Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cognitive Psychology II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-EN-O-59
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Cognitive Psychology II
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: obligatory courses for 2 year
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Cognitive Psychology II is a course that provides students with general

knowledge on memory and learning processes. It discusses the most

fundamental issues within this area, including main theories and research

paradigms, as well as recent studies in neuroscience. The lecture will also

describe connections between learning and memory and other

psychological processes such as emotion and motivation, and implicit vs.

explicit information processing. Both classic theories and recent findings

within the scope of psychology of emotions will be presented.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The central aim of the course is to provide students with general

knowledge on memory and learning processes, basic approaches, theories

and research paradigms. First part of the lecture contains historical

overview and introduction to classic theories and paradigms, followed by

new directions in neuroscience studies. Further, it will review classical

memory models and learning paradigms. These will be followed by a

presentation of connections between learning and memory and other

psychological processes such as emotions and motivation processes.

Finally the course will discuss dysfunctions and effect on memory and

learning in real life, providing information about meta-memory and

learning strategies.

Literatura: (tylko po angielsku)

Readings:

Gluck, A.M., Mercado, E., & Mayers, E.C. (2008). Learning and Memory -

From Brain to Behavior. New York: Worth Publishers.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

A student who completed the course will possess:

1) Knowledge:

a. Classic theories of learning and memory. Is able to define memory

and learning

b. Basic paradigms and classical research within this area.

c. Basic memory models and is able to distinguish memory systems.

d. Biological components of memory and learning process.

e. Connection between memory and learning and emotional

processes.

f. Conceptions of implicit learning and memory.

g. Memory and learning disorders.

h. Strategies that can help to improve memory.

2) Competences:

a. Is able to use a proper theory when attempting to explain

particular psychological problems.

b. Is able to apply the knowledge about meta-memory to real life

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods and criteria

A final grade will be based on following criteria:

1. the final exam (a multiple-choice test; weight .60) and

2. aggregate score from 2 short papers - homeworks (weight .40)

Attendance rules

Up to two absences are allowed. In the case of more than two absences

students will be asked to complete additional work (short dissertation).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)