Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-DSMdz/w3zkMM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing międzynarodowy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty specjalizacyjne dla 3 roku, DSM dzienne i wieczorowe, sem. letni
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podczas zajęć zostanie przedstawiony proces internacjonalizacji działań marketingowych przedsiębiorstwa. Omówione zostaną jego kluczowe składowe, takie jak rodzaj motywacji, ramowe strategie internacjonalizacji, budowanie przewagi konkurencyjnej, dylemat decyzyjny standaryzacji działań oraz decyzje związane z kształtowaniem instrumentów mieszanki marketingowej w układzie międzynarodowym.

Pełny opis:

1. Motywy i fazy internacjonalizacji działalności marketingowej przedsiębiorstw Podejścia do decyzji cenowych w przedsiębiorstwie

• Marketing międzynarodowy a działalność marketingowa firmy

• Identyfikacja motywów (proaktywnych i reaktywnych) internacjonalizacji przedsiębiorstw

• Model E-P-R-G na przykładach

2. Ramowe strategie marketingowe na rynkach międzynarodowych

• Identyfikacja ramowych strategii w układzie międzynarodowym

• Charakterystyka poszczególnych rodzajów strategii, wskazanie ich zalet i wad oraz omówienie przykładów

3. Budowanie przewagi konkurencyjnej w układzie międzynarodowym.

• Źródła przewagi konkurencyjnej w układzie międzynarodowym

• Przewaga konkurencyjna narodu (Rola wizerunku kraju, Efekt kraju pochodzenia, Koncepcja marki narodowej- przypadek Polski)

• Wybór rynków zagranicznych dla naszych produktów

4. Standaryzacja a adaptacja działań marketingowych w układzie międzynarodowym

• Określenie poziomu standaryzacji działalności marketingowej na rynkach zagranicznych

• Strategie wyboru runku docelowego i pozycjonowanie

• Podstawowe decyzje dotyczące marki

• Modele zachowań inwestorów zagranicznych wobec marek lokalnych

5. Decyzje związane z kształtowaniem instrumentów mieszanki marketingowej

• Polityka produktowa (przeniesienie vs. innowacje)

• Polityka dystrybucyjna a ryzyko szarego rynku

• Polityka cenowa (kluczowe determinanty, standaryzować czy adaptować)

• Komunikacja marketingowa w zróżnicowanym środowisku kulturowym na wybranych przykładach

Literatura:

Podstawowa:

Duliniec, E. (2009) Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa

Additional:

Fonfara, K. (2014) Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa

Hollensen, S. (2007) Global Marketing, Prentice Hall, Europe

Efekty uczenia się:

Student/Studentka po ukończeniu kursu:

W zakresie wiedzy:

• Zna i rozumie specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności korporacji, jego kluczowych funkcji (operacyjnej, marketingowej, finansowej, zarządzania personelem) i jego relacji z otoczeniem. (S2_W02)

• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie korporacji.(S2_W05)

W zakresie umiejętności:

• Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie korporacji, stosując właściwy dobór źródeł. (S2_U02)

• Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową. (S2_U05)

• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06) (S2_U06)

W zakresie postaw:

• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (S2_K02)

• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową (S2_K03)

Metody i kryteria oceniania:

W formie pisemnej – test rozwiązywany w sali, obejmujący treści wykładane podczas spotkań; składający się zarówno z pytań zamkniętych, jak i otwartych, uzyskanie łącznego wyniku co najmniej 51%.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Wilczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)