Seminarium magisterskie - poziom 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3201-3MGRR3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie - poziom 3 |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Założenia (opisowo): | Student posiada podstawową wiedzę w dziedzinie odpowiadającej tematowi pracy i w pokrewnych dziedzinach. Na przykład, jeżeli w pracy analizuje się tłumaczenie utworu z literatury rosyjskiej na język polski, student powinien posiadać wiedzę o strategiach przekładu tzw. "nieprzekładalnych" elementów tekstu, o źródłach "nieprzekładalności" itd. |
Skrócony opis: |
Kurs jest kontynuacją seminarium magisterskiego rozpoczętego w semestrze letnim I roku studiów II stopnia. Zasadniczym celem kursu jest pomoc w przygotowaniu pracy magisterskiej, będącej obszernym opracowaniem teoretyczno-badawczym, realizowanym w obrębie wybranej przez studentów subdyscypliny językoznawstwa stosowanego. Studenci mają możliwość ćwiczenia techniki pisemnych i ustnych prezentacji naukowych i rozwijania sprawności krytycznej oceny literatury przedmiotu jako przygotowanie do pisania pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
Kurs jest kontynuacją seminarium magisterskiego rozpoczętego w semestrze letnim I roku studiów II stopnia. Zasadniczym celem kursu jest pomoc w przygotowaniu pracy magisterskiej, będącej obszernym opracowaniem teoretyczno-badawczym, realizowanym w obrębie wybranej przez studentów subdyscypliny językoznawstwa stosowanego. Doskonalenie umiejętności redagowania tekstów naukowych w wiodącym języku obcym oraz ustnej komunikacji akademickiej stają się podstawowymi wyznacznikami dla wszelkich działań dydaktycznych podejmowanych w trakcie zajęć. Studenci ćwiczą także umiejętność przygotowania i wygłaszania prezentacji naukowej. W czasie zajęć studenci doskonalą swój warsztat badawczy w zakresie empirycznych badań ilościowych i jakościowych. Mają także możliwość rozwijania sprawności krytycznej oceny literatury przedmiotu jako przygotowanie do pisania pracy magisterskiej. |
Literatura: |
Literatura jest dobierana w zależności od tematów prac magisterskich. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: w zakresie WIEDZY: - zna zasady redagowania tekstów naukowych w wiodącym języku obcym; - zna zasady pisania obszernej pracy naukowej (magisterskiej); - zna zasady prowadzenia empirycznych badań ilościowych; - zna zasady prowadzenia empirycznych badań jakościowych. w zakresie UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi dokonać właściwego wyboru ścieżki badawczej w odniesieniu do podejmowanej problematyki badań; - potrafi skonstruować właściwe narzędzia badawcze, uwzględniające cele badania i specyfikę potrzebnych danych; - potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań; - potrafi redagować teksty naukowe w języku obcym - potrafi napisać pracę magisterską w języku obcym. w zakresie POSTAW: - właściwie pojmuje istotę rzetelności prowadzonych badań oraz etyki pracy naukowej; - jest świadomy roli badań empirycznych w nauce. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywny udział w zajęciach - terminowe składanie kolejnych rozdziałów i całości pracy Szczegółowe wymagania oraz kryteria oceny określa każdy prowadzący seminarium w konkretnym cyklu kształcenia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.