy i interpretacji sytuacji oraz zjawisk mających miejsce w środowisku społecznym i edukacyjnym dzieci i młodzieży.

2. Student posiada podstawowe umiejętności badawcze umożliwiające prowadzenie analiz, formułowanie wniosków i interpretowanie wyników uzyskanych badań.

3. Potrafi spójnie i precyzyjnie wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy z zakresu pedagogiki z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych.

4. Student potrafi prezentować własne pomysły, formułować wątpliwości i krytyczne sądy, wykorzystując zdobyta wiedzę teoretyczną.

Kompetencje:

1. Student rozumie potrzebę pogłębiania i aktualizowania wiedzy z zakresu problematyki pedagogiki oraz jej subdyscyplin naukowych.

2. Student jest świadomy etycznego kontekstu badań naukowych, przestrzega norm i zasad w projektowaniu i realizacji procedury badawczej.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem ukończenia seminarium jest złożenie pracy dyplomowej – zatwierdzenie jej przez promotora.

Zasady prowadzenia i zaliczania zajęć:

• Spotkania całą grupą odbywają się naprzemiennie z konsultacjami indywidualnymi – według ustalonego harmonogramu.

• Aby zaliczyć semestr zimowy należy:

 zaprezentować na forum przed całą grupą:

- koncepcję pracy,

- założenia teoretyczne pracy (podstawa rozdziału teoretycznego),

- metodologię badań

- wzory narzędzi badawczych,

- wyznaczone pytania dyplomowe.

 opracować indywidualny harmonogram działań, rozliczyć się z niego na koniec semestru, wprowadzić korekty na drugi semestr,

 odbyć minimum jedną konsultację indywidualną (na którą należy przyjść z gotową listą pytań i wątpliwości).

• Aby zaliczyć semestr letni należy:

 zaprezentować na forum przed całą grupą:

- wyniki badań pilotażowych,

- raport z badań własnych,

- wnioski z pracy,

- wyznaczone pytania dyplomowe

 odbyć minimum jedną konsultację indywidualną (na którą należy przyjść z gotową listą pytań i wątpliwości),

 osoby, które nie złożą gotowej pracy w terminie do 30 maja – rozliczają się z indywidualnego harmonogramu działań.

• Termin oddania gotowej pracy – 30 maja.

Prace złożone po tym terminie będą bronione we wrześniu.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Palamer-Kabacińska
Prowadzący grup: Ewa Palamer-Kabacińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Palamer-Kabacińska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)