Kino autorskie i analiza dzieła filmowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3002-2SEM2020F9 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.7
|
Nazwa przedmiotu: | Kino autorskie i analiza dzieła filmowego |
Jednostka: | Instytut Kultury Polskiej |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla studentów I roku studiów II stopnia (mgr) IKP |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Program seminarium obejmuje naukę analizy i interpretacji dzieła filmowego na przykładzie twórczości wybranych reżyserów. Student przygotowuje pod kierunkiem prowadzącego pracę magisterską. |
Pełny opis: |
Nauka analizy i interpretacji dzieła filmowego będzie uwzględniała kształcenie umiejętności analizy wszystkich elementów współtworzących obraz filmowy (przestrzeń, czas, postać, światło i kolor, muzyka i dźwięk, scenografia, kostiumy) wraz z dostrzeganiem istniejących pomiędzy nimi powiązań oraz interpretację materiału zebranego na etapie analizy z wykorzystaniem wiedzy wyniesionej przez uczestników seminarium z wcześniejszych etapów studiów. Lekturom będzie towarzyszyła praktyczna analiza filmów przygotowująca do podjęcia samodzielnej pracy analityczno – interpretacyjnej. W ramach seminarium studenci przygotowują i prezentują rozdziały swoich prac magisterskich. |
Literatura: |
Nauka analizy i interpretacji dzieła filmowego będzie uwzględniała kształcenie umiejętności analizy wszystkich elementów współtworzących obraz filmowy (przestrzeń, czas, postać, światło i kolor, muzyka i dźwięk, scenografia, kostiumy) wraz z dostrzeganiem istniejących pomiędzy nimi powiązań oraz interpretację materiału zebranego na etapie analizy z wykorzystaniem wiedzy wyniesionej przez uczestników seminarium z wcześniejszych etapów studiów. Lekturom będzie towarzyszyła praktyczna analiza filmów przygotowująca do podjęcia samodzielnej pracy analityczno – interpretacyjnej. W ramach seminarium studenci przygotowują i prezentują rozdziały swoich prac magisterskich. |
Efekty uczenia się: |
- dobra umiejętność analizy i interpretacji dzieła filmowego- samodzielność, oryginalność i kreatywność w obrębie wybranych zadań filmoznawczych- nabycie kompetencji pozwalających na wniesienie własnego wkładu do wiedzy o twórczości poszczególnych reżyserów- umiejętność pogłębionej i krytycznej oceny wartości artystycznej dzieła filmowego- umiejętność interpretacji dzieła filmowego w szerokim kontekście kulturowym. Kompetencje społeczne / postawy: - student uczestniczy w dyskusji z kolegami i wykładowcą w czasie zajęć, - student prowadzi samodzielnie analizę i interpretację dzieła filmowego dla innych uczestników zajęć, umiejętnie kieruje dyskusją,- student jest oryginalny i kreatywny w podejściu do interpretacji dzieła filmowego. |
Metody i kryteria oceniania: |
kontrola obecności, aktywność na zajęciach, przygotowanie konspektu pracy magisterskiej i zebranie bibliografii, przygotowywanie pracy magisterskiej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.