Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język czeski, poziom podstawowy, lektorat zdalny asynchroniczny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3005-CZEA2-ZAS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język czeski, poziom podstawowy, lektorat zdalny asynchroniczny
Jednostka: Instytut Slawistyki Zachodniej i Południowej
Grupy: Lektoraty żetonowe Instytutu Slawistyki
Lektoraty żetonowe języka czeskiego Instytutu Slawistyki
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: czeski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Założenia (opisowo):

Lektorat jest kontynuacją zajęć z pierwszego semestru (wymagany poziom znajomości języka A1).

Nauka odbywa się w trybie zdalnym - na uniwersyteckiej platformie Kampus.

Aby uczestniczyć w zajęciach student/ka musi mieć dostęp do Internetu, komputer z głośnikami i mikrofonem.

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Kurs asynchroniczny - odbywa się zdalnie, nauka prowadzona jest na uniwersyteckiej platformie Kampus.

Kurs został zaplanowany w systemie tygodniowych modułów.

Moduły składają się z elementów dotyczących słownictwa, gramatyki oraz materiałów dodatkowych w postaci m.in. linków do stron internetowych związanych z tematem danego modułu.

Pełny opis:

Kurs asynchroniczny - odbywa się zdalnie, nauka prowadzona jest na uniwersyteckiej platformie Kampus.

Kurs został zaplanowany w systemie tygodniowych modułów.

Moduły zawierają część obowiązkową - treści wprowadzające nowe słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne w postaci omówienia danego zagadnienia, tabel, tekstów do czytania, a także nagrań. Każda część obowiązkowa zawiera oceniane ćwiczenia/zadania, fora, quizy, testy dotyczące omawianego materiału. W części obowiązkowej mogą pojawić się także ćwiczenia powtórkowe (dotyczące wcześniejszych modułów).

Moduły wzbogacone są także o materiały dodatkowe w postaci m.in. linków do stron internetowych związanych z tematem danego modułu.

Materiał gramatyczny:

* deklinacja rzeczowników, przymiotników i zaimków (wszystkie przypadki gramatyczne),

* czasowniki dokonane i niedokonane,

* czas przyszły,

* tryb przypuszczający.

Materiał leksykalny (+ etykieta językowa):

* wizyta (typowe sytuacje komunikacyjne; sytuacje formalne i nieformalne),

* mieszkanie (kupno, wynajem, nazwy pomieszczeń, meble itp.),

* części ciała; wygląd człowieka,

* ubrania; fryzjer i inne usługi,

* na policji (kradzież, przestępstwo, sytuacje na drodze),

* zdrowie, wizyta u lekarza,

* podróżowanie,

* sport i rozrywki,

* zwierzęta i rośliny,

* praca, zawody.

Kolejność omawiania tematów może się różnić od przedstawionej powyżej.

Literatura:

Materiały zamieszczone na platformie przez prowadzących.

Literatura pomocnicza (nie jest wymagana):

Communicative Czech (Elementary Czech), I. Rešková, M. Pintarová.

Efekty uczenia się:

Po kursie na tym poziomie student:

- rozumie wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczące najbliższych mu dziedzin życia (np. podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, o zakupach, geografii swojego regionu, zatrudnieniu);

- potrafi uchwycić główny sens wypowiedzi, zawarty w krótkich, wyraźnych, prostych przekazach, ogłoszeniach;

- umie przeczytać bardzo krótkie, proste teksty;

- potrafi znaleźć szczegółową, przewidywalną informację w prostych, codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne;

- potrafi porozumieć się w sytuacjach prostych i rutynowych, wymagających prostej bezpośredniej wymiany informacji na tematy mu znane;

- radzi sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie potrafi zrozumieć wszystkiego i nie umie jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji;

- potrafi użyć serii zwrotów i zdań, aby opisać prostymi pojęciami swoją rodzinę i inne osoby, warunki życia, swoje wykształcenie oraz swoją obecną i ostatnio wykonywaną pracę;

- potrafi sporządzić krótką, prostą notatkę i zapisać wiadomość dotyczącą spraw związanych z nagłymi potrzebami;

- umie napisać list osobisty np. podziękowanie, maila i smsa.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

70% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej

30% - test zaliczeniowy pisemny (odbywa się w formie stacjonarnej)

UWAGA: aby przystąpić do testu zaliczeniowego student musi zaliczyć zadania na platformie (quizy, prace domowe, obowiązkowe fora) na co najmniej 60%.

Skala ocen:

99 - 100% - 5 (celujący)

93 - 98% - 5 (bardzo dobry)

87 - 92% - 4+ (dobry plus)

77 - 86% - 4 (dobry)

71 - 76% - 3+ (dostateczny plus)

60 - 70% - 3 (dostateczny)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Górnicka-Urban, Milena Hebal-Jezierska
Prowadzący grup: Dorota Górnicka-Urban
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat jest kontynuacją zacjęć z pierwszego semestru (wymagany poziom znajomości języka A1).

Aby uczestniczyć w zajęciach student/ka musi mieć dostęp do Internetu, komputer z głośnikami i mikrofonem.

A2 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie podstawowych sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na poziomie początkującym.

Pełny opis:

Kurs asynchroniczny - odbywa się zdalnie, nauka prowadzona jest na uniwersyteckiej platformie Kampus.

Kurs został zaplanowany w systemie tygodniowych modułów przeznaczonych do samodzielnej pracy studentów (wymagającej zapoznania się z nowym materiałem gramatycznym i leksykalnym, wykonania ćwiczeń/zadań, quizów, testów itp. oraz udziału w forach) w oparciu o zamieszczone w danym module materiały gramatyczne, leksykalne: omówienia zagadnień, tabele, teksty oraz nagrania.

Moduły składają się z elementów dotyczących słownictwa, gramatyki oraz materiałów dodatkowych w postaci m.in. linków do stron internetowych związanych z tematem danego modułu.

Po kursie na tym poziomie student:

- rozumie wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczące najbliższych mu dziedzin życia (np. podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, o zakupach, geografii swojego regionu, zatrudnieniu);

- potrafi uchwycić główny sens wypowiedzi, zawarty w krótkich, wyraźnych, prostych przekazach, ogłoszeniach;

- umie przeczytać bardzo krótkie, proste teksty;

- potrafi znaleźć szczegółową, przewidywalną informację w prostych, codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne;

- potrafi porozumieć się w sytuacjach prostych i rutynowych, wymagających prostej bezpośredniej wymiany informacji na tematy mu znane;

- radzi sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie potrafi zrozumieć wszystkiego i nie umie jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji;

- potrafi użyć serii zwrotów i zdań, aby opisać prostymi pojęciami swoją rodzinę i inne osoby, warunki życia, swoje wykształcenie oraz swoją obecną i ostatnio wykonywaną pracę;

- potrafi sporządzić krótką, prostą notatkę i zapisać wiadomość dotyczącą spraw związanych z nagłymi potrzebami;

- umie napisać list osobisty np. podziękowanie, maila i smsa.

Literatura:

Materiały zamieszczone na platformie przez prowadzących.

Literatura pomocnicza (nie jest wymagana):

Communicative Czech (Elementary Czech), I. Rešková, M. Pintarová.

Uwagi:

Warunki zaliczenia:

70% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej

30% - test zaliczeniowy pisemny (odbywa się w formie stacjonarnej)

UWAGA: aby przystąpić do testu zaliczeniowego student musi zaliczyć zadania na platformie na co najmniej 60%.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dorota Górnicka-Urban
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat jest kontynuacją zacjęć z pierwszego semestru (wymagany poziom znajomości języka A1).

Aby uczestniczyć w zajęciach student/ka musi mieć dostęp do Internetu, komputer z głośnikami i mikrofonem.

A2 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie podstawowych sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na poziomie początkującym.

Pełny opis:

Kurs asynchroniczny - odbywa się zdalnie, nauka prowadzona jest na uniwersyteckiej platformie Kampus.

Kurs został zaplanowany w systemie tygodniowych modułów przeznaczonych do samodzielnej pracy studentów (wymagającej zapoznania się z nowym materiałem gramatycznym i leksykalnym, wykonania ćwiczeń/zadań, quizów, testów itp. oraz udziału w forach) w oparciu o zamieszczone w danym module materiały gramatyczne, leksykalne: omówienia zagadnień, tabele, teksty oraz nagrania.

Moduły składają się z elementów dotyczących słownictwa, gramatyki oraz materiałów dodatkowych w postaci m.in. linków do stron internetowych związanych z tematem danego modułu.

Po kursie na tym poziomie student:

- rozumie wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczące najbliższych mu dziedzin życia (np. podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, o zakupach, geografii swojego regionu, zatrudnieniu);

- potrafi uchwycić główny sens wypowiedzi, zawarty w krótkich, wyraźnych, prostych przekazach, ogłoszeniach;

- umie przeczytać bardzo krótkie, proste teksty;

- potrafi znaleźć szczegółową, przewidywalną informację w prostych, codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne;

- potrafi porozumieć się w sytuacjach prostych i rutynowych, wymagających prostej bezpośredniej wymiany informacji na tematy mu znane;

- radzi sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie potrafi zrozumieć wszystkiego i nie umie jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji;

- potrafi użyć serii zwrotów i zdań, aby opisać prostymi pojęciami swoją rodzinę i inne osoby, warunki życia, swoje wykształcenie oraz swoją obecną i ostatnio wykonywaną pracę;

- potrafi sporządzić krótką, prostą notatkę i zapisać wiadomość dotyczącą spraw związanych z nagłymi potrzebami;

- umie napisać list osobisty np. podziękowanie, maila i smsa.

Literatura:

Materiały zamieszczone na platformie przez prowadzących.

Literatura pomocnicza (nie jest wymagana):

Communicative Czech (Elementary Czech), I. Rešková, M. Pintarová.

Uwagi:

Warunki zaliczenia:

70% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej

30% - test zaliczeniowy pisemny (odbywa się w formie stacjonarnej)

UWAGA: aby przystąpić do testu zaliczeniowego student musi zaliczyć zadania na platformie na co najmniej 60%.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)