Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSMdz/w3zkMM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty specjalizacyjne dla 3 roku, DSM dzienne i wieczorowe, sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć zostanie przedstawiony proces internacjonalizacji działań marketingowych przedsiębiorstwa. Omówione zostaną jego kluczowe składowe, takie jak rodzaj motywacji, ramowe strategie internacjonalizacji, budowanie przewagi konkurencyjnej, dylemat decyzyjny standaryzacji działań oraz decyzje związane z kształtowaniem instrumentów mieszanki marketingowej w układzie międzynarodowym. |
Pełny opis: |
1. Motywy i fazy internacjonalizacji działalności marketingowej przedsiębiorstw Podejścia do decyzji cenowych w przedsiębiorstwie • Marketing międzynarodowy a działalność marketingowa firmy • Identyfikacja motywów (proaktywnych i reaktywnych) internacjonalizacji przedsiębiorstw • Model E-P-R-G na przykładach 2. Ramowe strategie marketingowe na rynkach międzynarodowych • Identyfikacja ramowych strategii w układzie międzynarodowym • Charakterystyka poszczególnych rodzajów strategii, wskazanie ich zalet i wad oraz omówienie przykładów 3. Budowanie przewagi konkurencyjnej w układzie międzynarodowym. • Źródła przewagi konkurencyjnej w układzie międzynarodowym • Przewaga konkurencyjna narodu (Rola wizerunku kraju, Efekt kraju pochodzenia, Koncepcja marki narodowej- przypadek Polski) • Wybór rynków zagranicznych dla naszych produktów 4. Standaryzacja a adaptacja działań marketingowych w układzie międzynarodowym • Określenie poziomu standaryzacji działalności marketingowej na rynkach zagranicznych • Strategie wyboru runku docelowego i pozycjonowanie • Podstawowe decyzje dotyczące marki • Modele zachowań inwestorów zagranicznych wobec marek lokalnych 5. Decyzje związane z kształtowaniem instrumentów mieszanki marketingowej • Polityka produktowa (przeniesienie vs. innowacje) • Polityka dystrybucyjna a ryzyko szarego rynku • Polityka cenowa (kluczowe determinanty, standaryzować czy adaptować) • Komunikacja marketingowa w zróżnicowanym środowisku kulturowym na wybranych przykładach |
Literatura: |
Podstawowa: Duliniec, E. (2009) Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa Additional: Fonfara, K. (2014) Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa Hollensen, S. (2007) Global Marketing, Prentice Hall, Europe |
Efekty uczenia się: |
Student/Studentka po ukończeniu kursu: W zakresie wiedzy: • Zna i rozumie specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności korporacji, jego kluczowych funkcji (operacyjnej, marketingowej, finansowej, zarządzania personelem) i jego relacji z otoczeniem. (S2_W02) • Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie korporacji.(S2_W05) W zakresie umiejętności: • Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie korporacji, stosując właściwy dobór źródeł. (S2_U02) • Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową. (S2_U05) • Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06) (S2_U06) W zakresie postaw: • Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (S2_K02) • Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową (S2_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
W formie pisemnej – test rozwiązywany w sali, obejmujący treści wykładane podczas spotkań; składający się zarówno z pytań zamkniętych, jak i otwartych, uzyskanie łącznego wyniku co najmniej 51%. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Wilczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.