Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauczanie systemów i sprawności językowych języka C - angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3200-M1-NSSJCA
Kod Erasmus / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Nauczanie systemów i sprawności językowych języka C - angielski
Jednostka: Wydział Lingwistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
uprawnienia pedagogiczne

Założenia (opisowo):

Program zajęć wymaga znacznego nakładu pracy własnej studentów, dlatego niezbędna jest duża motywacja, umiejętność korzystania z narzędzi prezentacyjnych oraz anglojęzycznych materiałów źródłowych, a także ustnego i pisemnego zaprezentowania wyników własnej pracy analitycznej wykonanej poza zajęciami. Niezbędna jest znajomość ogólnych zagadnień językoznawczych a także podstawowych pojęć z glottodydaktyki. Minimalny poziom znajomości języka angielskiego niezbędny do uczestniczenia w zajęciach to B2.


Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Głównym celem zajęć jest omówienie najważniejszych zagadnień z zakresu dydaktyki języków obcych (na przykładzie języka angielskiego). Przy zaprezentowaniu poszczególnych tematów omówione zostaną techniki i formy pracy. Studenci przygotują krótkie prezentacje wybranych aspektów nauczania z zakresu sprawności językowych, gramatyki, słownictwa, wymowy, aspektów kulturowych itp.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest omówienie najważniejszych zagadnień z zakresu dydaktyki języków obcych (na przykładzie języka angielskiego). Aby uczyć języka skutecznie niezbędne jest zapoznanie się z założeniami teoretycznymi prowadzącymi do właściwego nauczania. To zdecydowanie pomaga w zaplanowaniu zajęć tak, aby spełniały one główne cele nauczania oraz oczekiwania grupy docelowej. W trakcie realizacji zajęć studenci przygotują krótkie prezentacje wybranych aspektów nauczania dot. sprawności językowych, gramatyki, słownictwa, wymowy, aspektów kultury itd.

Literatura:

1/ Harmer J. 2008. The Practice of English Language Teaching – Longman Pearson

2/ Harmer J. 2012. How to teach English – Longman Pearson

3/ Gower R., D. Phillips & S. Walters Teaching Practice – A handbook for teachers in training – Macmillan

4/ Scrivener, J. 2010. Learning Teaching – Macmillan

5/ Dakowska, M. 2002. Teaching English as a Foreign Language – A Guide for Professionals – PWN

6/ Brown, H. D. 1998. Principles of Language Learning and Teaching – Longman Pearson

7/ Larsen-Freeman D. 1999. Techniques and Principles in Language Teaching – OUP

8/ Williams, M. & R. L. Burden 2004. Psychology for Language Teachers – CUP

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student

1. posiada wiedzę na temat istoty teorii języka oraz relacji pomiędzy teorią a danymi językowymi na przykładzie podstawowych teorii (strukturalnej, pragmatycznej czy kognitywnej (K_W01);

2. posiada wiedzę o sposobach zbierania, analizy, formułowania i testowania hipotez oraz porównywania danych językowych (K_W02);

3. posiada wiedzę z zakresu podstawowej terminologii stosowanej w glottodydaktyce (K_W03).

Umiejętności:

Student

1. potrafi przygotować i przedstawić prezentację wybranych zagadnień (K_U02);

2. potrafi samodzielnie przeczytać i zinterpretować teksty, aby (pod kierunkiem) napisać w języku angielskim krótki projekt badawczy (K_U03).

Kompetencje społeczne:

Student

1. pracuje w grupie dla osiągania wspólnych celów wykazując inicjatywę, elastyczność, dobrą organizację pracy oraz dyscyplinę czasową (K_K02);

2. prowadzi autorefleksję i formułuje wnioski dotyczące doskonalenia własnych umiejętności, poszukuje optymalnych rozwiązań (K_K01).

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest regularna obecność (20% oceny), uczestnictwo w dyskusji (30%) oraz przygotowanie krótkich prezentacji (50%). Kryteria oceniania:

60%-70% = 3

71%-76% = 3+

77%-83% = 4

84%-89% = 4+

90%-100% = 5

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)