Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specjalizacja zarządzanie nowymi technologiami w mediach cz. 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-M-LM-D4SPTM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Specjalizacja zarządzanie nowymi technologiami w mediach cz. 2
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: LM-DZIENNE II STOPNIA 4 semestr, 2 rok
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia prowadzone w blokach tematycznych:

Studentom przekazywana jest wiedza z zakresu:

- najnowszych rozwiązań informatycznych i analitycznych w organizacji produkcji publikacji drukowanych i hybrydowych - studia przypadków

- analizy danych i elementarnych podstaw baz danych przy wykorzystaniu narzędzi PowerBI

- decyzje strategiczne z wykorzystaniem danych – narzędzia analityczne i interpretacja rezultatów.

Pełny opis:

Blok I

1.Nowe technologie we współczesnych drukarniach z perspektywy oferowanych usług i zarządzania produkcją

2.Rozwiązania IT w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi, relacjami z klientami, oferowania swoich usług i produktów online na bazie rozwiązań Web-2-Print

3.Wybrane elementy zintegrowanego systemu zarządzania produkcją mediów drukowanych i cyfrowych

Analiza studiów przypadków.

Blok II

Narzędzie PowerBI:

1. Formaty danych

2. Relacje między bazami danych

3. Obliczenia analityczne

4. Obsługa Power BI

5. Tworzenie wizualizacji

6. Edycja tabel danych i źródeł danych

7. Uporządkowanie tabel danych

Blok III

1.  Proces decyzyjny i błędy decyzyjne – problemy ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane, typologia błędów decyzyjnych, najlepsze praktyki analizy biznesowej, design thinking

2. Strategia przedsiębiorstwa – zakres decyzji strategicznych

3. Zarządzanie operacyjne i zarządzanie łańcuchami dostaw

4. Marketing i revenue management – promocja, cena, konfiguracja produktu

5. Big Data w analityce biznesowej – możliwości i wyzwania

6. Eksperyment i Lean Product Management

7. Analiza deskryptywna

8. Analiza predykcyjna – uczenie maszynowe, sieci neuronowe

9. Analizy preskryptywne i elementy ekonomii behawioralnej

10. Etyczne, prawne i organizacyjne uwarunkowania analizy z wykorzystaniem danych  

Literatura:

1. Pawlicki, T. (2015) Nowe podejście do wielokanałowej produkcji oraz zarządzania mediami drukowanymi i cyfrowymi. W: Cetera, W.,

Kowalik, K. (red.), Logistyka i administrowanie w mediach – aspekty teoretyczne i aplikatywne. Warszawa: Stowarzyszenie Fair Business

na zlecenie Instytutu Dziennikarstwa UW, s.76-85.

2. Pawlicki, T. (2016) INDUSTRY 4.0. Media drukowane i cyfrowe. (prezentacja).

3. Smart Print Shop. Prerequisites and potential., https://www.heidelberg.com/global/en/software/workflow/prinect_whitepaper/prinect_whitepaper.jsp, Dostęp: 26.05.2021.

4. Cox, J., Hamerliński, J. (2005) Cyfrowe otoczenie systemów i procesów poligraficznych. Stan obecny i spojrzenie w przyszłość. W:

Konferencja poligraficzna Poznań 2005 - materiały, s. 11-25.

5. Swisher, P. S. (2007) The managed web: A look at the impact of Web 2.0 on media asset management for the enterprise. „Journal of

Digital Asset Management”, vol.3, s. 32-42.

6. Web2Print. Teoria, rozwiązania, praktyka. (2014) „Digital business”, nr 1/2014.

7. Clark, Dan. Beginning Power BI: a practical guide to self-service data analytics with Excel 2016 and Power BI Desktop. Second edition.

Camp Hill, Pennsylvania: Apress, 2017.

8. Molinaro, Anthony. SQL Cookbook: Query Solutions and Techniques for Database Developers ; Covers SQL Server, PostgerSQL,

Oracle, MySQL, and DB2. 1. ed. Beijing: O’Reilly, 2006.

9. Powell, Brett. Mastering Microsoft Power BI: Expert Techniques for Effective Data Analytics and Business Intelligence. Birmingham:

Packt Publishing, 2018. http://public.eblib.com/choice/publicfullrecord.aspx?p=5332131.

10. Microsoft Power BI Cookbook, 2017. http://sbiproxy.uqac.ca/login?url=http://international.scholarvox.com/book/88855157.

11. Russo, Marco, i Alberto Ferrari. The definitive guide to DAX: business intelligence with Microsoft Excel, SQL Server analysis services

and Power BI. Redmond, Washington: Microsoft Press, 2015.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:

WIEDZA

Student posiada wiedzę na temat rozwiązań informatycznych we współczesnych drukarniach, organizacji procesów i ich analizy.

Student posiada podstawowe umiejętności analizy danych Business Intelligence i potrafi odnaleźć się w środowisku baz danych. Zajęcia

dają mu podstawy, aby odnaleźć się w obsłudze programu Power BI i zrozumieć struktury danych.

Student posiada wiedzę o zakresie problemów managerskich oraz wykorzytaniu danych w ich rozwiązaniu

UMIEJĘTNOŚCI

Potrafi określić poszczególne procesy przebiegające w obszarze drukarni i w jej otoczeniu biznesowym, w tym funkcjonowanie online

Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę przy realizacji projektów łączących w sobie tworzenie publikacji drukowanych i hybrydowych.

Jak zdefiniować eksperyment, zbierać dane i podejmować decyzje managerskie

INNE KOMPETENCJE

Potrafi kreatywnie podejść do wykorzystania nowych technologii przy tworzeniu nowych modeli biznesowych w poligrafii.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)