Relacje międzysektorowe na rynku książki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-RMS-PSPWK |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.4
|
Nazwa przedmiotu: | Relacje międzysektorowe na rynku książki |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
Polityka Wydawnicza i Księgarstwo |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia prezentują sytuacje typowe i nietypowe we wzajemnych relacjach wydawnictw oraz księgarzy i dystrybutorów. Podkreśla się znaczenie obustronnej rzetelności ekonomicznej i merytorycznej. |
Pełny opis: |
Zajęcia prezentują sytuacje typowe i nietypowe we wzajemnych relacjach wydawnictw oraz księgarzy i dystrybutorów. Podkreśla się znaczenie obustronnej rzetelności ekonomicznej i merytorycznej. Wskazuje się na aspekty najczęściej powodujące konflikty, ale przede wszystkim te sprzyjające rozładowaniu napięć i budowaniu dobrej atmosfery współpracy. Przedstawia się różne modele biznesowe kształtujące relacje pomiędzy poszczególnymi sektorami rynku. |
Literatura: |
GOŁĘBIEWSKI, Łukasz: WASZCZYK, Paweł: Rynek książki w Polsce : 2015 : Dystrybucja. - Warszawa, 2015. PIASECKA, Agnieszka: Logistyka w wydawnictwie. - Warszawa, 2011 Jacek Włodarczyk, Marketing wydawniczy 8p : skrypt dla uczestników kursu, Krzyszkowice, 2010. Bieżąca lektura czasopism i vortali branżowych: "Publisher's Weekly", "Boersenblatt", "Livres Hebdo", "Biblioteka Analiz", "Notes Wydawniczy", "Wydawca", "Magazyn Literacki Książki", www.rynek-ksiazki.pl, www.wirtualnywydawca.pl, www.wydawca.com.pl |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Podstawowa wiedza na temat zasad współpracy poszczególnych sektorów rynku książki, specjalistyczna informacja w zakresie relacji handlowych na rynku książki, znajomość różnych grup instytucji działających na rynku książki Umiejętności Gromadzenie i opracowywanie różnego typu informacji potrzebnej do efektywnego funkcjonowania różnego typu instytucji rynku książki, umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy w zakresie problemów rynku książki. Kompetencje społeczne Ustalanie priorytetów; praca samodzielna i w grupie; identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z pracą na rynku książki, świadomość odpowiedzialności za posiadaną i udostępniane informacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student podlega ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Zając | |
Prowadzący grup: | Łukasz Okuniewski, Arkadiusz Seidler, Michał Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.