Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Budowa listy wydawniczej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-BLW-PSPWK
Kod Erasmus / ISCED: 15.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0329) Dziennikarstwo i informacja (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Budowa listy wydawniczej
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: Polityka Wydawnicza i Księgarstwo
Punkty ECTS i inne: 0.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z zasadami, wedle których winna być tworzona oferta wydawnictwa. Istotne jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu literackiego, merytorycznego i estetycznego publikacji. Podkreśla się troskę o spójny przekaz na temat profilu oficyny, płynący do publiczności, mediów i uczestników rynku.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z zasadami, wedle których winna być tworzona oferta wydawnictwa. Istotne jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu literackiego, merytorycznego i estetycznego publikacji. Podkreśla się troskę o spójny przekaz na temat profilu oficyny, płynący do publiczności, mediów i uczestników rynku. Zajęcia prowadzone są w oparciu o wieloletnią praktykę kreowania oferty wydawniczej m.in. oficyny W.A.B. Istotne są nie tylko kwestie dotyczące zaspokojenia popytu na ryku krajowym, lecz także eksportu praw autorskich. Szczególną rolę grają również aspekty wizerunkowe.

Literatura:

Bieżąca lektura czasopism i vortali branżowych: "Publisher's Weekly", "Boersenblatt", "Livres Hebdo", "Biblioteka Analiz", "Notes Wydawniczy", "Wydawca", "Magazyn Literacki Książki", www.rynek-ksiazki.pl, www.wirtualnywydawca.pl, www.wydawca.com.pl

Alison Baverstock, Marketing w wydawnictwie : fantazja czy rzeczywistość?, [przeł. Grzegorz Łuczkiewicz], wyd. 2, Kraków, BMR, 1997.

Gill Davies, Nabywanie tytułów : organizacja i zarządzanie w redakcji, [przeł. Grzegorz Łuczkiewicz], Kraków, BMR, 1997.

Lynette, Owen, Zakup i sprzedaż praw autorskich w obrocie międzynarodowym. - Kraków, 1998

Danielewicz Michał, Tarkowski Alek, Prawo autorskie w czasach zmiany. O normach społecznych korzystania z treści, Centrum Cyfrowe, Warszawa 2013.

Jacek Włodarczyk, Marketing wydawniczy 8p : skrypt dla uczestników kursu, Krzyszkowice, 2010.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Podstawowe wiadomości na temat zasad konstruowania oferty wydawnictwa, znajomość instytucji obsługujących potrzeby generowane w obszarze rynku książki, znajomość zasad rządzących podażą i popytem na rynku książki.

Umiejętności

Gromadzenie i opracowywanie różnego typu informacji potrzebnych do efektywnego działania wydawnictwa, umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy niezbędnej do prosperowania wydawnictwa, umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów interpersonalnych w różnych sektorach rynku książki.

Kompetencje społeczne

Określenie priorytetów w realizacji zadań, identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z pracą w wydawnictwie, poszanowanie własności intelektualnej w zakresie rynku książki.

Metody i kryteria oceniania:

Student podlega ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów.

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 2 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Zając
Prowadzący grup: Beata Stasińska, Michał Zając
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)