Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologia badań glottodydaktycznych - przedmiot fakultatywny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3200-M1-0MBG
Kod Erasmus / ISCED: 09.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Metodologia badań glottodydaktycznych - przedmiot fakultatywny
Jednostka: Wydział Lingwistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Student interesuje się badaniami nad przyswajaniem i nauczaniem języków obcych.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Program zajęć obejmuje krytyczny przegląd wybranych zagadnień teoretycznych i wyników badań naukowych w zakresie badań glottodydaktycznych. W trakcie zajęć dokonany zostanie także przegląd metod badawczych stosowanych w glottodydaktyce.

Pełny opis:

Program zajęć obejmuje krytyczny przegląd wybranych zagadnień teoretycznych i wyników badań naukowych w zakresie badań glottodydaktycznych, ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi i metod badawczych wykorzystywanych w tych badaniach. Ponieważ wiedza glottodydaktyczna w znacznej mierze opiera się na wiedzy lingwistycznej, szczególną wagę przywiązuje się do ukazania wzajemnych powiązań pomiędzy lingwistyką i glottodydaktyką jako samodzielnymi dziedzinami nauki, których podstawowy przedmiot badań stanowi człowiek uczący się i używający języka (obcego).

Omawiane będą następujące tematy:

1. przedmiot badań glottodydaktycznych;

2. badania lingwistyczne w glottodydaktyce;

3. metody jakościowe badań glottodydaktycznych;

4. metody ilościowe badań glottodydaktycznych;

5. metody mieszane badań glottodydaktycznych

5.narzędzia badań glottodydaktycznych (możliwości i ograniczenia w stosowaniu)

Nakład pracy:

udział w zajedziach: 30 godz.

przygotowanie do zajęć i egzaminu końcowego: 30 godz.

Literatura:

Literaturę dobiera prowadzący.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student:

Wiedza:

- posiada wiedzę teoretyczną z zakresu badań glottodydaktycznych (K_W01), (K_W04);

- zna i dobrze rozumie pojęcia i teorie w historii rozwoju badań glottodydaktycznych oraz najważniejsze aspekty badań (K_W01), (K_W03);

- zna specjalistyczną terminologię z zakresu badań glottodydaktycznych (K_W02);

- ma wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach naukowych w zakresie badań glottodydaktycznych (K_W06);

- zna i rozumie metody analizy zjawisk związanych z nabywaniem języka i interpretacji wyników badań glottodydaktycznych (K_W07);

- rozumie obowiązujące zasady ochrony własności intelektualnej (K_W08);

Umiejętności:

- posiada umiejętności samodzielnego dalszego rozwoju wiedzy z zakresu metodologii badań glottodydaktycznych (K_U03);

- posiada umiejętności badawcze w zakresie wybranych narzędzi glottodydaktycznych (K_U02);

- posiada umiejętność samodzielnego stosowanie metod i narzędzi glottodydaktycznych w realizacji własnego projektu badawczego (K_U04), (K_U08).

Kompetencje społeczne:

- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub opiekuna naukowego zadania (K_K03);

- potrafi odpowiednio zaplanować i przeprowadzić działania służące realizacji założonego celu badawczego (K_K03);

- charakteryzuje się gotowością do samodzielnej pracy nad doskonaleniem umiejętności badawczych i wiedzy (S_K01).

Metody i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia oceniane są poprzez egzamin pisemny zawierający pytania otwarte.

Kryteria oceniania egzaminu

100% - 90% 5

89% - 82% 4,5

82%- 75% 4

74% - 68% 3,5

67% - 60% 3

59% 2

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)