Praktyki dydaktyczne język B
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3201-3PRAKDYD1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyki dydaktyczne język B |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | . |
Skrócony opis: |
Celem praktyk jest utrwalenie przez studentów praktycznego stosowania różnorodnych metod, technik oraz środków dydaktycznych w nauczaniu języka obcego, utrwalenie zdobytej wiedzy w zakresie organizacji pracy w szkole, planowania i realizacji procesu kształcenia. |
Pełny opis: |
Celem praktyk dydaktycznych jest pełne przygotowanie studentów do podjęcia pracy nauczyciela języka obcego w szkołach ponadpodstawowych poprzez praktyczne zapoznanie ich z pracą dydaktyczną w różnego typu szkołach, kształtowanie właściwej motywacji do pracy pedagogicznej, praktyczną weryfikację zdobytej w czasie studiów wiedzy. Nakład pracy studenta: -Prowadzenie lekcji 30 godz. -Obserwacje lekcji 60 godz -Przygotowanie lekcji 22 godz. -Analizy przeprowadzonych lekcji 4 godz. -Udział w życiu szkoły 4 godz. Razem 120 godz. |
Literatura: |
zgodnie z zaleceniem nauczyciela |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu praktyk student: w zakresie wiedzy: - utrwala wiedzę w zakresie organizacji pracy w szkole w zakresie umiejętności: - utrwala praktyczne umiejętności planowania lekcji językowej - utrwala praktyczną umiejętność wprowadzania w życie celów lekcji: językowych, komunikacyjnych i międzykulturowych. - utrwala praktyczną umiejętność stosowania strategii nauczania systemów językowych i sprawności odpowiednio do cech uczniów. - utrwala praktyczną umiejętność dobierania metody i techniki nauczania odpowiednio do potrzeb uczniów. - utrwala praktyczną umiejętność stosowania różnorodnych materiałów dydaktycznych - utrwala praktyczną umiejętność organizowania pracy na lekcji językowej w różnych grupach wiekowych. - utrwala praktyczną umiejętność stosowania strategii wspierania samodzielnego uczenia się języka obcego - utrwala praktyczną umiejętność dopasowywania metody i techniki do różnych sytuacji edukacyjnych. - utrwala umiejętność samodzielnego opracowywania różnego typu materiałów ewaluacyjnych - utrwala umiejętność ewaluacji osiągnięć uczniów - utrwala umiejętność autorefleksji i autoewaluacji W zakresie kompetencji społecznych: -utrwala postawę dobrego nauczyciela - przewodnika i pomocnika w uczeniu się języków. -utrwala postawę współpracy z innymi nauczycielami, w szczególności z wychowawcą klasy oraz pedagogiem szkolnym |
Metody i kryteria oceniania: |
-Obserwacje lekcji języka obcego -Przygotowanie i omówienie z nauczycielem prowadzącym praktykę konspektów lekcji -Analiza obserwowanych i prowadzonych lekcji -Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły -Przedstawienie opiekunowi praktyk wymaganej dokumentacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.