Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka C - angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3201-3DYDCA
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka C - angielskiego
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Studenci mają kwalifikacje nauczycielskie dla I i II etapu edukacyjnego.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs przygotowuje studentów do nauczania języka angielskiego na III i IV etapie edukacyjnym (gimnazjum i liceum), a także nauczania dorosłych. Dodatkowo omawiane są zagadnienia związane z przygotowaniem i uczeniem kursów języka specjalistycznego oraz kursów przygotowujących do egzaminów, nauczaniem zintegrowanym z nauczaniem innych przedmiotów (CLIL), egzaminowaniem oraz rozwijaniem autonomii ucznia.

Pełny opis:

Kurs przygotowuje studentów do nauczania języka angielskiego na III i IV etapie edukacyjnym (gimnazjum i liceum), a także nauczania dorosłych. Dodatkowo omawiane są zagadnienia związane z przygotowaniem i uczeniem kursów języka specjalistycznego oraz kursów przygotowujących do egzaminów, nauczaniem zintegrowanym z nauczaniem innych przedmiotów (CLIL), egzaminowaniem oraz rozwijaniem autonomii ucznia.

Szczegółowe zagadnienia obejmują:

1. Podstawy programowe w gimnazjum i liceum

2. Nauczanie słownictwa młodzieży i dorosłych

3. Nauczanie gramatyki młodzieży i dorosłych

4. Nauczanie funkcji językowych młodzieży i dorosłych

5. Nauczanie słuchania i czytania młodzieży i dorosłych

6. Nauczanie mówienia i pisania młodzieży i dorosłych

7. Nauczanie kultury młodzieży i dorosłych

8. Nauczanie zintegrowane z przedmiotem

9. Kursy przygotowujące do egzaminów

10. Uczenie języka specjalistycznego – identyfikacja potrzeb

11. Uczenia języka specjalistycznego – opracowanie kursu

12. Uczenie języka specjalistycznego – przygotowanie zajęć i materiałów dydaktycznych

13. Budowanie autonomii ucznia

14. Egzaminy językowe

Literatura:

Podręczniki

Harmer, Jeremy (2001) The Practice of English Language Teaching. 3rd Edition. Harlow: Longman.

Komorowska, Hanna (1999) Metodyka nauczania językow obcych. Warszawa: WsiP.

Wybrane rozdziały z książek związanych z różnymi aspektami nauczania języka angielskiego jako języka obcego

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu zajęć student:

• posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na pracę z młodzieżą uczącą się języka angielskiego w gimnazjum i liceum lub na kursach językowych

• posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na pracę z dorosłymi

• potrafi przygotować i przeprowadzić zajęcia w nauczaniu zintegrowanym z przedmiotem

• potrafi przygotować i przeprowadzić kursy egzaminacyjne

• potrafi zidentyfikować potrzeby ucznia w zakresie języka specjalistycznego oraz przygotować i przeprowadzić kurs w tym zakresie

• potrafi rozwijać autonomię ucznia

• posiada wiedzę o procesie przygotowywania egzaminów językowych

Metody i kryteria oceniania:

aktywne uczestnictwo w zajęciach

przygotowanie (w parach) portfolio składającego się z:

• dwóch szczegółowych planów fragmentów lekcji koncentrujących się na nauczeniu i przećwiczeniu jednego z elementów języka lub sprawności językowej

• ankiety związanej z nauczaniem języka specjalistycznego

• ramowego planu kursu języka specjalistycznego opartego na wyniku ankiety

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)