Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Logistyka obsługi klienta

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-LM-Z6LOBK-LMM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Logistyka obsługi klienta
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: ID-DZIENNE I STOPIEŃ 6 semestr, 3 rok (specjalność Logistyka i marketing w mediach)
LM-ZAOCZNE I STOPNIA 6 semestr, 3 rok (Spec: Logistyka i marketing w mediach)
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest analiza najważniejszych zagadnień dotyczących logistycznej obsługi klienta oraz przedstawienie możliwości i zasad tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku poprzez odpowiedni poziom logistycznej obsługi klienta.Wskazanie istoty współpracy firmy z klientem i zysków jakie firma czerpie z tej pozytywnej relacji.

Konwersatorium przedstawia znaczenie obsługi logistycznej, która wpływa na sposób postrzegania firmy przez klienta, analizuje fazy obsługi klienta, omawia działalność e-commerce, wskazuje istotne elementy obsługi klienta w XXI wieku.


Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem prowadzonych zajęć jest omówienie głównych zagadnień dotyczących logistycznej obsługi klienta.

Pełny opis:

Wykład ma na celu zaprezentowanie metod obsługi klienta,

przedstawienie zasad logistycznej obsługi klienta (standardy,

jakość, strategie), metody wyboru standardów logistycznej obsługi

klienta, przedstawienie technik sprzedaży usług klientom masowym

i indywidualnym, zapoznanie z nowymi technologiami służącymi

obsłudze klienta w instytucjach usługowych.

Brak możliwości poprawy ocen pozytywnych.

Literatura:

Christopher M., Peck H.,Logistyka marketingowa. Wyd. PWE, Warszawa 2005

Kempny D.,Logistyczna obsługa klienta. Wyd. PWE, Warszawa 2001

Zarządzanie logistyczną obsługą klienta. pod red. J. Długosza, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005

Coyle J.,Bardi E., Langley J., Zarządzanie logistyczne. Wyd. PWE, Warszawa 2002

Christopher M., Peck H.,Logistyka marketingowa. Wyd. PWE, Warszawa 2005

Kempny D.,Logistyczna obsługa klienta. Wyd. PWE, Warszawa 2001

Zarządzanie logistyczną obsługą klienta. pod red. J. Długosza, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005

Coyle J.,Bardi E., Langley J., Zarządzanie logistyczne. Wyd. PWE, Warszawa 2002

Kauf S., Logistyczna obsługa klienta, [w:] Vademecum logistyki, pod red. S Kauf i innych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2016

Kauf S., Tłuczak A., Logistyczna obsługa klienta, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2018

Kramarz M., Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji.

Pomiar,ocena,strategia, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2014

Efekty uczenia się:

Student

- umie organizować, oceniać i korygować obsługę klienta w przedsiębiorstwie

- zna podstawowe pojęcia z dziedziny logistycznej obsługi klienta

- potrafi zaplanować właściwą politykę obsługi klienta w przedsiębiorstwie,

- zastosuje nabytą wiedzę do kształtowania właściwych relacji z klientem

Metody i kryteria oceniania:

obecność

aktywność

Analiza przypadków

Wykonanie projektu polityki obsługi klienta

egzamin

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Granat
Prowadzący grup: Anna Granat
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Granat
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)