Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie informacyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-SPZ-OB2Z-4
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Technologie informacyjne
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Kryteria wejścia:

ukończenie pierwszego roku studiów

Skrócony opis:

Kurs ma na celu wyposażenie studentów w umiejętności niezbędne podczas dalszego studiowania, w szczególności przygotowanie studentów do poszukiwania źródeł naukowych, weryfikacji tych źródeł oraz korzystania z nich podczas pisania prac naukowych z dziedziny psychologii zwierząt. Studenci nauczą się też zasad prezentowania prac naukowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza: student zna i rozumie różnicę między tekstem naukowym a tekstem popularnonaukowym; student zna różnicę między pracami empirycznymi a teoretycznymi

Umiejętności: student nabywa umiejętności krytycznego myślenia; umie poszukiwać źródeł naukowych wykorzystując w tym celu naukowe bazy danych; umie korzystać ze źródeł naukowych, potrafi samodzielnie opracowywać zagadnienia z obszaru psychologii zwierząt

Kompetencje społeczne: student potrafi prezentować prace naukowe przed grupą, student umie współpracować w grupie.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Reinholz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Kulesza, W., Doliński, D. (2020). Jak pisać prace dyplomowe z psychologii. Rady nie tylko dla psychologów. Sopot: Drukarnia Azymut

Nęcka, E., Stocki, R. (2011). Jak pisać prace naukowe z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Universitas

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri.

Skinina, E., Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). PODSTAWOWE STANDARDY EDYTORSKIE

NAUKOWYCH TEKSTÓW PSYCHOLOGICZNYCH W JĘZYKU POLSKIM NA PODSTAWIE REGUŁ APA 7. Warszawa: Liberi Libri.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)