Laboratorium projektów. Praca metodą projektów w warsztacie slawisty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3005-LU9LAB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Laboratorium projektów. Praca metodą projektów w warsztacie slawisty |
Jednostka: | Instytut Slawistyki Zachodniej i Południowej |
Grupy: |
Zajęcia fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Laboratorium projektów przygotowuje studentów Slawistyki do realizacji slawistycznych projektów magisterskich. |
Skrócony opis: |
Laboratorium projektów ma na celu przybliżyć slawistom pracę metodą projektu, pokazać jej założenia i sposoby praktycznej realizacji przy powstawaniu pracy dyplomowej. Zajęcia są wstępem do realizowanego na studiach magisterskich przedmiotu Projekt naukowy. |
Pełny opis: |
Laboratorium projektów przygotowane jest dla studentów, którzy przygotowują pracę dyplomową i są wstępem do realizowanego na studiach magisterskich przedmiotu Projekt naukowy. Na laboratorium poznają specyfikę pracy metodą projektu i nauczą się w jaki sposób wykorzystywać ją na potrzeby pracy magisterskiej. Studenci poznają etapy pracy metodą projektu, dowiedzą się jak prowadzić diagnozę, jak stosować różne metody badawcze. Dowiedzą się jak pracować metodami twórczymi w realizacji projektów i jak doprowadzić projekt do finałowej prezentacji. Podczas laboratorium pracować będziemy nad konkretnymi projektami studenckimi, przechodząc wszystkie kroki metody projektowej i konsultując projekt od strony metodycznej. |
Literatura: |
Alicja Pacewicz, Danuta Sterna, Jak pracować metodą projektów?, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2000. Marta Kotarba-Kańczugowska, Praca metodą projektu, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2010. Jacek Strzemieczny, Jak organizować i prowadzić gimnazjalne projekty edukacyjne. Poradnik dla dyrektorów, szkolnych organizatorów i opiekunów projektów, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2010. http://www.ceo.org.pl/pl/projekt Maja Dobiasz, Jak twórczo prowadzić diagnozę lokalną, Jak pracować metodami artystycznymi w lokalnych projektach twórczych, Warszawa 2015. Maja Dobiasz, Przybornik animatora kultury, Warszawa 2013. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Studenci dowiedzą się czym jest metoda projektów i czym różni się od innych metod edukacyjnych, a także jakie są jej etapy i jakie metody pracy warto stosować w projektach i tematyce kulturoznawczej, a w szczególności slawistycznej. Umiejętności: Studenci nauczą się jak koordynować projekty slawistyczne, jak z powodzeniem przechodzić przez etapy pracy projektowej. Studenci wzbogacą swój warsztat o nowe, animacyjne metody pracy i nauczą się jak stosować je w pracy naukowej i badawczej. Postawy: Studenci wezmą odpowiedzialność za proces badawczy i koordynację pracy projektowej od początku do końca procesu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Laboratorium podzielone zostanie na część teoretyczną i praktyczną. Po części teoretycznej oceniana będzie wiedza studentów na temat metody pracy projektowej (kolokwium na zaliczenie). Po części praktycznej oceniana będzie umiejętność praktycznej realizacji zdobytej wiedzy w koordynacji projektu slawistycznego i postawa studenta. Zajęcia zakończy prezentacja pracy projektowej, na podstawie której przyznane zostaną oceny. Możliwe są dwie nieobecności. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.