Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie procesów w marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-LM-D5PPMA-LMM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Projektowanie procesów w marketingu
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: LM-DZIENNE I STOPNIA 5 semestr, 3 rok (Spec: Logistyka i marketing w mediach)
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Wymagania „na wejściu” do przedmiotu; powinny to być takie umiejętności studenta, jak m.in.:

• Umiejętność analizowania zjawisk zachodzących w organizacji

• Zdolność holistycznego postrzegania otaczającej nas rzeczywistości ekonomiczno-gospodarczej

• Wykorzystanie wiedzy zdobytej w ramach przedmiotów „Zarządzanie”


Skrócony opis:

Studenci zapoznają się ze strukturami i dynamiką procesów marketingowych zachodzących we współczesnych organizacjach, tu traktowanych jako twory wysoce złożone i turbulentne

Pełny opis:

Zakres tematyczny zajęć obejmuje następujące moduły zagadnień:

1. Procesy zachodzące w marketingu, marketing jako proces

2. Identyfikowanie procesów w marketingu

3. Usprawnianie procesów w marketingu

4. Projektowanie procesów w marketingu

5. Metody oceny efektywności procesów

6. Wybrane techniki zarządzania procesami

7. Społeczno-kulturowe przesłanki funkcjonowania procesów

Literatura:

• Grajewski P., Organizacja procesowa, PWE Warszawa 2007

• McDonald M., Plany marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa 2013

• Skrzypek E., Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Warszawa 2010

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu:

Wiedza

• Dostrzega procesowy charakter marketingu

• Rozpoznaje procesy marketingowe

Umiejętności

• Projektuje podstawowe procesy marketingowe

• Usprawnia procesy marketingowe

• Mierzy efektywność procesów marketingowych

Kompetencje społeczne

• Staje się bardziej wartościowym członkiem zbiorowości społecznej w obszarze rozumienia procesów życia społeczno-gospodarczego kraju

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot zostanie oceniony na podstawie testu pisemnego, aktywności na zajęciach. Punktowane będzie obecność na zajęciach.

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Świątecki
Prowadzący grup: Andrzej Świątecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Świątecki
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)