Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauczanie systemów i sprawności językowych w szkole ponadpodstawowej ogólnokształcącej, język B/C - niemiecki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3200-M1-NSJSPPN
Kod Erasmus / ISCED: 09.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Nauczanie systemów i sprawności językowych w szkole ponadpodstawowej ogólnokształcącej, język B/C - niemiecki
Jednostka: Wydział Lingwistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: niemiecki
Rodzaj przedmiotu:

uprawnienia pedagogiczne

Założenia (opisowo):

Zajęcia dotyczą metodyki nauczania języka obcego (niemieckiego), omawiane są metody pracy z młodzieżą i uczniami dorosłymi, materiały dydaktyczne oraz formy ćwiczeń dostosowane do potrzeb uczniów.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Zajęcia dotyczą metodyki nauczania języka obcego (niemieckiego), omawiane są metody pracy z młodzieżą i uczniami dorosłymi, materiały dydaktyczne oraz formy ćwiczeń dostosowane do potrzeb uczniów.

Pełny opis:

Zajęcia dotyczą metodyki nauczania języka obcego (niemieckiego), omawiane są metody pracy z młodzieżą i uczniami dorosłymi, materiały dydaktyczne oraz formy ćwiczeń dostosowane do potrzeb uczniów.

Lista tematów:

- nauczanie gramatyki na zajęciach z osobami dorosłymi i młodzieżą

- nauczanie słownictwa na zajęciach z osobami dorosłymi i młodzieżą

- rozwijanie sprawności językowych na zajęciach z osobami dorosłymi i młodzieżą

- omówienie strategii uczenia się

- podręczniki do nauki języka niemieckiego.

Nakład pracy studenta:

30 godzin w semestrze - obecność na zajęciach

10 godzin w semestrze - praca własna (przygotowanie prac domowych, przygotowanie się do testu końcowego).

W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość,najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW.

Literatura:

1. Bausch K.-R., Christ H., Krumm H.-J., 2016, Handbuch Fremdsprachenunterricht, Tübingen und Basel

2. Huneke, H.--W., Steinig, W., 2015, Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung, Berlin.

3. Neuner G., Hunfeld H., 1992, Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts, Berlin u. München

4. Oomen-Welke, I., Ahrenholz, B. (ed.), 2013, Deutsch als Fremdsprache, Baltmannsweiler

5. Roche, J., 2013, Fremdsprachenerwerb.Fremdsprachendidaktik, Tübingen u. Basel.

Efekty uczenia się:

Studenci zapoznawani są z metodami pracy z uczniami w wieku młodzieżowym i dorosłym, z formami ćwiczeń oraz materiałami dydaktycznymi stosowanymi odpowiednio do wieku uczniów.

Efekty kształcenia:

Wiedza

- student zna różne metody pracy z uczniami nastoletnimi i dorosłymi,

- student zna metody prezentacji i ćwiczenia materiału gramatycznego i leksykalnego, a także rozwijania sprawności językowych w grupach uczniów dorosłych i nastoletnich.

Umiejętności

- student umie zastosować materiały dydaktyczne odpowiednio do wieku uczniów,

- student umie przygotować zajęcia dostosowane do wieku uczniów.

Kompetencje

- student potrafi pracować w grupie oraz prowadzić zajęcia z młodzieżą i osobami dorosłymi,

- student potrafi rozwiązywac rudne sytuacje, które potencjalnie mogą wystąpić na zajęciach.

Metody i kryteria oceniania:

1. Obowiązkowa obecność na zajęciach.

2. Terminowe oddawanie prac domowych.

3. Egzamin pisemny na zakończenie semestru.

Test pisemny na ocenę na zakończenie semestru (ocena z testu stanowi 100% oceny końcowej)

Kryteria oceny testu:

55%-70% dostateczny

71%-75% dostateczny plus

76%-90% dobry

91%-95% dobry plus

96%-100% bardzo dobry

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Malesa
Prowadzący grup: Katarzyna Malesa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Malesa
Prowadzący grup: Katarzyna Malesa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)