Metodologia badań glottodydaktycznych - przedmiot fakultatywny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3200-M1-0MBG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.3
|
Nazwa przedmiotu: | Metodologia badań glottodydaktycznych - przedmiot fakultatywny |
Jednostka: | Wydział Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student interesuje się badaniami nad przyswajaniem i nauczaniem języków obcych. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Program zajęć obejmuje krytyczny przegląd wybranych zagadnień teoretycznych i wyników badań naukowych w zakresie badań glottodydaktycznych. W trakcie zajęć dokonany zostanie także przegląd metod badawczych stosowanych w glottodydaktyce. |
Pełny opis: |
Program zajęć obejmuje krytyczny przegląd wybranych zagadnień teoretycznych i wyników badań naukowych w zakresie badań glottodydaktycznych, ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi i metod badawczych wykorzystywanych w tych badaniach. Ponieważ wiedza glottodydaktyczna w znacznej mierze opiera się na wiedzy lingwistycznej, szczególną wagę przywiązuje się do ukazania wzajemnych powiązań pomiędzy lingwistyką i glottodydaktyką jako samodzielnymi dziedzinami nauki, których podstawowy przedmiot badań stanowi człowiek uczący się i używający języka (obcego). Omawiane będą następujące tematy: 1. przedmiot badań glottodydaktycznych; 2. badania lingwistyczne w glottodydaktyce; 3. metody jakościowe badań glottodydaktycznych; 4. metody ilościowe badań glottodydaktycznych; 5. metody mieszane badań glottodydaktycznych 5.narzędzia badań glottodydaktycznych (możliwości i ograniczenia w stosowaniu) Nakład pracy: udział w zajedziach: 30 godz. przygotowanie do zajęć i egzaminu końcowego: 30 godz. |
Literatura: |
Literaturę dobiera prowadzący. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: Wiedza: - posiada wiedzę teoretyczną z zakresu badań glottodydaktycznych (K_W01), (K_W04); - zna i dobrze rozumie pojęcia i teorie w historii rozwoju badań glottodydaktycznych oraz najważniejsze aspekty badań (K_W01), (K_W03); - zna specjalistyczną terminologię z zakresu badań glottodydaktycznych (K_W02); - ma wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach naukowych w zakresie badań glottodydaktycznych (K_W06); - zna i rozumie metody analizy zjawisk związanych z nabywaniem języka i interpretacji wyników badań glottodydaktycznych (K_W07); - rozumie obowiązujące zasady ochrony własności intelektualnej (K_W08); Umiejętności: - posiada umiejętności samodzielnego dalszego rozwoju wiedzy z zakresu metodologii badań glottodydaktycznych (K_U03); - posiada umiejętności badawcze w zakresie wybranych narzędzi glottodydaktycznych (K_U02); - posiada umiejętność samodzielnego stosowanie metod i narzędzi glottodydaktycznych w realizacji własnego projektu badawczego (K_U04), (K_U08). Kompetencje społeczne: - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub opiekuna naukowego zadania (K_K03); - potrafi odpowiednio zaplanować i przeprowadzić działania służące realizacji założonego celu badawczego (K_K03); - charakteryzuje się gotowością do samodzielnej pracy nad doskonaleniem umiejętności badawczych i wiedzy (S_K01). |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty kształcenia oceniane są poprzez egzamin pisemny zawierający pytania otwarte. Kryteria oceniania egzaminu 100% - 90% 5 89% - 82% 4,5 82%- 75% 4 74% - 68% 3,5 67% - 60% 3 59% 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.