Trening Interpersonalny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP309-03 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Trening Interpersonalny |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Wspieranie rozwoju osobowości |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Skrócony opis: |
Trening interpersonalny służy pogłębieniu świadomości własnych myśli, uczuć i zachowań, lepszemu rozumieniu siebie. W trakcie warsztatu studenci będą mieli szansę przećwiczyć nowe, bardziej konstruktywne zachowania, które sprzyjają budowaniu relacji interpersonalnych. . Przez osobiste uczestnictwo w procesie grupowym studenci będą nie tylko poznawać, ale doświadczać procesu grupowego. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student rozumie lepiej proces grupowy - student ma wiedzę na temat swoich mocnych i słabych stron w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji interpersonalnych - student ma wiedzę na temat faz procesu grupowego Umiejętności: - student potrafi rozpoznawać swoje emocje i emocje innych, związane z przebywaniem w grupie i wchodzeniem w relacje z innymi ludźmi - student potrafi wyrażać siebie w sposób czytelny dla innych - student potrafi rozpoznawać role grupowe - student potrafi lepiej rozumieć siebie i innych ludzi - student potrafi stosować podstawowe zasady komunikacyjne związane z otrzymywaniem i udzielaniem informacji zwrotnych Postawy: - student docenia rolę emocji w interakcjach między ludźmi i zachowaniach grupowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Kobylińska | |
Prowadzący grup: | Monika Gregorczuk, Hubert Suszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Trening jest okazją, by poznać siebie i swój sposób funkcjonowania w grupie. Interakcje jakie zachodzą w grupie dają uczestnikom możliwość przyjrzenia się, jak w niej funkcjonują, w jaki sposób się komunikują i jak to wpływa na inne osoby. Służy pogłębieniu świadomości własnych myśli, uczuć i zachowań, lepszemu rozumieniu siebie i innych ludzi oraz eksperymentowaniu z nowymi, bardziej korzystnymi sposobami kontaktu. Przez osobiste uczestnictwo w procesie grupowym może zostać pogłębiona wiedza na temat funkcjonowania grup i czynników działających w grupie. Trening interpersonalny nie ma struktury i zaplanowanego przebiegu, choć nie wyklucza elementów psychoedukacji. To od uczestników zależy, co się będzie działo w czasie samego spotkania. W bezpiecznym otoczeniu każdy z uczestników ma szansę na lepsze poznanie siebie i badanie swoich zachowań. Nastawiony jest głównie na rozwój kompetencji interpersonalnych, mniej na pracę nad indywidualnymi obszarami. Nie ma charakteru psychoterapeutycznego. |
|
Literatura: |
1. Jedliński, K, Golińska, L., Karczewska, M., Łabędź, D., Ossowska, T. i Szczepańska, H. (1997). Trening interpersonalny. Warszawa: WAB. 2. Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny. Warszawa: Wyd. Scholar. 3. Egan, G. (2001). Twarzą w twarz: Uczestnictwo w grupowym treningu psychologicznym i rozwój interpersonalny. Poznań: Zysk i S-ka. 4. Praszkier, R. i Różycki, A. (1984). Bliskie spotkania. Rzecz o treningu grupowym. Warszawa: Nasza Księgarnia. 5. Rogers, C. R. (1991). Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe. Wrocław: Thesaurus-Press. 6. Kozak, A. (2014). Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców. Wydanie II rozszerzone. Gliwice: Onepress |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.