Budowa listy wydawniczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-BLW-PSPWK |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.9
|
Nazwa przedmiotu: | Budowa listy wydawniczej |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
Polityka Wydawnicza i Księgarstwo |
Punkty ECTS i inne: |
0.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z zasadami, wedle których winna być tworzona oferta wydawnictwa. Istotne jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu literackiego, merytorycznego i estetycznego publikacji. Podkreśla się troskę o spójny przekaz na temat profilu oficyny, płynący do publiczności, mediów i uczestników rynku. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z zasadami, wedle których winna być tworzona oferta wydawnictwa. Istotne jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu literackiego, merytorycznego i estetycznego publikacji. Podkreśla się troskę o spójny przekaz na temat profilu oficyny, płynący do publiczności, mediów i uczestników rynku. Zajęcia prowadzone są w oparciu o wieloletnią praktykę kreowania oferty wydawniczej m.in. oficyny W.A.B. Istotne są nie tylko kwestie dotyczące zaspokojenia popytu na ryku krajowym, lecz także eksportu praw autorskich. Szczególną rolę grają również aspekty wizerunkowe. |
Literatura: |
Bieżąca lektura czasopism i vortali branżowych: "Publisher's Weekly", "Boersenblatt", "Livres Hebdo", "Biblioteka Analiz", "Notes Wydawniczy", "Wydawca", "Magazyn Literacki Książki", www.rynek-ksiazki.pl, www.wirtualnywydawca.pl, www.wydawca.com.pl Alison Baverstock, Marketing w wydawnictwie : fantazja czy rzeczywistość?, [przeł. Grzegorz Łuczkiewicz], wyd. 2, Kraków, BMR, 1997. Gill Davies, Nabywanie tytułów : organizacja i zarządzanie w redakcji, [przeł. Grzegorz Łuczkiewicz], Kraków, BMR, 1997. Lynette, Owen, Zakup i sprzedaż praw autorskich w obrocie międzynarodowym. - Kraków, 1998 Danielewicz Michał, Tarkowski Alek, Prawo autorskie w czasach zmiany. O normach społecznych korzystania z treści, Centrum Cyfrowe, Warszawa 2013. Jacek Włodarczyk, Marketing wydawniczy 8p : skrypt dla uczestników kursu, Krzyszkowice, 2010. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Podstawowe wiadomości na temat zasad konstruowania oferty wydawnictwa, znajomość instytucji obsługujących potrzeby generowane w obszarze rynku książki, znajomość zasad rządzących podażą i popytem na rynku książki. Umiejętności Gromadzenie i opracowywanie różnego typu informacji potrzebnych do efektywnego działania wydawnictwa, umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy niezbędnej do prosperowania wydawnictwa, umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów interpersonalnych w różnych sektorach rynku książki. Kompetencje społeczne Określenie priorytetów w realizacji zadań, identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z pracą w wydawnictwie, poszanowanie własności intelektualnej w zakresie rynku książki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student podlega ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 2 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Zając | |
Prowadzący grup: | Beata Stasińska, Michał Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.