Specjalizacja zarządzanie nowymi technologiami w mediach cz. 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-LM-D4SPTM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Specjalizacja zarządzanie nowymi technologiami w mediach cz. 2 |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
LM-DZIENNE II STOPNIA 4 semestr, 2 rok |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zajęcia prowadzone w blokach tematycznych: Studentom przekazywana jest wiedza z zakresu: - najnowszych rozwiązań informatycznych i analitycznych w organizacji produkcji publikacji drukowanych i hybrydowych - studia przypadków - analizy danych i elementarnych podstaw baz danych przy wykorzystaniu narzędzi PowerBI - decyzje strategiczne z wykorzystaniem danych – narzędzia analityczne i interpretacja rezultatów. |
Pełny opis: |
Blok I 1.Nowe technologie we współczesnych drukarniach z perspektywy oferowanych usług i zarządzania produkcją 2.Rozwiązania IT w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi, relacjami z klientami, oferowania swoich usług i produktów online na bazie rozwiązań Web-2-Print 3.Wybrane elementy zintegrowanego systemu zarządzania produkcją mediów drukowanych i cyfrowych Analiza studiów przypadków. Blok II Narzędzie PowerBI: 1. Formaty danych 2. Relacje między bazami danych 3. Obliczenia analityczne 4. Obsługa Power BI 5. Tworzenie wizualizacji 6. Edycja tabel danych i źródeł danych 7. Uporządkowanie tabel danych Blok III 1. Proces decyzyjny i błędy decyzyjne – problemy ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane, typologia błędów decyzyjnych, najlepsze praktyki analizy biznesowej, design thinking 2. Strategia przedsiębiorstwa – zakres decyzji strategicznych 3. Zarządzanie operacyjne i zarządzanie łańcuchami dostaw 4. Marketing i revenue management – promocja, cena, konfiguracja produktu 5. Big Data w analityce biznesowej – możliwości i wyzwania 6. Eksperyment i Lean Product Management 7. Analiza deskryptywna 8. Analiza predykcyjna – uczenie maszynowe, sieci neuronowe 9. Analizy preskryptywne i elementy ekonomii behawioralnej 10. Etyczne, prawne i organizacyjne uwarunkowania analizy z wykorzystaniem danych |
Literatura: |
1. Pawlicki, T. (2015) Nowe podejście do wielokanałowej produkcji oraz zarządzania mediami drukowanymi i cyfrowymi. W: Cetera, W., Kowalik, K. (red.), Logistyka i administrowanie w mediach – aspekty teoretyczne i aplikatywne. Warszawa: Stowarzyszenie Fair Business na zlecenie Instytutu Dziennikarstwa UW, s.76-85. 2. Pawlicki, T. (2016) INDUSTRY 4.0. Media drukowane i cyfrowe. (prezentacja). 3. Smart Print Shop. Prerequisites and potential., https://www.heidelberg.com/global/en/software/workflow/prinect_whitepaper/prinect_whitepaper.jsp, Dostęp: 26.05.2021. 4. Cox, J., Hamerliński, J. (2005) Cyfrowe otoczenie systemów i procesów poligraficznych. Stan obecny i spojrzenie w przyszłość. W: Konferencja poligraficzna Poznań 2005 - materiały, s. 11-25. 5. Swisher, P. S. (2007) The managed web: A look at the impact of Web 2.0 on media asset management for the enterprise. „Journal of Digital Asset Management”, vol.3, s. 32-42. 6. Web2Print. Teoria, rozwiązania, praktyka. (2014) „Digital business”, nr 1/2014. 7. Clark, Dan. Beginning Power BI: a practical guide to self-service data analytics with Excel 2016 and Power BI Desktop. Second edition. Camp Hill, Pennsylvania: Apress, 2017. 8. Molinaro, Anthony. SQL Cookbook: Query Solutions and Techniques for Database Developers ; Covers SQL Server, PostgerSQL, Oracle, MySQL, and DB2. 1. ed. Beijing: O’Reilly, 2006. 9. Powell, Brett. Mastering Microsoft Power BI: Expert Techniques for Effective Data Analytics and Business Intelligence. Birmingham: Packt Publishing, 2018. http://public.eblib.com/choice/publicfullrecord.aspx?p=5332131. 10. Microsoft Power BI Cookbook, 2017. http://sbiproxy.uqac.ca/login?url=http://international.scholarvox.com/book/88855157. 11. Russo, Marco, i Alberto Ferrari. The definitive guide to DAX: business intelligence with Microsoft Excel, SQL Server analysis services and Power BI. Redmond, Washington: Microsoft Press, 2015. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: WIEDZA Student posiada wiedzę na temat rozwiązań informatycznych we współczesnych drukarniach, organizacji procesów i ich analizy. Student posiada podstawowe umiejętności analizy danych Business Intelligence i potrafi odnaleźć się w środowisku baz danych. Zajęcia dają mu podstawy, aby odnaleźć się w obsłudze programu Power BI i zrozumieć struktury danych. Student posiada wiedzę o zakresie problemów managerskich oraz wykorzytaniu danych w ich rozwiązaniu UMIEJĘTNOŚCI Potrafi określić poszczególne procesy przebiegające w obszarze drukarni i w jej otoczeniu biznesowym, w tym funkcjonowanie online Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę przy realizacji projektów łączących w sobie tworzenie publikacji drukowanych i hybrydowych. Jak zdefiniować eksperyment, zbierać dane i podejmować decyzje managerskie INNE KOMPETENCJE Potrafi kreatywnie podejść do wykorzystania nowych technologii przy tworzeniu nowych modeli biznesowych w poligrafii. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.