Język francuski - poziom zaawansowany
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3300-FRAOC1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.104
|
Nazwa przedmiotu: | Język francuski - poziom zaawansowany |
Jednostka: | Wydział Neofilologii |
Grupy: |
Lektoraty języka francuskiego Wydziału Neofilologii Lektoraty oferowane w rejestracjach żetonowych (akceptowane przez WNE jako lektoraty języków obcych) Lektoraty Wydziału Neofilologii |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Skrócony opis: |
C1 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na kursie zaawansowanym. |
Pełny opis: |
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź nawet jeśli jest niedbała i gdy związki wyrazowe nie są wyraźne, lecz domyślne. Bez większego wysiłku rozumie programy TV i filmy. Rozumie długie złożone teksty informacyjno-użytkowe i literackie, potrafi rozróżnić ich styl. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet jeśli nie dotyczą one jego dziedziny zainteresowań. Potrafi wyrażać się płynnie i spontanicznie, bez zastanowienia i bez widocznego trudu dobierając słownictwo. Umie posługiwać się językiem elastycznie i skutecznie dla celów towarzyskich i zawodowych. Potrafi precyzyjnie formułować myśli i opinie, uczestniczyć aktywnie w rozmowie będąc równorzędnym partnerem dla rozmówców. Umie przedstawić jasny, szczegółowy opis złożonych tematów, wraz z podtematami, rozwijając poszczególne punkty i wyciągając właściwe wnioski. Potrafi wyczerpująco wyrazić swoje myśli w przejrzystym i poprawnie zbudowanym tekście, przedstawiając dość szeroko swój punkt widzenia/opinię. Potrafi szczegółowo przedstawić istotę złożonych problemów w formie listu, eseju lub sprawozdania, podkreślając najważniejsze według niego sprawy. Potrafi sformułować różne rodzaje tekstu w stylu odpowiednim do adresata.Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź nawet jeśli jest niedbała i gdy związki wyrazowe nie są wyraźne, lecz domyślne. Bez większego wysiłku rozumie programy TV i filmy. Rozumie długie złożone teksty informacyjno-użytkowe i literackie, potrafi rozróżnić ich styl. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet jeśli nie dotyczą one jego dziedziny zainteresowań. Potrafi wyrażać się płynnie i spontanicznie, bez zastanowienia i bez widocznego trudu dobierając słownictwo. Umie posługiwać się językiem elastycznie i skutecznie dla celów towarzyskich i zawodowych. Potrafi precyzyjnie formułować myśli i opinie, uczestniczyć aktywnie w rozmowie będąc równorzędnym partnerem dla rozmówców. Umie przedstawić jasny, szczegółowy opis złożonych tematów, wraz z podtematami, rozwijając poszczególne punkty i wyciągając właściwe wnioski. Potrafi wyczerpująco wyrazić swoje myśli w przejrzystym i poprawnie zbudowanym tekście, przedstawiając dość szeroko swój punkt widzenia/opinię. Potrafi szczegółowo przedstawić istotę złożonych problemów w formie listu, eseju lub sprawozdania, podkreślając najważniejsze według niego sprawy. Potrafi sformułować różne rodzaje tekstu w stylu odpowiednim do adresata. Kurs zakłada doskonalenie kompetencji komunikacyjnej w obrębie wszystkich w/w sprawności językowych. Ponadto wprowadzone zostaną elementy języka specjalistycznego: słownictwo dotyczące edukacji oraz komunikacja (ustna i pisemna) związana ze środowiskiem życia zawodowego oraz informacje kulturowe dotyczące terytoriów francuskojęzycznych na świecie. Wymagana samodzielna i kreatywna praca studenta. |
Literatura: |
Patrz: opis zajęc w konkretnej grupie , w danym roku akademickim |
Efekty uczenia się: |
Student posiada następujące umiejętności: • ogólne i szczegółowe rozumienie tekstów pisanych: tekstów publicystycznych, myśli przewodniej i wybarnych wątków szczegółowych w tekstach popularnonaukowych, fragmentów utworów literackich, • ogólne i szczegółowe rozumienie nagrań audiowizualnych, które dotyczą bieżących wydarzeń społeczno-kulturowych, • aktywny udział w interakcjach, które dotyczą bieżącej problematyki społeczno-kulturowej, umiejętność swobodnej i spójnej wypowiedzi monologowej, aktywny udział w interakcjach o charakterze argumentacyjnym (prezentacje, dyskusje, debaty, burze mózgów), zdolność do dokonywania syntezy informacji zawartych w różnych rodzajach tekstów pisemnych i ustnych, • redagowanie spójnych pod względem leksykalnym i logicznym tekstów opisowych i argumentacyjnych (250-300 słów), • względnie wysoka poprawność gramatyczna i leksykalna, • logiczna spójność wypowiedzi ustnej i pisemnej (znajomość podstawowych konektorów logicznych, umiejętność parafrazowania wypowiedzi), • rozpoznawanie rejestrów języka (np. styl popularnonaukowy/naukowy). |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: - aktywność na zajęciach - 25% oceny, - wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych - 25% oceny, - wynik testu końcowego zaliczeniowego - 50% oceny przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich) Skala ocen 99 – 100% - 5 (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4+ (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS. 2. Ponadto lektor określi szczegółowe zasady i kryteria zaliczania i poda je do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach w danym roku akademickim. 3. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30x2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia. Opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia; wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach. 4. Ocena na zaliczenie (oraz punkty ECTS) jest wpisywana do systemu USOS. 5. Ocenę niedostateczną można wpisać jedynie na skutek niesatysfakcjonujących wyników w nauce, potwierdzonych ocenami testu zaliczeniowego, sprawdzianów, prac domowych itp. 6. Student rejestruje się i wyrejestrowuje się z zajęć samodzielnie (w serwisie rejestracji żetonowej) wyłącznie podczas trwania tur rejestracji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR CZ LEK
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Walczyna, Karolina Wawrzonek | |
Prowadzący grup: | Alicja Walczyna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
Patrz informacje w opisie zajęć w konkretnej grupie, na dany rok akademicki. |
|
Uwagi: |
Studenci, którzy zapisali się na semestr zimowy, na semestr letni zostaną przepisani automatycznie, nawet pomimo braku żetonów, system naliczy opłatę !!! Studenci, którzy z ważnych powodów zrezygnują z uczęszczania na zajęcia w semestrze letnim, będą mogli się wyrejestrować ( z semestru letniego !) w terminie: 26.01.-30.01.2024 oraz przerejestrować się lub dorejestrować do grup zajęciowych z wolnymi miejscami oraz zarejestrować do nowych grup e-lektoratów na semestr letni w terminach: 01.02.-19.02. 2024 23.02.-27.02.2024 II tura (korekty) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR CZ LEK
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Wawrzonek | |
Prowadzący grup: | Alicja Walczyna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
Patrz informacje w opisie zajęć w konkretnej grupie, na dany rok akademicki. |
|
Uwagi: |
Studenci, którzy zapisali się na semestr zimowy, na semestr letni zostaną przepisani automatycznie, nawet pomimo braku żetonów, system naliczy opłatę !!! Studenci, którzy z ważnych powodów zrezygnują z uczęszczania na zajęcia w semestrze letnim, będą mogli się wyrejestrować ( z semestru letniego !) w terminie: 26.01.-30.01.2024 oraz przerejestrować się lub dorejestrować do grup zajęciowych z wolnymi miejscami oraz zarejestrować do nowych grup e-lektoratów na semestr letni w terminach: 01.02.-19.02. 2024 23.02.-27.02.2024 II tura (korekty) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.