Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego IV

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3222-30PA4C-N
Kod Erasmus / ISCED: 09.102 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego IV
Jednostka: Katedra Ukrainistyki
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla II roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Student powinien zaliczyć praktyczną naukę języka angielskiego w poprzednim semestrze

Student powinien znać język angielski na poziomie co najmniej B1.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w różnych sytuacjach życia codziennego na poziomie B1/B2.

Pełny opis:

Przedmiot realizowany jest w formie ćwiczeń - 60 h

Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w wielu sytuacjach życia codziennego (zarówno praca jak i czas wolny) oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego na poziomie B1/B2 w zakresie słuchania, mówienia, czytania, pisania.

Szczególną uwagę poświęca się na rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, rozszerzenie świadomości aktualizowania kompetencji językowych oraz kształtowanie umiejętności kultury mowy i kulturalnej dyskusji.

Treści kształcenia:

- zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: osobowość (cechy charakteru, badanie osobowości), turystyka i podróżowanie (m.in. czasowniki frazalne), praca (przymiotniki opisujące pracę, wyrażenia dot. czasu pracy), języki, reklama (rodzaje reklamy, jej skutki, rzeczowniki złożone dot. reklamy), biznes;

- przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: czasy teraźniejsze, czasy przeszłe, czasy przeszło-teraźniejsze, struktury do wyrażania przyszłości, pierwszy okres warunkowy, czasowniki „allow”, „permit” i „let”, drugi okres warunkowy, przymiotniki w stopniu wyższym, czasy przeszłe, czas zaprzeszły;

- zapoznanie studentów z zasadami pisania: eseju porównawczego, krótkiej biografii, listu motywacyjnego, życiorysu, raportu, listu formalnego, wiadomości elektronicznej dot. kwestii biznesowych.

Nakład pracy studenta

60 godzin w Sali – 2 ECTS

15 godzin napisanie pracy projektowej i 15 godzin przygotowanie do egzaminu– 1 ECTS

Razem 90 godzin

Literatura:

Podstawowy podręcznik:

D. Cotton, D. Favley, S. Kent, New Language Leader Intermediate, Pearson, 2015

Materiały dodatkowe:

V. Evans, Successful Wrtiting Upper Intermediate, Express Publishing, 2005;

M. Vince, Intermediate Language Practice, McMillan, 2010

https://www.bbc.co.uk/news

https://edition.cnn.com/

materiały autorskie.

Efekty uczenia się:

Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu kompleksową naturę języka oraz złożoność i historyczną zmienność jego znaczeń (S1_W06)

Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące języka angielskiego oraz translatoryki z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (S1_U01)

Student potrafi posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2 (S1_U09)

Student potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (S1_U10)

Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (S1_U11)

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do końcowego egzaminu:

- ocena ciągła, czyli aktywne uczestnictwo w zajęciach

- systematyczne przygotowanie na zajęcia zadanego materiału

- terminowe wykonywanie prac domowych i testów kontrolnych

- aktywny udział w pracach nad projektami indywidualnymi i grupowymi

Przy zaliczeniu stosuje się następujące kryteria:

- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty – 5,0 (ocena bardzo dobra)

- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z niewielką liczbą błędów lub nieścisłości – 4,5 (ocena dobra plus)

- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych (mniej istotnych) aspektów – 4,0 (ocena dobra)

- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów oraz z istotnymi nieścisłościami – 3,5 (ocena dostateczna plus)

- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem istotnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami – 3,0 (ocena dostateczna plus)

- brak osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia – 2,0 (ocena niedostateczna)

Składniki oceny:

- ocena ciągła, kształtująca (bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność) – 30%

- śródsemestralne testy/ prace kontrolne, sprawdziany tłumaczeniowe – 35%

- projekty indywidualne, projekty grupowe – 35%

Kryteria oceny wypowiedzi pisemnej:

a/ zgodność wypowiedzi z tematem,

b/ zgodność wypowiedzi z wymaganą formą,

c/ kompozycja,

d/ objętość pracy,

e/ bogactwo językowe,

f/ poprawność językowa

Kryteria oceny wypowiedzi ustnej:

a/ zgodność wypowiedzi z tematem,

b/ spójność i płynność wypowiedzi,

c/ bogactwo językowe,

d/ poprawność językowa,

e/ prawidłowa wymowa

Egzamin pisemny, w formie testu:

60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)

69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)

78% - 86% - 4 (ocena dobra)

87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)

96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)

99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)

kryteria:

znajomość struktur gramatycznych, słownictwa i ortografii

test – 60% – 68% - 3 (ocena dostateczna) 69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus) 78% - 86% - 4 (ocena dobra) 87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus) 96% - 98% - 5 (ocena bardzo dobra), 99%-100 – 5! (ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)

esej/ kryteria:

a/ zgodność z tematem b/ spójność tekstu c/ poprawność leksykalna, gramatyczna i ortograficzna

Warunek dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu/dopuszczenia do egzaminu: obecność na zajęciach (zgodnie z Regulaminem Studiów na UW)

Student ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.

Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.

Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)