Nauczanie systemów i sprawności językowych języka C - angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3200-M1-NSSJCA |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauczanie systemów i sprawności językowych języka C - angielski |
Jednostka: | Wydział Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Program zajęć wymaga znacznego nakładu pracy własnej studentów, dlatego niezbędna jest duża motywacja, umiejętność korzystania z narzędzi prezentacyjnych oraz anglojęzycznych materiałów źródłowych, a także ustnego i pisemnego zaprezentowania wyników własnej pracy analitycznej wykonanej poza zajęciami. Niezbędna jest znajomość ogólnych zagadnień językoznawczych a także podstawowych pojęć z glottodydaktyki. Minimalny poziom znajomości języka angielskiego niezbędny do uczestniczenia w zajęciach to B2. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest omówienie najważniejszych zagadnień z zakresu dydaktyki języków obcych (na przykładzie języka angielskiego). Przy zaprezentowaniu poszczególnych tematów omówione zostaną techniki i formy pracy. Studenci przygotują krótkie prezentacje wybranych aspektów nauczania z zakresu sprawności językowych, gramatyki, słownictwa, wymowy, aspektów kulturowych itp. |
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest omówienie najważniejszych zagadnień z zakresu dydaktyki języków obcych (na przykładzie języka angielskiego). Aby uczyć języka skutecznie niezbędne jest zapoznanie się z założeniami teoretycznymi prowadzącymi do właściwego nauczania. To zdecydowanie pomaga w zaplanowaniu zajęć tak, aby spełniały one główne cele nauczania oraz oczekiwania grupy docelowej. W trakcie realizacji zajęć studenci przygotują krótkie prezentacje wybranych aspektów nauczania dot. sprawności językowych, gramatyki, słownictwa, wymowy, aspektów kultury itd. |
Literatura: |
1/ Harmer J. 2008. The Practice of English Language Teaching – Longman Pearson 2/ Harmer J. 2012. How to teach English – Longman Pearson 3/ Gower R., D. Phillips & S. Walters Teaching Practice – A handbook for teachers in training – Macmillan 4/ Scrivener, J. 2010. Learning Teaching – Macmillan 5/ Dakowska, M. 2002. Teaching English as a Foreign Language – A Guide for Professionals – PWN 6/ Brown, H. D. 1998. Principles of Language Learning and Teaching – Longman Pearson 7/ Larsen-Freeman D. 1999. Techniques and Principles in Language Teaching – OUP 8/ Williams, M. & R. L. Burden 2004. Psychology for Language Teachers – CUP |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student 1. posiada wiedzę na temat istoty teorii języka oraz relacji pomiędzy teorią a danymi językowymi na przykładzie podstawowych teorii (strukturalnej, pragmatycznej czy kognitywnej (K_W01); 2. posiada wiedzę o sposobach zbierania, analizy, formułowania i testowania hipotez oraz porównywania danych językowych (K_W02); 3. posiada wiedzę z zakresu podstawowej terminologii stosowanej w glottodydaktyce (K_W03). Umiejętności: Student 1. potrafi przygotować i przedstawić prezentację wybranych zagadnień (K_U02); 2. potrafi samodzielnie przeczytać i zinterpretować teksty, aby (pod kierunkiem) napisać w języku angielskim krótki projekt badawczy (K_U03). Kompetencje społeczne: Student 1. pracuje w grupie dla osiągania wspólnych celów wykazując inicjatywę, elastyczność, dobrą organizację pracy oraz dyscyplinę czasową (K_K02); 2. prowadzi autorefleksję i formułuje wnioski dotyczące doskonalenia własnych umiejętności, poszukuje optymalnych rozwiązań (K_K01). |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest regularna obecność (20% oceny), uczestnictwo w dyskusji (30%) oraz przygotowanie krótkich prezentacji (50%). Kryteria oceniania: 60%-70% = 3 71%-76% = 3+ 77%-83% = 4 84%-89% = 4+ 90%-100% = 5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.