Praktyczna nauka języka angielskiego VI
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3222-30PA6C-N |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego VI |
Jednostka: | Katedra Ukrainistyki |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla III roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | złożony pomyślnie egzamin z piątego semestru praktycznej nauki języka angielskiego, opanowane umiejętności posługiwania się językiem angielskim na poziomie B1+: Student potrafi zrozumieć główne myśli zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na znane mu tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi zrozumieć główne wątki wielu programów radiowych i telewizyjnych traktujących o sprawach bieżących lub o sprawach interesujących mnie prywatnie lub zawodowo – wtedy, kiedy te informacje są podawane stosunkowo wolno i wyraźnie. (rozumienie tekstu słuchanego) Student rozumie teksty składające się głównie ze słów najczęściej występujących, dotyczących życia codziennego lub zawodowego. Rozumie opisy wydarzeń, uczuć i pragnień zawarte w prywatnej korespondencji. (rozumienie tesktu czytanego) Student potrafi sobie radzić w większości sytuacji, w których można się znaleźć w czasie podróży po kraju lub regionie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi - bez uprzedniego przygotowania – włączać się do rozmów na znane mi tematy prywatne lub dotyczące życia codziennego (np. rodziny, zainteresowań, pracy, podróżowania i wydarzeń bieżących). (porozumiewanie się) Student potrafi łączyć wyrażenia w prosty sposób, by opisywać przeżycia i zdarzenia, a także swoje marzenia, nadzieje i ambicje. Potrafi krótko uzasadniać i objaśniać własne poglądy i plany. Potrafi relacjonować wydarzenia i opowiadać przebieg akcji książek czy filmów, opisując własne reakcje i wrażenia. (wypowiadanie się) Student potrafi pisać proste teksty na znane mu lub związane z jego zainteresowaniami tematy. Potrafi pisać prywatne listy, opisując swoje przeżycia i wrażenia. (pisanie) |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego (zarówno praca jak i czas wolny) oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B2. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B2: Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka (rozumienie tekstu słuchanego). Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką (rozumienie tekstu czytanego). Student potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów (porozumiewanie się). Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań (wypowiadanie się). Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia (pisanie). Nakład pracy studenta: 2 ECTS 60H 30h w sali - 1 ECTS 15h - przygotowanie się do zajęć (0,5 ECTS) 15h - przygotowanie się do zaliczenia (0,5 ECTS) |
Literatura: |
Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Upper-intermediate, Pearson Education Limited, Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press, |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego K1_W10, Absolwent potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego K1_U10, Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści K1_K01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny Warunki zaliczenia przedmiotu i składniki oceny: ocena ciągła, kształtująca (kontrola bieżącego przygotowania): - testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe – 25% - prezentacje grupowe i indywidualne – 25% - ocena z zaliczenia końcowego - 50 % Zaliczenie pisemne, gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (punkty uzyskane z egzaminu ustnego i pisemnego) 60% – 68% - 3 (ocena dostateczna) 69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus) 78% - 86% - 4 (ocena dobra) 87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus) 96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra) 99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Botwina | |
Prowadzący grup: | Renata Botwina | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego (zarówno praca jak i czas wolny) oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B2. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B2: Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka (rozumienie tekstu słuchanego). Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką (rozumienie tekstu czytanego). Student potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów (porozumiewanie się). Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań (wypowiadanie się). Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia (pisanie). Nakład pracy studenta: 2 ECTS 60H 30h w sali - 1 ECTS 15h - przygotowanie się do zajęć (0,5 ECTS) 15h - przygotowanie się do zaliczenia (0,5 ECTS) |
|
Literatura: |
Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook Advanced, Pearson Education Limited, Murphy R. (2004), English grammar in use, 3rd edition, Cambridge University Press, |
|
Uwagi: |
Prowadzący zastrzega sobie prawo do zmiany tematów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.