Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - poziom 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3201-3MGRR3
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie - poziom 3
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: rosyjski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria magisterskie

Założenia (opisowo):

Student posiada podstawową wiedzę w dziedzinie odpowiadającej tematowi pracy i w pokrewnych dziedzinach. Na przykład, jeżeli w pracy analizuje się tłumaczenie utworu z literatury rosyjskiej na język polski, student powinien posiadać wiedzę o strategiach przekładu tzw. "nieprzekładalnych" elementów tekstu, o źródłach "nieprzekładalności" itd.

Skrócony opis:

Kurs jest kontynuacją seminarium magisterskiego rozpoczętego w semestrze letnim I roku studiów II stopnia. Zasadniczym celem kursu jest pomoc w przygotowaniu pracy magisterskiej, będącej obszernym opracowaniem teoretyczno-badawczym, realizowanym w obrębie wybranej przez studentów subdyscypliny językoznawstwa stosowanego.

Studenci mają możliwość ćwiczenia techniki pisemnych i ustnych prezentacji naukowych i rozwijania sprawności krytycznej oceny literatury przedmiotu jako przygotowanie do pisania pracy magisterskiej.

Pełny opis:

Kurs jest kontynuacją seminarium magisterskiego rozpoczętego w semestrze letnim I roku studiów II stopnia. Zasadniczym celem kursu jest pomoc w przygotowaniu pracy magisterskiej, będącej obszernym opracowaniem teoretyczno-badawczym, realizowanym w obrębie wybranej przez studentów subdyscypliny językoznawstwa stosowanego. Doskonalenie umiejętności redagowania tekstów naukowych w wiodącym języku obcym oraz ustnej komunikacji akademickiej stają się podstawowymi wyznacznikami dla wszelkich działań dydaktycznych podejmowanych w trakcie zajęć. Studenci ćwiczą także umiejętność przygotowania i wygłaszania prezentacji naukowej. W czasie zajęć studenci doskonalą swój warsztat badawczy w zakresie empirycznych badań ilościowych i jakościowych. Mają także możliwość rozwijania sprawności krytycznej oceny literatury przedmiotu jako przygotowanie do pisania pracy magisterskiej.

Literatura:

Literatura jest dobierana w zależności od tematów prac magisterskich.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student:

w zakresie WIEDZY:

- zna zasady redagowania tekstów naukowych w wiodącym języku obcym;

- zna zasady pisania obszernej pracy naukowej (magisterskiej);

- zna zasady prowadzenia empirycznych badań ilościowych;

- zna zasady prowadzenia empirycznych badań jakościowych.

w zakresie UMIEJĘTNOŚCI:

- potrafi dokonać właściwego wyboru ścieżki badawczej w odniesieniu do podejmowanej problematyki badań;

- potrafi skonstruować właściwe narzędzia badawcze, uwzględniające cele badania i specyfikę potrzebnych danych;

- potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań;

- potrafi redagować teksty naukowe w języku obcym

- potrafi napisać pracę magisterską w języku obcym.

w zakresie POSTAW:

- właściwie pojmuje istotę rzetelności prowadzonych badań oraz etyki pracy naukowej;

- jest świadomy roli badań empirycznych w nauce.

Metody i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach

- aktywny udział w zajęciach

- terminowe składanie kolejnych rozdziałów i całości pracy

Szczegółowe wymagania oraz kryteria oceny określa każdy prowadzący seminarium w konkretnym cyklu kształcenia.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)