Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształtowanie wizerunku publicznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3007-M1A3KS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kształtowanie wizerunku publicznego
Jednostka: Instytut Polonistyki Stosowanej
Grupy: Przedmioty II roku specjalizacji "filologia dla mediów" (III rok studiów) - stacjonarne
Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...)
Punkty ECTS i inne: 1.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Public relations a marketing. Miejsce PR w komunikacji marketingowej, typy agencji – specjalizacje kanałowe/branżowe. Misja, wizja, wartości. Teoria interesariuszy, mapy interesariuszy. Budowa i zarządzanie wizerunkiem marki, podstawowe narzędzia pracy PR-owca. Zarządzanie kryzysowe – podstawowe zasady, najczęstsze błędy. CSR jako narzędzie budowania wizerunku.

Pełny opis:

W ramach przedmiotu zostaną omówione m.in. następujące zagadnienia:

1. Elementy wizerunku publicznego

2. Kształtowanie wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego organizacji przy pomocy narzędzi public relations, public affairs, media relations i narzędzi marketingowych

3. Storytelling – sposób na wykreowanie marki i na opowiedzenie jej od nowa

4. Wizerunek i autorytet w mediach społecznościowych

5. Etykieta biznesowa jako narzędzie kształtowania i ulepszania relacji z otoczeniem biznesowym i różnymi grupami interesariuszy

6. Podstawy komunikacji kryzysowej

7. Budowanie wizerunku a CSR i podstawowe pojęcia z zakresu etyki biznesu

Literatura:

Literatura

1. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting i Webwriting, Gliwice Helion 2018.

2. Kończak J., Bylicki P., Marka korporacyjna i jej komunikacja, Warszawa Public Dialog 2018.

3. Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin, Wydawnictwo Słowa i myśli 2016.

4. Miotk A., Skuteczne social media, Gliwice Helion 2017.

5. Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce, red. A. Łaszyn, D. Tworzydło, Warszawa Wydawnictwo Message House 2016.

6. Tkaczyk P., Budowanie marki, grywalizacja, storytelling, paweltkaczyk.com/ (dostęp 10 stycznia 2022).

7. Tworzydło D., Olędzki J., Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa Wydawnictwo Naukowe PWN 2015

Efekty uczenia się:

Wiedza

1. Elementy składowe wizerunku. Wartości marki.

2. Miejsce PR w działaniach marketingowych. Rozumienie marketingu jako działalności rynkowej, typy działań komunikacyjnych.

3. Definiowanie PR. Zmiana w podejściu do PR w ostatnim dwudziestoleciu.

4. Znajomość otoczenia rynkowego – teoria interesariuszy i ich mapowanie.

5. Sposób budowania strategii PR. Message house.

6. Różnorodne narzędzia i kanały public relations. Tworzenie i utrzymywanie relacji z klientami.

Umiejętności

1. Identyfikacja działań marketingowych, wizerunkowych.

2. Krytyczne podejście do efektów medialnych działań wizerunkowych.

3. Podstawy budowania strategii PR i definiowania otoczenia.

4. Korzystanie z narzędzi i kanałów PR

Student/Studentka:

1. Rozumie potrzebę kreatywnego, niestandardowego myślenia w komunikacji marketingowej i działaniach PR

2. Rozumie potrzebę definiowania celów, definiowania interesariuszy i badania realizowanych projektów.

3. Rozumie znaczenie świadomie kształtowanego wizerunku dla biznesowych i pozabiznesowych celów organizacji.

Metody i kryteria oceniania:

1. Frekwencja

2. Aktywny i zaangażowany udział w zajęciach grupowych i zadaniach indywidualnych

3. Rzetelna praca na każdym etapie przygotowania projektu zaliczeniowego

4. Aktywny udział w projekcie działania wizerunkowego – efekcie końcowym warsztatów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 64 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Miłoszewska-Kiełbiewska, Ewa Modrzejewska
Prowadzący grup: Anna Miłoszewska-Kiełbiewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 64 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Modrzejewska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)