Dydaktyka języka C - angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3201-3DYDCA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka C - angielskiego |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Studenci mają kwalifikacje nauczycielskie dla I i II etapu edukacyjnego. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs przygotowuje studentów do nauczania języka angielskiego na III i IV etapie edukacyjnym (gimnazjum i liceum), a także nauczania dorosłych. Dodatkowo omawiane są zagadnienia związane z przygotowaniem i uczeniem kursów języka specjalistycznego oraz kursów przygotowujących do egzaminów, nauczaniem zintegrowanym z nauczaniem innych przedmiotów (CLIL), egzaminowaniem oraz rozwijaniem autonomii ucznia. |
Pełny opis: |
Kurs przygotowuje studentów do nauczania języka angielskiego na III i IV etapie edukacyjnym (gimnazjum i liceum), a także nauczania dorosłych. Dodatkowo omawiane są zagadnienia związane z przygotowaniem i uczeniem kursów języka specjalistycznego oraz kursów przygotowujących do egzaminów, nauczaniem zintegrowanym z nauczaniem innych przedmiotów (CLIL), egzaminowaniem oraz rozwijaniem autonomii ucznia. Szczegółowe zagadnienia obejmują: 1. Podstawy programowe w gimnazjum i liceum 2. Nauczanie słownictwa młodzieży i dorosłych 3. Nauczanie gramatyki młodzieży i dorosłych 4. Nauczanie funkcji językowych młodzieży i dorosłych 5. Nauczanie słuchania i czytania młodzieży i dorosłych 6. Nauczanie mówienia i pisania młodzieży i dorosłych 7. Nauczanie kultury młodzieży i dorosłych 8. Nauczanie zintegrowane z przedmiotem 9. Kursy przygotowujące do egzaminów 10. Uczenie języka specjalistycznego – identyfikacja potrzeb 11. Uczenia języka specjalistycznego – opracowanie kursu 12. Uczenie języka specjalistycznego – przygotowanie zajęć i materiałów dydaktycznych 13. Budowanie autonomii ucznia 14. Egzaminy językowe |
Literatura: |
Podręczniki Harmer, Jeremy (2001) The Practice of English Language Teaching. 3rd Edition. Harlow: Longman. Komorowska, Hanna (1999) Metodyka nauczania językow obcych. Warszawa: WsiP. Wybrane rozdziały z książek związanych z różnymi aspektami nauczania języka angielskiego jako języka obcego |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu zajęć student: • posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na pracę z młodzieżą uczącą się języka angielskiego w gimnazjum i liceum lub na kursach językowych • posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na pracę z dorosłymi • potrafi przygotować i przeprowadzić zajęcia w nauczaniu zintegrowanym z przedmiotem • potrafi przygotować i przeprowadzić kursy egzaminacyjne • potrafi zidentyfikować potrzeby ucznia w zakresie języka specjalistycznego oraz przygotować i przeprowadzić kurs w tym zakresie • potrafi rozwijać autonomię ucznia • posiada wiedzę o procesie przygotowywania egzaminów językowych |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywne uczestnictwo w zajęciach przygotowanie (w parach) portfolio składającego się z: • dwóch szczegółowych planów fragmentów lekcji koncentrujących się na nauczeniu i przećwiczeniu jednego z elementów języka lub sprawności językowej • ankiety związanej z nauczaniem języka specjalistycznego • ramowego planu kursu języka specjalistycznego opartego na wyniku ankiety |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.