Konteksty nauczania języka polskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-N1B1KJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.3
|
Nazwa przedmiotu: | Konteksty nauczania języka polskiego |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia przeznaczone dla nauczycieli jezyka polskiego w liceum |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają umieścić program nauczania języka polskiego w liceum w kontekście innych, pokrewnych nauk przydatnych w procesie dydaktycznym. W roku akademickim 2017/2018 realizowane są dwa warianty zajęć. Szczegółowa charakterystyka obu programów znajduje się w opisie poszczególnych grup. |
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują przedstawienie i analizę treści nauczania zawartych w programie języka polskiego w liceum pod kątem ich związku z pokrewnymi naukami. Są przeglądem wybranych zagadnień z programu w powiązaniu z refleksją uzupełniającą i poszerzającą kompetencje nauczyciela i przydatne w procesie wykładania treści nauczania w szkole. Stanowią uzupełnienie wiedzy polonistycznej o rozszerzający kontekst kulturowy na poziomie adekwatnym do prowadzenia samodzielnych zajęć w liceum. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: znajomość faktów i koncepcji charakterystycznych dla wybranej dziedziny w powiązaniu z historią kultury a w szczególności z historią literatury polskiej i powszechnej. Umiejętności: Umiejętność powiązania wiedzy z wybranego przedmiotu z programem języka polskiego w szkole i proponowania konkretnych rozwiązań dydaktycznych Kompetencje społeczne: Samodzielne podejmowanie poszukiwań kontekstów, które w procesie dydaktycznym przyczyniłyby się do wzrostu efektywności nauczania. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.