Nauczanie systemów i sprawności językowych języka C japońskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3201-1NSJCJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Nauczanie systemów i sprawności językowych języka C japońskiego |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | japoński |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą i umiejętnościami praktycznymi z zakresu metodyki nauczania języka japońskiego jako obcego oraz przygotowanie ich do przyszłej pracy w zawodzie nauczyciela. |
Pełny opis: |
Kurs ma na celu utrwalić posiadaną przez studentów znajomość języka japońskiego oraz jednocześnie połączyć ją z najważniejszymi sprawnościami dydaktycznymi. Podejmowane na kursie tematy to m.in: planowanie dydaktyczne i przygotowywanie scenariuszy lekcji, przegląd oferty wydawniczej z zakresu materiałów do nauki języka japońskiego, metody wspierania uczniów w rozwijaniu nie tylko słownictwa i gramatyki, lecz również wymowy, równomierne rozwijanie u uczniów podstawowych sprawności tj. czytania, pisania, słuchania i mówienia, aranżowanie sytuacji sprzyjających komunikacji w języku japońskim, korygowanie błędów i ocenianie postępów w nauce, praca zespołowa w warunkach lekcyjnych. W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość,najprawdopodobniej Google Meet oraz innych zalecanych przez UW. |
Literatura: |
Shōgakkō kyōiku katei kōza. Kokugo, Masanori Terai, Tōkyō : Gyōsei, 2008. JF Nihongo kyōiku sutandādo "shinhan". Riyōsha no tame no gaidobukku, Tōkyō Kokusai Kōryū Kikin, 2017. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Student zna metody nauczania języka japońskiego jako obcego oraz orientuje się w ofercie wydawniczej z zakresu podręczników wydawanych w Japonii i poza nią. UMIEJĘTNOŚCI: Student potrafi zaplanować cykl zajęć językowych i opracować scenariusz pojedynczej lekcji. Wie, jak zastosować te umiejętności w sytuacji praktycznej, oraz jak dobierać materiały i środki dydaktyczne, aby najlepiej służyły celom lekcji i potrzebom uczniów. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Student ma świadomość wagi pracy pozalekcyjnej nauczyciela i właściwego planowania celów dydaktycznych oraz zdaje sobie sprawę z niedoskonałości różnych metod oceniania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria podane przez wykładowcę na początku kursu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.