Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ortodoncja

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3007-LSA1OR
Kod Erasmus / ISCED: 12.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0910) Ochrona zdrowia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Ortodoncja
Jednostka: Instytut Polonistyki Stosowanej
Grupy: Logopedia ogólna i kliniczna, specjalność logopedia szkolna i dydaktyka polonistyczna
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

rozwój zgryzu, etiologia, diagnostyka i leczenie wad zgryzu

Pełny opis:

Wykłady mają za zadanie przybliżyć studentom fazy rozwoju zgryzu od urodzenia do wieku dorosłego, ze szczególnym uwzględnieniem tego co postrzegamy jako " norme zgryzową" na poszczególnych etapachrozwoju dziecka. Połączenie tematu rozwoju z etnologią powstawania wad i profilaktykę w wieku rozwojuw zbieżności z zaburzeniami funkcji języka i ich wpływ w poszczególnych okresach rozwoju na kształcenie się zgryzu.

W drugim etapie zajęć omówimy podstawowe nieprawidłowosci zgryzu i ustawienia zębów. Studenci posiądą wiedzę jak rozpoznawać wady, jaki wpływ dana wada może mieć na leczenie logopedyczne.

Kolejnym etapem będzie zapoznanie studentów ze współczesnymi metodami leczenia logopedycznego oraz aparatami wspomagajacymi terapię logopedyczną. Ideą tych zajęć jest uświadomienie studentom w jakich okresach rozwoju podejmowane sa działania ortodontyczne orza przyporządkowanie określonych typów leczenia do najczęstrzych nieprawidłowości.

Zajęcia koncowe poswięcone będą problemom zwiazanym z nadmiernym napieciem mięśniowym w obrębie twarzoczaszki i metod ich leczenia w połaczenieu z terapą logopedyczną.

Metody i kryteria oceniania:

aktywny udział w zajeciach, zaliczenie na ocenę - egzamin pisemny

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)